Szöveg: Team Suzuki
Juhász Dávid, a Team Suzuki Magyarország 16 éves versenyz?je Valenciában tesztel e hét folyamán, felkészülésképpen a jöv? hét végén (április 6-án) induló GSX-R Európa Kupára, melynek állandó résztvev?je lesz 2008-ban. A kupasorozat szezonnyitó futama szintén a jelenlegi teszt helyszínén, a spanyolországi Valencia pályáján kerül megrendezésre a Superbike Világbajnokság aktuális futamával párhuzamban.
A GSX-R Európa Kupa idén negyedik szezonjához érkezett, igazolva ezzel sikerességét és népszer?ségét. Felkínálva az ifjú motorosoknak a bizonyítás lehet?ségét Európa legnevesebb versenypályáin, e kupasorozat gazdag tapasztalatokkal ruházza fel a versenyz?ket és szerel?iket egyaránt.
6 futamon, azonos motorok (Suzuki GSX-R 750 K8) nyergében küzdhetnek meg a résztvev?k az Európa Bajnoki címért. És igazán kemény megmérettetésre lehet számítani, hiszen itt tényleg a tehetség mutathat csak különbséget…
Az pedig, hogy a Superbike hétvégék folyamán rendezik a versenyeket, megadja ahhoz is a lehet?séget a fiatal motorosoknak, hogy hatalmas tömeg el?tt sziporkázzanak, és esetlegesen kiszemeltjévé váljanak valamely nagynev? csapatvezet?nek.
A kupasorozat kiírása szigorú paramétereket állít mind a versenyz?kre, mind a motorokra vonatkozóan.
A motoros:
– Nem rendelkezhet 3 évnél hosszabb professzionális karrierrel.
– Amennyiben import?r biztosítja számára a versenymotort, nem élvezhet 10.000 Eurónál nagyobb összeg? támogatást, a tartozékokat és a pénzbeli juttatásokat együttvéve.
– Megfelel? nemzetközi licenc és biztosítás felmutatásával nevezhet.
– 1983. január 1. el?tt született versenyz?, csak szabadkártyásként indulhat, és ? nem jogosult az esetleges pénzdíjakra.
A versenymotor:
– Alapját a 2008-as Suzuki GSX-R 750 képezi, melyet a szervez? Racing International Promotion készít fel és felügyel.
– Sorsolással kerül kiosztásra az állandó versenyz?k között az els? futamot megel?z?en. Utána az év folyamán végig a kisorsolt motor marad a versenyz? használatában.
A következ? változtatásokat tartalmazhatja:
– Exkluzív ’Alstare Kit’ használata, mely 3-5 lóer? teljesítménynövekedést és 5kg súlycsökkenést eredményez. Részei: versenylégsz?r?, közvetlenebb áttétel? gázmarkolat, verseny kipufogórendszer, valamit verseny fékbetétek, verseny féktöml? és állítható verseny fékkar.
– A megfelel? üléspozíció érdekében az ülésmagasság párnázással szabályozható. A váltókar- és a fékpedál konzol pozíciója változtatható. A kormánymarkolat magassága és szöge módosítható.
– A futóm? beállításai megváltoztathatók (a gyári keretek között). Elöl lehet?ség van rugócserére és a lengéscsillapító szelepezésének változtatására, hátul Öhlins márkájú verseny rugóstag használata engedélyezett a szervez?k felügyeletével. ?k segédkezhetnek az els? és hátsó szabadmagasság állításában is.
– Az els? és hátsó lánckerekek kombinációját a versenyz?k választhatják meg maguknak.
– Keverékképzés (benzin-leveg?) aránya változtatható (dúsítható vagy szegényíthet?).
– Verseny burkolatidomok és karbon véd?elemek alkalmazása.
– 3 db hátsó és 2 db els? gumi használható el egy hétvége alkalmával (kivéve es? esetén). A gumiabroncsok típusa Pirelli SC2. A szervez?k által biztosított gumimelegít?k használata engedélyezett.
– Az üzemanyagot egységesen szintén a rendez?k biztosítják.
– Tartalék alkatrész a rendez?kt?l vásárolható, az illetékes import?r közvetítésével.
Amint látható, a GSX-R Európa Kupa szabályrendszere kiváló keretet teremt az izgalmas, egyenl? alapokon nyugvó, megfizethet? és a továbblépés lehet?ségét nyújtó versenyzéshez. Látva az azonos motorokkal folytatott kiélezett versengést, a Superbike élmen?i is egyhangú elismeréssel nyilatkoznak a sorozatról. Például Yukio Kagayama azt mondta a sajtónak, ? nem venne részt benne, annyira keménynek látszik!
Juhász Dávid a hasonló elven m?köd? Magyar Suzuki GSX-R Kupa felfedezettje lett 2007-ben, így kapott esélyt a nemzetközi porondon való bizonyításhoz. Egyel?re tanulnia kell a 750-es motort, hiszen idehaza GSX-R 600-asokkal zajlik a márkakupa, ? ehhez szokhatott hozzá. Újdonságot jelentenek számára az európai versenypályák is, de reméljük Dávid tehetsége, mindkét fronton megmutatkozik, és eredményesen veszi fel a harcot Európa kiemelked? motoros ifjaival. Dávid felkészülését segíti a Team Suzuki kiválósága, Rizmayer Gábor, aki a tavalyi évben volt résztvev?je a GSX-R Európa Kupának, így sok hasznos tanáccsal tudja ellátni „családon belül” az ifjú tehetséget.
Rizmayer karrierjének alakulása egyébként nagyon jól példázza a márkakupa nyújtotta lehet?ség komolyságát. ? 2006-ban lett a magyar Suzuki GSX-R Kupa els? felfedezettje, megnyerve a bajnokságot, és ennek köszönhet?en folytathatta a GSX-R Európa Kupában pályafutását. Európai szinten is bizonyított, többször állhatott dobogóra e nagyon kemény sorozat futamain. A Suzuki következetes stratégia alapján, hosszú távon segíti a tehetséges versenyz?k fejl?dését, többek között ez eredményezte, hogy Gábor a Suzuki International támogatásával idén már a Német Superbike Bajnokságban vadászhat a még nevesebb trófeákra.
A 2008-as GSX-R Európa Kupa futamai:
Április 6. VALENCIA – Spanyolország
Május 11. MONZA – Olaszország
Június 15. NÜRBURGRING – Németország
Június 29. MISANO – San Marino
Szeptember 7. DONINGTON – Nagy-Britannia
Október 5. MAGNY-COURS – Franciaország
Legutóbbi hozzászólások