MotoGP
Apa, apa… kezd?dik! Szól a szállóigévé érett reklámszöveg, és valóban elkezd?dött, a közönség meg vígad. F?leg az ottani hazaiak, hiszen Lorenzo már a második szabadedzésen rekordot ment versenybeállításokkal, és a Michelin szuperszoftjait ismerve ebb?l holnapra abszolút körrekord is érhet – de még ne szaladjunk el?re. Hiszen Jorge sem tette. Óvatos volt az elején, a szavakkal pedig a mai napig az. Katar után sem a világbajnokságról, csak ’jól kijöv?’ debütálásról beszélt. Ez azonban kezd több lenni. Onnan pole-al és húsz ponttal távozott, itt egyel?re több mint két tizeddel kanyarintott karcsúbbat, mint Rossi a tavalyi gy?ztes menetelésének leggyorsabb körében. Akárhogy is legyen ezután, Mr. Chups-Chups igen jó versenyz? – pont.
Csapattársa egyel?re mögötte, igaz, sovány négy század fölösleggel. Jobb a helyzet Rossiéknál, mint az éjszakai Katarban, hiszen már az elejét?l veszi a tempót a Doktor. Ja, és idénre sem lett a Bridgestone pályája a jerez-i csík. Gyakorlatilag Casey és Vale tudják kihasználni a japán köntöst, 9-t?l lefelé mindössze egy michelines árvállik – de Puniet. Bronz tempón Edwards. Yamaha dominancia Jerezben? Igen, vagy mégsem. Toseland még nincs ott, de nem kizárt, hogy odaér: a hét tized még nem olyan nagy érvágás, ami behozhatatlan lenne. A pódiumról lecsúszva sorakozik a HRC legénysége, Nicky-Dani sorrendben – ismét különböz? modifikációjú motorokon. A Stoner dominancia egyel?re szünetel a spanyol hétvégén, bár a huplis felület?, sz?k fordulókkal teli ring már tavaly sem feküdt Casey-nek. Bukott is egyébként az ausztrál, de semmi komolyat. Vajon kik fognak megújulni holnapra?
Jerez MotoGP, pénteki id?eredmények
|
|
1. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team (M) 1:40.321
|
125
A legkisebbeknél egyel?re Terol viszi a prímet. Nem is olyan nagy csoda ez: nyomja a közönség, a kisujjában van a pálya. A mai napi el?ny azonban aligha lesz elég a vasárnapi aranyhoz: egy szekundomon belül végzett ugyanis az els? tizenhat. Gigahosszú motorvonat ígérkezik a versenyre, egy klasszikus nyolcadliteres pilótacsata a motorversenyzés hazájában… ez igen! Simone Corsi ismét a t?z közelében, na meg Bradley Smith. A vörös ördög pazar az idei edzéseken, ergo egy körön bármikor villant. Aztán mindig jön egy hiba. Katarban is a leggyorsabb k?rjeiben bukott, ma „csak” kiszélesített egy ívet a legutolsó, feltehet?leg pole-t ér? körében. Szó mi szó, a kategória öregrókáihoz még fel kell n?nie, hidegfej?ségben és tapasztalatban egyaránt. Kár, hogy a múlthéten nem tudott bizonyítani az eltör? kormánylengécsillapító miatt. E nélkül tisztább lenne a kép.
A fogadóirodáknak is fejtörést okozhat a jerez-i helyzet. Vajon kinek ítéljék a legsoványabb odds-ot, amikor az els? tizenötb?l bárki nyerhet? Még a mi Talmácsink is, aki egyel?re 11-ik, és ami semmit nem jelent. Folyik az adatgy?jtés, saccperkábé ugyanaz várható, mint anno Katarban: szombat délutáni t?zijáték, majd vasárnapi bombaforma. Reméljük a technika ezúttal kegyes lesz.
125 Jerez, QP1
|
|
1. Terol (Aprilia)
|
250
Mika Kallio pöröly, ami a QP1-et illeti. Tempója félelmetes, de a többiek sem alszanak: a két tizedes el?nyb?l még sok minden lehet. Bautista hiába dobálta a leggyorsabb köröket a vége el?tt még negyed órával, különleges fényezés? bukó ide vagy oda, öten is elverték.
Példának okáért a szintén spanyol Debon, aki nagyon ígéretesen motorozik az idén. Na meg Julian Simon, és Aoyama. Megeszi az Apriliát a KTM? Barbera egyel?re zsengébb, mint három hete: a nyolcadik hely önmagában még csak-csak, de az 1,1 másodperces hátrány már uhh. Gyorsulni kell, Hector! Mint ahogy Imrének is, aki 21-ik – egyel?re.
250 Jerez, QP1
|
|
1. M.KALLIO KTM 1’43’111
|
Legutóbbi hozzászólások