Míg a MotoGP osztály képvisel?i Sepangban tesztelték 2008-as gépeiket, a 125-ös kategória versenyz?i a dél-spanyolországi Jerez pályáján kezdték meg felkészülésüket az idei évadra. Talmácsi Gábor címvéd?höz méltó motorozással nyitotta meg az el?szezont: az els? napon, annak ellenére, hogy még csak ismerkedett a ’08-as RSA Apriliával, máris a legjobb id?eredménnyel zárta a napot. A tíz tesztel? közül ? volt a leggyorsabb a nyitányon, így természetesen két asparos csapattársa is mögé szorult a tabellán. 49 fordulója közül a legsebesebb egy 1’48’065-es lett, a virtuális id?tábla második helyezettjére, az olasz Sandro Cortesére hat, a harmadik Mike Di Meglióra sz?k nyolc tizedet mért Talma. A Martinez-legénység két másik er?ssége is megkezdte a munkát: Gadea épphogy befért az 1’49 alá, míg az új arc, a spanyol CEV 125 bajnokságból dobbantó katalán titán Tutusaus 1’50 környéki körökkel indított, legjobbja az els? tesznapon 1’49’892 volt.
|
„Nagyon boldog vagyok, mert ahhoz képest, hogy egy teljesen új motorról van szó, egy nap után remekül teljesítettünk’ – mondta Talma az els? átdolgozottt nap nyugtájaként. ‘Az eredmények biztatóak, kitün? formában érzem magam és örülök, hogy végre újra motorra ülhetek. A nap folyamán nem volt olyan kérés a mérnökeimt?l, amit ne tudtam volna teljesíteni, és ez még inkább motivál. Örülök, hogy egész nap egyetlen motorblokk-problémánk sem adódott. A futóm? beállításain még sokat kell dolgoznunk, de jó irányba haladunk.”
A második napon 34 kört abszolvált az els? magyar gyorsaságimotoros világbajnok, azért ‘csak’ ennyit, mert a beállítási munkálatok viszonylag sok id?t emésztettek fel. A 2008-as RSA er?forrást egyedüliként kapta meg Talmácsi a mez?nyben: a munka kedvez? id?járási körülmények között folyhatott, és bár látványos áttörés nem történt, mégis eredményes, hasznos órákat töltött Gabesz a pálya és a box között ingázva.
|
„Sokkal er?sebb az új 2008-as blokk, mint az el?z?, de még meg kell találnunk az ideális beállításokat. Tapogatóztunk futóm? és geometria terén, sok mindent kipróbáltunk. Hol jobb lett, hol kevésbé, de a tesztelések err?l szólnak és kellenek ezek a tapasztalatok a bajnokság el?tt. Ma este lesz egy nagy meeting, majd szombaton folytatjuk a munkát. Most ugyan még nem foglalkozom a körid?kkel, de hogy ennél jobbat kell menni, az biztos!” Talmácsi (1’48’565) a második felvonáson harmadik lett az összesítésben, a napi els? Bradley Smith (1’48’182) lett RSÁ-val, a második pedig Nico Terol (1’48’559) RSW-vel. A csapattárs Sergio Gadeát (6., 1’48’864) azonban így is maga mögött tudhatta a mi fiunk a nap végén, míg Tutusaus kihagyta az edzést.
A harmadik napon aztán Bradley Smith volt a leggyorsabb – valószín?, hogy az egyik komoly ellenfél a fiatal srác lesz az idei évben. A frissen Apriliára váltó Smith 1’46’869-re vitte le a körid?t, ezzel új rekordot állított be a jerezi pályán. Gábor második a zárónapon 1’47’113-mal, megel?zve Corsit (1’47’487). Gadea ötödik 1’47’655-ös eredménnyel.
Legutóbbi hozzászólások