Szöveg: doki
Egyre több embert mozgat meg ez a háromkerek? robogó téma. Ugye a modernkori spanyolviasznak a Piaggio MP3-a tekinthet?, majd még felt?ntek Gilera Fuoco és Veltrix nev? motorgyalázások; persze ha robogót mondunk, az más – abba azért elég sok minden belefér. A francia Sidam Moto gondolatmenete az iméntiekt?l annyiban tér el, hogy ?k hátra tennék az extra gurulót.
Azt hiszik valami hatalmas extrát találtak ki, pedig nem. Valószín?leg soha nem voltak annyira csórók, hogy japán belpiacos kitekert lelk? robogókat konténereztessenek a „felkel? nap” lakóitól. Ott pedig szép számmal akadtak horogra a hátul két lábon álló paripák. A Xnovo-elvvel elveszik a plusz els? tapadás és fékezési stabilitás, amit az MP3 duplaeleje cserélt az eredeti motor küllemre, viszont cserébe kapunk valamit. Valamit, amit még a gyártásig biztos kitalálnak és meg is etetnek velünk.
Hogy túl nagy fába ne üssék a fejszét, a késztermék er?forrás egy Piaggo félliteres négyütem? blokk, mely több robogó típusba pengeti vidáman a kilométereket. Eddig oké. A két hátsó kerék külön-külön, egymástól függetlenül dolgozó rugóstagokat támaszt, nyugtáztuk. A formavilág is nevezhet? kellemesen kockásnak, tán futurisztikusnak is, de hogy miért kell ezt Kínában legyártatni, már izzasztó kérdés.
A komplett berendezés dönthet?, így az egész tevékenységi kört hihet?bben imitálhatjuk: motorozunk. Ebben a világban a b?rruhán lifeg?, tövig beszakadt térdkoptató már semmilyen tekintélyt nem kölcsönöz visel?jének. Itt nyilván az lesz a csávó, aki két keréken fordítja a gépet. Vagy épp kétkerekezik, ha a csájná konstrukció irreverzibilis károsodások nélkül képes benyelni a békát.
A robogó praktikuma, melyre az eladási tender épít, az a csomagtér. Sok okosságot betehetünk a púpként kockálló dobozba: utazótáska, tartalékbukó, notebook, pótkerék, kistesó, szilikonmell mentes barátn? (szilikonnal túl nagy lenne) – hogy csak a triviálisabbakat vegyük lajstromba.
A további tervekben szerepel szélvéd?s-napfénytet?s, amit a BMW kezdett el, s melyet galád módon sok noname – a motorgyártásban kifoszthatatlan apanázsforrást látó – cég lekoppintott. Ha bestseller lesz az els? széria, jöhetnek az üt?kártyák: hybrid- és teljes elektronikus hajtás, biztos olcsóért. Remélem, érzitek a humánus szellemet: ?k már az ükunokák felé is kokettálnak. A motor elvileg 2008 vége felé kerül gyártósorra, és mivel potom nyolcezer eurót szakítanak ki a családi vagyonból darabonként, veszek egyet a páromnak meg a kiskutyámnak is, miután zaciba adtam az anyósom (jól f?z az öreglány!).
Legutóbbi hozzászólások