EST. 2002

Jerez, 250: Mika Kallio, a nevet? harmadik, egy pont Tóthnak

Kallio nyitja meg a táncot, de hamar átveszik a kezdeményezést a futam igazi f?szerepl?i, a jerezi pálya legnagyobb mágusai, Bautista és Simoncelli. ?k ketten késhegyre men? csatát vívnak egymással, el?zgeti oda-vissza egyik a másikat, ?rület. És dráma. Az utolsó körig ugyanis azt kérdezte mindenki, vajon az olaszok elhappolják-e a második sikert is Andalúziából, Corsi 125-ös gy?zelme után, vagy pediglen egyenlítenek a hazaiak. Azonban Marco, aki már korábban is csinált hasonló hülyeségeket, lehetetlen helyen kísérli meg az el?zést, vagy mit, szabályszer?en ráesik a spanyol gyári Apriliájára. Legalábbis ránézésre. Valójában ugyanis Bautista hátsó kereke blokkolt be, ezt ? is elismerte. Simoncelli meg neki. Kár, mert ?k ketten holtversenyben érdemeltek volna gy?zelmet.

Így azonban Mika ezüsttálcán kapja a 25 pontot, a KTM pedig az értékes presztízsgy?zelmet. A finn gyakorlatilag magányban motorozta végig a viadalt, és a végére kellemes meglepetés érte. Volt értelme megszökni a mez?nyt?l – attól a csapattól, amelyb?l egy féktelen Mattia Pasini kerül el? – egész konkrétan a 15. helyr?l kapaszkodott fel, a hajrát meg a kilencediken kezdte meg. Az utolsó fél körben – Alvaro és Marco ütközése után – már harmadik volt, hiszen a hondás Takahashi még el?tte volt. De nem sok sót evett meg a japán, mondani sem kell. ‘Hátul voltam, nem hittem volna, hogy ilyen jól jönnek ki a dolgok. Elég rosszul éreztem magam tegnap, valami gyomorrontást kaptam, de a bemelegítésre már rendbejöttem. Az elején kiraktak a pályáról, de felzárkóztam, aztán a végén, amikor láttam a kivetít?n Simoncelliéket, igyekeztem még jobban menni.’ A vb-összetettben 45-41-re vezet ezzel az olasz Kallio el?tt.

Dobogón Takahashi – és a jóég tudja, mekkora kihagyás után – a Honda. A jerezi pályakarakterisztika megengedte, hogy az alacsonyabbrend? technikát alkalmazó japán tapadni tudjon a JIR csapat motorján. Lemaradnak a pódiumról Aoyama, Barbera és Debon – a két spanyol többre számított, talán egy kicsit mi is Hectorunk miatt. Másik Hectorunk, a Faubel srác versenye fájdalmas véget ért a kavicságyban. Simon a nagy harcos Loca el?tt a célban – így is f?hajtás az olasznak, aki tavaly ezen a pályán úgy t?nt, befejezi karrierjét. A kieséseknek köszönhet?en pontszerz? (15.) Tóth Imre.

‘Nagyon sajnálom, de egyszer csak ott volt el?ttem, nem kerülhettem ki, majdnem egy helyben állt’ – vonja meg a mérleget Simoncelli, akit aligha hibáztathatunk a történtekért. ‘És gondoljanak bele, én engedtem el… mivel láttam, hogy van egy jó el?zési pont a végére. A motorom egy hajszállal lassabb volt, de remek munkát végzett a csapat, formában voltam.’ A gilerás továbbra is nulla ponttal áll a bajnokságban.

250: Jerez, végeredmény

1. Mika KALLIO FIN KTM 45’27.908
2. Mattia PASINI ITA APRILIA 45’32.185
3. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 45’32.195
4. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 45’32.784
5. Hector BARBERA SPA APRILIA 45’33.876
6. Alex DEBON SPA APRILIA 45’41.541
7. Julian SIMON SPA KTM 45’44.280
8. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 45’50.479
9. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 45’56.514
10. Lukas PESEK CZE APRILIA 46’00.634
11. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 46’06.510
12. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 46’11.279
13. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 46’22.067
14. Manuel HERNANDEZ SPA APRILIA 46’49.846
15. Imre TOTH HUN APRILIA 45’38.968
16. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 45’52.650

Kiestek

Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 43’33.058
Marco SIMONCELLI ITA GILERA 43’33.189
Thomas LUTHI SWI APRILIA 38’27.215
Manuel POGGIALI RSM GILERA 35’30.193
Fabrizio LAI ITA GILERA 30’14.746
Eugene LAVERTY IRL APRILIA 14’29.422
Hector FAUBEL SPA APRILIA 3’40.393

ugrás fel