EST. 2002

Stoner vádolja a Hondát és a Yamahát…

Hamarosan rajtol a vb, a gyorsasági, hiszen a Superbike széria már a múlt hétvégén beindult. A MotoGP berkeiben most, Irta tesztek után, bajnoki nyitány el?tt egyel?re még a szócsaták jelentenek történést, és nem a pályán zajló események. Az elmúlt hetek tán legnagyobb figyelmet érdeml? ilyetén vonulata a Honda és a Yamaha verbális módosító indítványa: az elérhet? legnagyobb fordulatszámot határozná meg a két japán gyártó. Ez pedig egyértelm?en egyetlen márkát érintene igencsak hátrányosan: a Ducatit.

A Casey srác világbajnoki triumfusát egyébként is többen több fórumon leértékelték már, mondván, a technikának, a traction controlnak, az új szabályrendnek köszönhette tavalyi sikereit. ? nemhogy nem ért egyet ezekkel az okfejtésekkel, de kimondottan szomorkás lesz t?lük a hangulata. ‘Eléggé frusztráló azt hallgatni, hogy az eredményeimet a vezérl? elektronikából és a gumikból vezetik le.’

De a mostani ‘ügy’ komolyabbnak t?nik, bár tudjuk, ha elkezd?dik a vb, egészen másra terel?dik majd hirtelen a figyelmünk. ‘A japánok most megpróbálnak új szabályokat kreálni ellenünk’ – mondta Ausztrália bajnoka a Times-nak. ‘Az ? termelékenységük sokszorosa egy olasz gyártóéhoz képest, így nyilvánvaló, hogy a vereség megijesztette ?ket. Most megkísérlik politikával elintézni a Ducatit, pedig inkább többet kéne dolgozniuk.’

Stoner beszélt Valentino Rossi színeváltozásáról is. ‘Az évad elején remekül viselkedett velem, nyíltan és barátságosan, aztán a bajnokság vége felé már nem is szólt hozzám, nem tudta elviselni a tényt, hogy én is képes vagyok gy?zni.’ És mi lesz idén? Aligha kísérik majd hétf? hajnalba nyúló ultipartik a nagydíjakat: h?vös a viszony a két nagy formátumú sportoló között, bár távolról sem ellenséges. Ami a Ducatit illeti, Jerezben túlestünk a sokadik er?demonstráción, Casey és a stopper szerint a D16 Desmosedici f?leg a kigyorsításokon javult. ‘A tavalyi szezonban voltak gondjaink az alacsony fordulattartományban való gyorsulással. Most, hogy vázat cseréltünk, a motor egészében könnyebben vezethet?, és készségesebben emelkedik a fordulat is. Nem vártam vb-trófeát magamtól 2007-ben, de minden eddiginél keményebben fogok hajtani, hogy megtartsam.’

ugrás fel