Az ausztrálok titánja sci-fibe ill? teljesítményével terrorizálja a paddockot az utolsó napon, de mások eredményei is sejteni engednek ezt-azt a 2008-as MotoGP-szezonnal kapcsolatban. A Bridgestone gumik egyel?re csak a Ducatin m?ködnek igazán jól, s?t valójában csak Stonerén: Melandri visszaesett a kezdeti krízisbe, nehéz napot fogott ki Capirossi.
A Casey srácot egyre nagyobb tisztelet övezi, de ez nem csoda: gyorsabb is mint tavaly. Leny?göz? magabiztossággal tette a dolgát: kiment a pályára, motorozott egy hatalmas id?t, visszatért a boxba, állítgattak valamit a Ducatin, miközben a többiek nyírták egymást az aszfalton. Aztán megint irány ki, és megint egy félelmetes kör. És nemcsak a gyorskörök sikerültek jól, hanem bizony a versenytáv is er?ssége a Stoner-GP08 párosnak, akárcsak legutóbb a Távol-Keleten. A húszkörös long run szinte mindegyik fordulója kvali-részid?kkel (1’30 alja) ment le, így nem csoda, hogy vakargatta a feje búbját a konkurencia. Ha holnap lenne a verseny, a fogadóirodák alighanem csuda alacsony odsszal kínálnák meg a Casey-sikert.
A címvéd? sikere azonban nem a Bridgestone sikere. Ha ? nem lett volna a pályán, akkor jóformán nem láttunk volna mást, mint Michelin-féle egygumis rendszert. A magányos Hayden, a nagyon ügyes és szépen fejl?d? Toseland, az új fiú Dovizioso, az els? nap sztárja, Edwards, mind-mind francia gumikkal mennek. El?ttük viszont ott van az egyetlen, már most tökéletesen m?köd? pilóta-motor-gumi ‘csomag’. A zárónapon kiderült, hogy japán kvalifikációs abroncs, mint olyan, nem létezik. Vagyis van, de mérhet?en alig jobb a versenyváltozatnál, ráadásul van, hogy a kör végét sem bírja ki. Egyébként Stoneren kívül mindenkinek voltak gondjai hosszú távon is, hamar illant a tapadás.
Akik még korántsem tökéletesek, azok Hondáék. Hayden ?rültként dolgozott egymaga, a vége pedig az lett, hogy panaszában azt találta mondani a tavalyel?tti világbajnok: jobb lenne a hagyományos, mechanikus szelepvezérlés? blokkal elkezdeni a szezont, mint az új, pneumatikus szelepes er?forrással. Ezzel ugyanis nagyon csúszkál a motor gázadásra, az er?leadás korántsem kiegyensúlyozott, gumik és futóm? tekintetében emiatt aztán mély krízisben volt a gárda a Phillip Island-i pálya nyújtott kanyarjaiban. Prémiumként Haydent akkreditálják a soron következ? sepangi tesztelésre is, ahol Rossi, Lorenzo és De Angelis társaságában folytathatja a melót. Érdekes lesz, hogy a Bridgestone készül-e majd új anyaggal, de az is, hogy a HRC odapöttyint-e egy tesztpilótát Nicky mellé. Vajon megvan-e még a szakvezetésb?l valakinek Barros telefonszáma? Pedrosa csúnyán elintézte magát Malajziában, a legutolsó hírek szerint a majdani jerezi próbát is kihagyhatja, és csak Katarban kapcsolódik be, lényegében a felkészületi el?idény legvégén.
Melandrit a klauzúrára maguk mögé utasították a privát ducatisok, Elias és Guintoli. Mégsem alakul minden olyan simán? Néhány versenyt azért érdemes lesz megvárni a bajnokságban, miel?tt ítéletet mondunk Macio felett, bár a vak is látja, hogy nem zökken?mentes a Ducatihoz való hosszászokás. Csak nyugodtan, van még id?. Marco valószín?leg már érti a motort, de még nem bízik benne teljesen.
Capirossinak nem volt valami fényes napja. A Bridgestone egyköröseivel nem lehetett jutni se el?re, se hátra, a Suzuki meg, fogalmazzunk úgy, nehezen emészti Phillip Islandet. Talán a második napi esés utózöngéi is éreztették hatásukat, mindenesetre az vigasztaló lehet az alakulatnak, hogy Vermeulen legalább ment egy jó kört. Ordas szelek fújnak a Yamahánál, ahol Colin Edwards nehezen éli meg, hogy csak a vb harmadik nagydíjától kapja meg a pneumatikus szelepes blokkot, pedig az ígéret szerint a bajnokság kezdetén négy egyforma M1 áll rajthoz. Enbékett?, nyugati csoport?
Phillip Island
|
|
A harmadik nap id?eredményei 1. Stoner (Ducati) 1.28.777, 25° (51 kör) Phillip Island Leggyorsabb kör versenyen: Marco Melandri (Honda – 2005) 1’30.332 |
Legutóbbi hozzászólások