EST. 2002

Katar, éji teszt: röviden jelentjük, a kicsik is készen állnak

Immár a kisköbcentis osztályok is túl vannak a vasárnapi meccs f?próbáján, a kétütem? méregzsákok is emésztik az éji hangulatot, gond nincs. Kisebb bukások voltak persze, de közel sem annyi, mint a nagy géposztályban. A perecek közül Gadeaé volt a legsúlyosabb, nem épp a legjobbkor érte utol a sors – hat nap jár ugye pihen?nek, az orvosok az utolsó pillanatban döntenek rajtengedélyér?l.

A legkisebbeknél új nevek csipkedik a királyt. A tavalyi „nagyok” már egy kategóriában feljebb húzzák, az éhes trónkövetel?k közül a fiatal Bradley Smith t?nik a legveszélyesebbnek. Az ok prózai: pályacsúcsot ment a második éjjelen dacolva a hideg borítással, a régi id?t 50 fokos aszfalton jegyezték. Mondjuk a szívünkhöz kapni nem kell a meglepetést?l. Jól ment a brit kölök a repsolosnak igen, de gyárinak – a fejlesztésmentesség bélyege miatt – nem nevezhet? Hondán is. Így jól jött az átigazolás a kétütem?ek helytartójához, az Apriliához; egészen konkrétan Pasini nyergébe huppant bele Bradley, és nem habozott a bizonyítással.

Az utolsó napon Mike di Meglio körözött a leggyorsabban az Ajo Motorsportos Derbivel. Az ? tempója is bíztató, pár tizeddel maradt el a Smith-féle id?t?l. Na és persze ki lenne még gyors, ha nem Talmácsi. Bár az els? két nap akadtak kisebb gondok, a szombati és vasárnapi adatokból végül összeállt a motor az utolsó éjszakára, és Gábor rögtön pirított a 2008-as RSA-val. „’Last minute’ tesztelés volt a hétf?i, és úgy érzem ez az a nap, amikor végre összeállt a motorom. A szezonnyitó nagydíj els? napján még finomítunk, de alapjában véve van egy jó motorom. Sokan szenvedtünk a tesztek alatt, de úgy érzem egy versenyképes Aprilia RS-A 2008-at építettünk. Motorikusan és vázgeometriailag is megvannak a jó beállítások.” – mondta a világbajnok. Öt nap múlva harc!

A negyedlitereseknél Pasini karcolta a legkarcsúbbat, azonban a jelenlegi motogp-s yamahás Lorenzo rekordját nem sikerült befognia. A tény viszont, hogy 1:59,7-ével egyedüli rájderként mászta át a 2:00 perces korlátot, jelzés érték?: jelen vagyok, súgja az ellenfeleknek az olasz teljesítménye. Közel vannak egymáshoz a pilóták. Egy-két tized már sorokat jelenthet a rajtrácson, mely nyilvánvalóan predesztinál egy klasszikus vonatozós, el?zget?s, lökdös?d?s, néz?i szívrohamokat okozó vasárnapi versenyt. Nagyon er?s a Tóth csapat pöttyös Apriliáján ül? Barbera. Ej de jó lenne a szánk íze, ha végre ebben az évben összejönne a várva-várt futamgy?zelem a magyar alakulattól – hogy nagyobbat egyel?re ne álmodjunk. Bár nem csak álom ez, hisz Hector az egyes pozícióból tette szögre a bukót a záró napon. Nem esélytelen a dolog, fogalmazzunk így.

Gyorsak és eltökéltek Bautista és Lüthi. Miért is ne lennének azok? A tavalyi f? riválisok a MotoGP-ben leltek menedékre, így idén nekik áll a zászló – tapasztalat szempontjából biztosan. A KTM versenyz?i fej-fej mellett. A bajort megül?k közül Aoyama a legjobb, Kallio hátránya elhanyagolható. Nagyon kellemes érzés Locatelli jelenléte. Az olaszra az utóbbi id?kben „kicsit” rájárt a rúd – az ellenfelekkel való tusa helyett sérülésekr?l és m?tétek hadáról szólt az utóbbi két szezon. Most viszont újra az élben, célja a 2006-os parádé ismétlése. Akkor az els? körben ejtett hiba után, az utolsó helyr?l hajrázva a dobogóig rágta át magát a mez?nyön Locatelli, akkor még a Tóth csapat félgyári motorját használva. A középs?sök közé beilleszkedés egy leheletnyivel nehezebben megy Peseknek és Faubelnek, akik egyel?re szekundumos hátrányból figyelik az élharcot.

Katar teszt, eredmények

125

Második éj

1. Bradley Smith (Aprilia) – 2.05.306
2. Scott Redding (Aprilia) – 2.05.719
3. Mike Di Meglio (Derbi) – 2.06.063
4. Stefan Bradl (Aprilia) – 2.06.232
5. Gabor Talmacsi (Aprilia) – 2.06.347
6. Danny Webb (Aprilia) – 2.06.538
7. Nicolas Terol (Aprilia) – 2.06.703
8. Sandro Cortese (Aprilia) – 2.06.723
9. Sergio Gadea (Aprilia) – 2.06.759
10. Pablo Nieto (KTM) – 2.06.922
11. Joan Olive (Aprilia) – 2.06.967
12. Raffaele De Rosa (KTM) – 2.07.113
13. Stefano Bianco (Aprilia) – 2.07.164
14. Pol Espargarò (Derbi) – 2.07.227
15. Simone Corsi (Aprilia) – 2.07.284
16. Andrea Iannone (Aprilia) – 2.07.550
17. Steve Bonsey (Aprilia) – 2.07.659
18. Efren Vazquez (Aprilia) – 2.07.682
19. Dominique Aegerter (Derbi) – 2.07.835
20. Esteve Rabat (KTM) – 2.07.896
21. Tomoyoshi Koyama (KTM) – 2.08.105
22. Michael Ranseder (Aprilia) – 2.08.165
23. Randy Krummenacher (KTM) – 2.08.268
24. Takaaki Nakagami (Aprilia) – 2.08.273
25. Robert Muresan (Aprilia) – 2.08.566
26. Pere Tutusaus (Aprilia) – 2.08.933
27. Alexis Masbou (Loncin) – 2.09.297
28. Lorenzo Zanetti (KTM) – 2.09.396
29. Hugo Van den Berg (Aprilia) – 2.09.523
30. Roberto Lacalendola (Aprilia) – 2.09.756
31. Robin Lasser (Aprilia) – 2.09.944
32. Louis Rossi (Honda) – 2.11.116
33. Jules Cluzel (Loncin) – 2.21.349

Harmadik éj

1. Mike Di Meglio (Derbi) 2.05.324
2. Bradley Smith (Aprilia) 2.05.504
3. Gabor Talmacsi (Aprilia) 2.05.505
4. Pol Espargaro (Derbi) 2.06.100
5. Stefan Bradl (Aprilia) 2.06.287
6. Nicolas Terol (Aprilia) 2.06.345
7. Scott Redding (Aprilia) 2.06.562
8. Steve Bonsey (Aprilia) 2.06.595
9. Joan Olive (Derbi) 2.06.702
10. Sandro Cortese (Aprilia) 2.06.757
11. Raffaele De Rosa (KTM) 2.06.861
12. Simone Corsi (Aprilia) 2.06.891
13. Danny Webb (Aprilia) 2.06.949
14. Takaaki Nakagami (Aprilia) 2.07.195
15. Andrea Iannone (Aprilia) 2.07.226
16. Stefano Bianco (Aprilia) 2.07.406
17. Efren Vazquez (Aprilia) 2.07.536
18. Michael Ranseder (Aprilia) 2.07.699
19. Esteve Rabat (KTM) 2.07.769
20. Pablo Nieto (KTM) 2.08.041
21. Robert Muresan (Aprilia) 2.08.156

250

Második éj

1. Mattia Pasini (Aprilia) – 1.59.761
2. Alvaro Bautista (Aprilia) – 2.00.516
3. Alex Debon (Aprilia) – 2.00.550
4. Hector Barbera (Aprilia) – 2.00.719
5. Mika Kallio (KTM) – 2.00.878
6. Hiroshi Aoyama (KTM) – 2.01.073
7. Thomas Luthi (Aprilia) – 2.01.156
8. Aleix Espargarò (Aprilia) – 2.01.270
9. Karel Abraham (Aprilia) – 2.01.513
10. Manuel Poggiali (Gilera) – 2.01.670
11. Marco Simoncelli (Gilera) – 2.01.680
12. Roberto Locatelli (Gilera) – 2.01.717
13. Hector Faubel (Aprilia) – 2.01.798
14. Julian Simon (KTM) – 2.01.824
15. Lukas Pesek (Aprilia) – 2.01.825
16. Yuki Takahashi (Honda) – 2.01.956
17. Fabrizio Lai (Gilera) – 2.02.166
18. Eugene Laverty (Aprilia) – 2.02.713
19. Alex Baldolini (Aprilia) – 2.02.925
20. Imre Toth (Aprilia) – 2.03.128
21. Ratthapark Wilairot (Honda) – 2.03.308
22. Russell Gomez (Aprilia) – 2.04.670
23. Doni Tata Pradita (Yamaha) – 2.07.579

Harmadik éj

1. Hector Barbera (Aprilia) 2.00.163
2. Thomas Luthi (Aprilia) 2.00.229
3. Alvaro Bautista (Aprilia) 2.00.274
4. Alex Debon (Aprilia) 2.00.444
5. Hiroshi Aoyama (KTM) 2.00.551
6. Mika Kallio (KTM) 2.00.595
7. Roberto Locatelli (Gilera) 2.00.606
8. Mattia Pasini (Aprilia) 2.00.954
9. Julian Simon (KTM) 2.00.974
10. Karel Abraham (Aprilia) 2.00.984
11. Marco Simoncelli (Gilera) 2.01.011
12. Lukas Pesek (Aprilia) 2.01.167
13. Aleix Espargaro (Aprilia) 2.01.607
14. Hector Faubel (Aprilia) 2.01.607
15. Alex Baldolini (Aprilia) 2.01.669
16. Eugene Laverty (Aprilia) 2.01.900
17. Yuki Takahashi (Honda) 2.02.015
18. Manuel Poggiali (Gilera) 2.02.052
19. Ratthapark Wilairot (Honda) 2.02.373
20. Fabrizio Lai (Gilera) 2.02.402
21. Imre Toth (Aprilia) 2.03.412
22. Russel Gomez (Aprilia) 2.04.388
23. Doni Pradita (Yamaha) 2.05.567

ugrás fel