Kallio nyitja meg a táncot, de hamar átveszik a kezdeményezést a futam igazi f?szerepl?i, a jerezi pálya legnagyobb mágusai, Bautista és Simoncelli. ?k ketten késhegyre men? csatát vívnak egymással, el?zgeti oda-vissza egyik a másikat, ?rület. És dráma. Az utolsó körig ugyanis azt kérdezte mindenki, vajon az olaszok elhappolják-e a második sikert is Andalúziából, Corsi 125-ös gy?zelme után, vagy pediglen egyenlítenek a hazaiak. Azonban Marco, aki már korábban is csinált hasonló hülyeségeket, lehetetlen helyen kísérli meg az el?zést, vagy mit, szabályszer?en ráesik a spanyol gyári Apriliájára. Legalábbis ránézésre. Valójában ugyanis Bautista hátsó kereke blokkolt be, ezt ? is elismerte. Simoncelli meg neki. Kár, mert ?k ketten holtversenyben érdemeltek volna gy?zelmet.
Így azonban Mika ezüsttálcán kapja a 25 pontot, a KTM pedig az értékes presztízsgy?zelmet. A finn gyakorlatilag magányban motorozta végig a viadalt, és a végére kellemes meglepetés érte. Volt értelme megszökni a mez?nyt?l – attól a csapattól, amelyb?l egy féktelen Mattia Pasini kerül el? – egész konkrétan a 15. helyr?l kapaszkodott fel, a hajrát meg a kilencediken kezdte meg. Az utolsó fél körben – Alvaro és Marco ütközése után – már harmadik volt, hiszen a hondás Takahashi még el?tte volt. De nem sok sót evett meg a japán, mondani sem kell. ‘Hátul voltam, nem hittem volna, hogy ilyen jól jönnek ki a dolgok. Elég rosszul éreztem magam tegnap, valami gyomorrontást kaptam, de a bemelegítésre már rendbejöttem. Az elején kiraktak a pályáról, de felzárkóztam, aztán a végén, amikor láttam a kivetít?n Simoncelliéket, igyekeztem még jobban menni.’ A vb-összetettben 45-41-re vezet ezzel az olasz Kallio el?tt.
Dobogón Takahashi – és a jóég tudja, mekkora kihagyás után – a Honda. A jerezi pályakarakterisztika megengedte, hogy az alacsonyabbrend? technikát alkalmazó japán tapadni tudjon a JIR csapat motorján. Lemaradnak a pódiumról Aoyama, Barbera és Debon – a két spanyol többre számított, talán egy kicsit mi is Hectorunk miatt. Másik Hectorunk, a Faubel srác versenye fájdalmas véget ért a kavicságyban. Simon a nagy harcos Loca el?tt a célban – így is f?hajtás az olasznak, aki tavaly ezen a pályán úgy t?nt, befejezi karrierjét. A kieséseknek köszönhet?en pontszerz? (15.) Tóth Imre.
‘Nagyon sajnálom, de egyszer csak ott volt el?ttem, nem kerülhettem ki, majdnem egy helyben állt’ – vonja meg a mérleget Simoncelli, akit aligha hibáztathatunk a történtekért. ‘És gondoljanak bele, én engedtem el… mivel láttam, hogy van egy jó el?zési pont a végére. A motorom egy hajszállal lassabb volt, de remek munkát végzett a csapat, formában voltam.’ A gilerás továbbra is nulla ponttal áll a bajnokságban.
250: Jerez, végeredmény
|
|
1. Mika KALLIO FIN KTM 45’27.908 Kiestek Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 43’33.058
|
Legutóbbi hozzászólások