Immár a kisköbcentis osztályok is túl vannak a vasárnapi meccs f?próbáján, a kétütem? méregzsákok is emésztik az éji hangulatot, gond nincs. Kisebb bukások voltak persze, de közel sem annyi, mint a nagy géposztályban. A perecek közül Gadeaé volt a legsúlyosabb, nem épp a legjobbkor érte utol a sors – hat nap jár ugye pihen?nek, az orvosok az utolsó pillanatban döntenek rajtengedélyér?l.
A legkisebbeknél új nevek csipkedik a királyt. A tavalyi „nagyok” már egy kategóriában feljebb húzzák, az éhes trónkövetel?k közül a fiatal Bradley Smith t?nik a legveszélyesebbnek. Az ok prózai: pályacsúcsot ment a második éjjelen dacolva a hideg borítással, a régi id?t 50 fokos aszfalton jegyezték. Mondjuk a szívünkhöz kapni nem kell a meglepetést?l. Jól ment a brit kölök a repsolosnak igen, de gyárinak – a fejlesztésmentesség bélyege miatt – nem nevezhet? Hondán is. Így jól jött az átigazolás a kétütem?ek helytartójához, az Apriliához; egészen konkrétan Pasini nyergébe huppant bele Bradley, és nem habozott a bizonyítással.
Az utolsó napon Mike di Meglio körözött a leggyorsabban az Ajo Motorsportos Derbivel. Az ? tempója is bíztató, pár tizeddel maradt el a Smith-féle id?t?l. Na és persze ki lenne még gyors, ha nem Talmácsi. Bár az els? két nap akadtak kisebb gondok, a szombati és vasárnapi adatokból végül összeállt a motor az utolsó éjszakára, és Gábor rögtön pirított a 2008-as RSA-val. „’Last minute’ tesztelés volt a hétf?i, és úgy érzem ez az a nap, amikor végre összeállt a motorom. A szezonnyitó nagydíj els? napján még finomítunk, de alapjában véve van egy jó motorom. Sokan szenvedtünk a tesztek alatt, de úgy érzem egy versenyképes Aprilia RS-A 2008-at építettünk. Motorikusan és vázgeometriailag is megvannak a jó beállítások.” – mondta a világbajnok. Öt nap múlva harc!
A negyedlitereseknél Pasini karcolta a legkarcsúbbat, azonban a jelenlegi motogp-s yamahás Lorenzo rekordját nem sikerült befognia. A tény viszont, hogy 1:59,7-ével egyedüli rájderként mászta át a 2:00 perces korlátot, jelzés érték?: jelen vagyok, súgja az ellenfeleknek az olasz teljesítménye. Közel vannak egymáshoz a pilóták. Egy-két tized már sorokat jelenthet a rajtrácson, mely nyilvánvalóan predesztinál egy klasszikus vonatozós, el?zget?s, lökdös?d?s, néz?i szívrohamokat okozó vasárnapi versenyt. Nagyon er?s a Tóth csapat pöttyös Apriliáján ül? Barbera. Ej de jó lenne a szánk íze, ha végre ebben az évben összejönne a várva-várt futamgy?zelem a magyar alakulattól – hogy nagyobbat egyel?re ne álmodjunk. Bár nem csak álom ez, hisz Hector az egyes pozícióból tette szögre a bukót a záró napon. Nem esélytelen a dolog, fogalmazzunk így.
Gyorsak és eltökéltek Bautista és Lüthi. Miért is ne lennének azok? A tavalyi f? riválisok a MotoGP-ben leltek menedékre, így idén nekik áll a zászló – tapasztalat szempontjából biztosan. A KTM versenyz?i fej-fej mellett. A bajort megül?k közül Aoyama a legjobb, Kallio hátránya elhanyagolható. Nagyon kellemes érzés Locatelli jelenléte. Az olaszra az utóbbi id?kben „kicsit” rájárt a rúd – az ellenfelekkel való tusa helyett sérülésekr?l és m?tétek hadáról szólt az utóbbi két szezon. Most viszont újra az élben, célja a 2006-os parádé ismétlése. Akkor az els? körben ejtett hiba után, az utolsó helyr?l hajrázva a dobogóig rágta át magát a mez?nyön Locatelli, akkor még a Tóth csapat félgyári motorját használva. A középs?sök közé beilleszkedés egy leheletnyivel nehezebben megy Peseknek és Faubelnek, akik egyel?re szekundumos hátrányból figyelik az élharcot.
|
|
Katar teszt, eredmények 125 Második éj 1. Bradley Smith (Aprilia) – 2.05.306 Harmadik éj 1. Mike Di Meglio (Derbi) 2.05.324 250 Második éj 1. Mattia Pasini (Aprilia) – 1.59.761 Harmadik éj 1. Hector Barbera (Aprilia) 2.00.163 |
Legutóbbi hozzászólások