A Portugál Nagydíj következik, kedves olvasók, amelynek el?estéjén nincs igazi egyeduralkodó a királykategóriában, de a kisebb osztályokban sem. A pillanatnyi forma sok mindenr?l dönthet: meglátjuk, kinek jön ki jobban a lépés. Két dolgot azonban ne feledjünk: a gy?zedelmes 2007-hez képest, két verseny eredményeit latba vetve Casey Stonernek a jerezi betlivel együtt is mindössze hat ponttal van kevesebbje az összetettben, Daniel Pedrosának meg öt egységnyi pluszban áll, eddig meccsenként 20 és felet gy?jtött be átlagban – na de még sehol nem tartunk.
Talán annyit lesz?rhetünk, hogy a Ducati nem vett olyan repül?rajtot, mint tavaly, a Honda viszont mondhatni szárnyal, a helyenként nevetséges el?szezon ellenére is. És a Yamaha? Sokak szerint a rajtrács legjobb motorja az övék, Jorge Lorenzo a tabella második helyér?l várja a folytatást, Valentino Rossi a harmadikról, James Toseland a hatodikról. Ezen a GP-n pedig a privát Tech 3 csapat legényei is megkapják a 2008-as – pneumatikus szelepvezérlés? – M1-et.
Rossi doktor legutolsó viadalát éppen Estorilban nyerte meg. Tavalyi mérlegéhez képest -14-ben van. Egyel?re semmiféle következtetést nem vonhatunk le, az er?viszonyok teljesen kiegyenlítettek – ezért monhatjuk hát, hogy nincs ura a királykategóriának. Ha mindehhez hozzávesszük az újoncok remek szereplését, elmondhatjuk: érdekes és izgalmas versenynek nézünk elébe vasárnap. Milyen fordulatot hoznak az óceánparti egyenesek, illetve a világbajnokság leglassabb kanyarkombinációja, meg a trükkös jobbos, ami a célegyenesre fordít rá? A tapadás nem lesz eget renget?, az id?járás percr?l percre változik a k?hajításnyira fekv? nagy víz okán. Nincs bizonyosság, és ez rendjén van így, ezt szeretjük.
És persze miért is telne el a felvezetés balhé nélkül. A bridgestone-osok közt tört ki kisebbfajta palotaforradalom, hiszen többen azt vélték felfedezni, hogy a japán gyár csak az 1-es és a 46-os rajtszámú pilótákat látja el csúcsmin?ség? anyaggal. Van-e alapja a felvetésnek? Nagy igazságokat aligha fektethetünk le, a történetet mindenesetre követjük. Ahogyan az edzéseket is. Az els? szakért?i jóslat máris megszületett a vb végkimenetelére vonatkozólag: nagy csata lesz Stoner és Rossi között, de végül Pedrosa nyer. Mindhárman léphetnek egyet céljaik felé ezen a hétvégén, kérdés, hogy kiken keresztül vezet az út. Dovizioso és De Angelis dobogós reményekkel mennek ki a ringre, Capirossi a surranópályán jövöget fel a GSV-R-rel, ami egy lépésre van az osztály legjobbjaitól. Jöjjön hát a csata!
|
|
Meglehet?sen állandónak t?n?, er?s széllel és gyorsan futó sötét fellegekkel várta Estoril a gyorsasági vb népes mez?nyét, még néhány csepp es? is akadt mutatóba. A terepet rendezget?, sátrakat állítgató munkatársaknak, akik hellyel-közzel már a hét eleje óta végzik áldásos tevékenységüket Portugáliában, alaposan megnehezítette a dolgát az évszakhoz és helyszínhez képest szokatlan id?járás. A sajtónapra aztán némileg enyhült az id?. A legelégedettebbnek Casey Stoner t?nt, akinek megadatott, hogy hiányzót jelenthessen a rituális médiaeseményr?l. ‘Nem is tudom, mióta nem volt ilyen. Jó húsz verseny óta megszakítás nélkül ott kellett lennem a felvezet? sajtótájékoztatón, és most nem, ez nagyszer?’ – vallott a világbajnok, aki nem nagyon leplezi, hogy allergiás az efféle találkozásokra az újságírókkal. Ott ültek viszont a pulpituson Dani Pedrosa, a jerezi gy?z?, s körében Rossi, Toseland, Capirossi és a Ducati képviseletében Livio Suppo. Meglep? (?) módon azonban az els? téma nem a vasárnap esedékes verseny volt… hanem, az id?ben el?reszaladva, a május eleji Kínai GP. A távol-keleti ország sportéletbeli szerepvállalása eléggé reflektorfényben van az olimpiai láng botrányoktól nem mentes földkörüli körbehordozása és az ehhez kapcsolódó tibeti események miatt. A GP versenyz?i egyöntet?en egy platformra helyezkedtek. Megbeszélték, hogy külön egyeztetéseket folytatnak majd, hogy a sanghaji versenyen valamiféle csendes demonstrációt tartanak majd… ‘Nem kétséges, kinek van igaza Tibet és Kína közül. Ez egy nagyon kényes kérdés, ezért Ezpeleta úrral személyesen fogunk egyeztetni’ – jelentette ki Valentino Rossi. ‘Száz százalékig Tibettel vagyunk’ – folytatta Capirex, hozzátéve: ‘valamit biztosan tenni fogunk, hogy mutassuk a MotoGP közönségének, nem vagyunk, nem lehetünk szenvtelenek ebben az ügyben.’ Visszatérve a vasárnapi versenyhez, Pedrosa aligha hagyja magát kizökkenteni holmi aktuálpolitikával: ‘Ha szél lesz és alacsony h?mérséklet, nagyon nehéz lesz eltalálni a jó gumiválasztást. A pálya elég furcsa, egy hosszú egyenes mellett van egy igen technikás, lassú szakasza, ahová igen el kell találni a váltófokozat-beálltást. Azt hiszem, ezeken fog múlni a hétvége. A motorunk sokat fejl?dött, emiatt nem nagyon kell aggódnom.’ Kimondva-kimondatlanul, a cél itt a gy?zelem a kis spanyol részér?l. Ugyanúgy, ahogy Rossi oldaláról, aki Estorilban 2000 óta minden alkalommal mindig a dobogóra állt. ‘Nagy kihívás hozzászokni a Bridgestone-hoz, ez még folyamatban van. Sok dolgot megváltoztattunk a motoron az utóbbi id?ben, sokszor kockázatot vállalva, mert gyors és hatékony döntésekre van szükség. Jerezben nem ment rosszul, most remélem, jobban megy majd.’ Tekintve, hogy Andalúziában a Doki második lett… nem nehéz kiszámolni, mire hajt ezúttal. A fent idézett két úriemberrel ellentétben Stoner nem köntörfalaz: kimondja, hogy nyerni akar. ‘Azt hiszem, a Ducati-Bridgestone csomag elég er?s ahhoz, hogy gy?ztesként hagyjuk el a pályát, de ez nem lesz könny?. Elég frusztráló volt 10 pontot elveszíteni Jerezben, f?leg úgy, hogy a köridejeim alapján akár ötödik is lehettem volna.’ Ebb?l is látszik, hogy a legkisebb hiba is megbosszulja magát.
|
A 250 összetettjét Mattia Pasini vezeti 45 szerzett ponttal, az olaszt Mika Kallio követi 41 begy?jtött egységgel, de két futam után egyikük sem mondható egyértelm? favoritnak. A negyedliter ásza Alvaro Bautsita, aki Marco Simoncellivel kézenfogva került jelent?snek mondható lépéshátrányba két hete Jerezben. Számukra a cél a visszakapaszkodás, de Estorilban bármi el?fordulhat: még Yuki Takahashi is harcban lehet a dobogóért: csak beállítások kérdése. A japánt állítólag vinnék följebb a MotoGP-be, a Honda er?hátrányát tehát a személyes motiváció kompenzálhatja. A Tóth csapat spanyolja, Barbera is odaérhet a pódiumra, szép eredmény lenne a magyar együttesnek, az ifjabb Imrével szemben pedig minimális elvárásunk az, hogy megduplázza eddigi pontszámát.
A 125-ben nem az angol tinilegénység t?nik jelenleg a legveszélyesebbnek Talma trónjára nézve (bár ilyen még a kategória történetében nem volt, hogy a címvéd? két verseny után négy ponttal a tizensokadik helyen szerénykedjen). Egyre inkább úgy fest, hogy a Corsi lesz az, akivel meccselni kell majd a titulusért, mert mondani sem kell, az eredeti elképzelést?l jottányit sem tágít sem a csapat, sem a szurkoló, sem maga Gábor. Aki továbbra is ugyanaz a remek pilóta ugyanabban a remek formában: nem neki kell összekapnia magát, hanem a technikának, ugyanis az eddig mindkét betliért kizárólag az okolható. Ez többször nem fordulhat el?, egy újabb botlás már nem nagyon fér bele. Innen szép nyerni, ahogy mondani szokás. Nagyon hosszú még a sorozat, nincs semmi sem veszve – szükség lenne viszont egy nagy menetelésre, hogy a vetélytársak is tudják, ki az úr a háznál. Tanulság: hajrá magyarok!!!
Legutóbbi hozzászólások