EST. 2002

Sepang, második nap: továbbra is De Puniet…

Els? nap

Bizony eltelt a tél, a 2007-es idény nagy gy?ztesei -és vesztesei is- fejet hajtanak az id? nagy kerekének, így Stoner végs? gy?zelmét, a Ducati nagy hadjáratát, a Honda elhibázott RC212V-jét, vagy épp Capirossi vessz?futását már mindenki egy „megtörtént, nyugtáztam”-al teszi a polcra. Az elkövetkezend? napok már a 2008-as vébé el?hírnökei, ha végleges következtetéseket nyilván nem érdemes levonni bel?lük.

Honda lángokban. Nem a legjobb ‘PR’ fogás

Ha azt mondják, hogy az els? napot egy Honda zárja az élen, a GP rajongók többsége nem lep?dne meg. Adalékként: szatellit Honda, és pilótának a notórius motorromboló Randy de Puniet, egyb?l ledobja agyunk az ékszíjat. Mindez szépen demonstrálja mind a franciában, mind az új RCV-ben rejl? lehet?ségeket. Fél másodperc hátránnyal a jelenleg orvosi diagnózisra váró Pedrosa másodikként hagyta el a pályát – illetve vitte el a ment?. Egy komolyabb esést követ?en Dani keze sérült, er?s a csonttörés gyanúja, biztosat csak estére mondanak; így nyilván kérdéses a spanyol további szereplése, ami nagy adatdeficitet jelentene a HRC mérnökeinek. Mindenesetre a zakótól eltekintve magabiztosnak látszik a 26-os, 2:01-es idejére már a korai szakaszban, a 19. körben képes volt.

Fej-fej mellett…

Fej-fej mellett tépnek a Rizlások, igen komoly id?eredményekkel. Vermeulen-nek ’ippeg hogy nem sikerült 2:02-n belülre kerülni, Capirex kicsit apukásan, négy tized el?nyt hagyva a Berry Sheene-féle 7-est visel? ausztrálnak, de ott van a negyedik helyen.

Maestro

A tavalyi menetelés után ötödik helyen látni Stoner-t mindenesetre szokatlan érzés. A 2008-as Desmo legfrissebb evolúciós elektronikájában nem klappol valami tökéletesen, így az els? pár órában gyakorlatilag még csak motormelegítés apropóján sem röffentették be a gépeket a Ducatinál. Melandri szorgalmasan 52 kört ment, 2:04-ig tudta letornászni a stoppert, ergo zajlik az összeszokósdi a Macio-GP08 felállásban. A sztahanovista díjat egyébként -mint mindig- Nicky Hayden nyeri, 85 alkalommal süvített végig Sepang célegyenesén.

Csendélet: Fiat-Yamaha 2008

Masszív adatgy?jtés zajlik a Fiat-Yamaha megosztott boxaiban. A versenyz?k ugye -az egész csapattal együtt- kábé a saját levükben f?nek; pontosan feleannyi információ és tapasztalat esik egy versenyz?re, mint a konkurenseknél; a Bridgestone mérnökei nyilván a legnagyobb diszkrécióval kezelik adataikat, ami „vica versa” m?ködik a Michelin embereinél is. A szezon folyamán kiderül, hogy ez mennyiben fogja hátráltatni a két világbajnokot, akiket a pletykák már Hamilton-Alonso analógokként tartanak számon. A Dottore lassan mutatott fejl?dése 2:02,4-ig juttatta el?re az olaszt, míg a 2007-ben konkvisztádort játszó Jorge 2:02,5-öt hasított. Egyel?re középszer? eredmények, f?leg úgy, hogy a Tech-3-as Edwards is több-kevésbé ugyanerre volt képes.

”Fürge róka lábak, surranó kis árnyak, hipp-hopp…”

Nakano egyel?re idén is a 10. hely körül pozícionálja magát, a Kawasakik még csak kóstolgatják a dolgot. Hopper -ha teljesíti a várakozásokat- kis túlzással akár a végs? gy?zelemre is esélyes lehet, azonban ehhez még faragni kell. Az új jövevények, nevezetesen Toseland, Dovizioso és Angelis egyre közelebb kerülnek ahhoz, hogy gyorsként emlegesse ?ket a szakma. A teszt mellékesen meleg, párás id?ben telt.

Frissítés: Dani Pedrosa keze valóban eltört. Holnap reggel Barcelonába utazik, így a maláj tesztet kihagyni kényszerül. Hogy mikor ülhet ismét motorra, egyel?re rejtély.

Sepang, els? nap

1. De Puniet (Honda-LCR) 2.01.377 (68 kör)
2. Pedrosa (Honda-Repsol) 2.01.864 (47)
3. Vermeulen (Suzuki-Rizla) 2.02.074 (57)
4. Capirossi (Suzuki-Rizla) 2.02.416 (61)
5. Stoner (Ducati-Marlboro) 2.02.457 (36)
6. Rossi (Yamaha-Fiat) 2.02.490 (44)
7. Edwards (Yamaha-Tech 3) 2.02.549 (29)
8. Hayden (Honda-repsol) 2.02.558 (85)
9. Lorenzo (Yamaha-Fiat) 2.02.563 (43)
10. Nakano (Honda-Gresini) 2.02.622 (63)
11. Hopkins (Kawasaki) 2.02.628 (62)
12. Dovizioso (Honda-Scot) 2.02.783 (52)
13. Toseland (Yamaha-tech 3) 2.03.264 (45)
14. De Angelis (Honda-Gresini) 2.03.301 (47)
15. West (Kawasaki) 2.03.387 (51)
16. Jacque (Kawasaki) 2.03.863 (53)
17. Elias (Ducati-Alice) 2.03.954 (55)
18. Melandri (Ducati-Marlboro) 2.04.414 (52)
19. Canepa (Ducati) 2.05.580 (48)
20. Guintoli (Ducati-Alice) 2.06.00 (36)
21. Serizawa (Kawasaki) 2.23.590 (6)

Legyorsabb, még mindig hibrid motorral

Második nap

Ahogy folytatódik a maláj munka, megállás nélkül jönnek a meglepetések. Tegnap ugye volt egy hatalmas Pedrosa-bukta, és egy De Puniet-féle els? hely az LCR-Hondával. Apropó Pedrosa, gépe már landolt Spanyolhonban, sajnos nem kizárt, hogy m?teni kell Dani -tavalyi ezüstöt hozó- jobb kezét. Egészen konkrétan a kettes kézközépcsontja sérült, a pilóta nyilatkozata a 140 km/h-s firkálásról elég prózai: „Elég nagy bukás volt. Azt hittem nincs semmi gond, de mire leértem a pályáról, belém hasított a fájdalom.” Hayden-re így nagy nyomás nehezedik, hiszen immáron egyedül képviseli a Repsol-os színeket, így több mindent kell kipróbálnia. Elmondása alapján többek között ezért sem tudott a mai napon a stoperre koncentrálni.

A Chupa-Chups reklámarca

Tehát nem várt fordulatok a második napon. Randy még továbbra is tartja a képzeletbeli pole pozíciót, ám mögötte már ott van Edwards is. Mindketten privát pilóták, egyikük sem kapta még meg a 2008-as blokkfejlesztést. Nem rossz, ahogy az sem, hogy az utolsó 20 körben jobb tempót ment az ex-kawasakis, mint Casey a 2007-es sepangi futamon. Továbbá talán nem várt az sem, hogy a Tech3 pilótája után egyb?l ott van a teljes gyári Yamaha alakulat. Rossitól igenis ezt „akarja” a nép, azonban Lorenzo 4. helye bravúros. Hihetetlen, milyen hamar adaptálta stílusát a 800-as géphez, pedig egy héttel ezel?tt, Torino-ban egy laza „nem kell egyb?l bizonyítanom, van még id?m”-el kezdte az idei szezont.

A tegnapi nap összefoglalója, olaszosok el?nyben

Az elektronika-gixer kipipálva a Ducatinál, a friss világbajnok g?zer?vel tesztel. A Desmoval ugye nem kell nagyon ismerkednie Casey-nek, finoman szólva is barátságot kötöttek a tavalyi esztend?ben. Legnagyobb bánatunkra Melandri még mindig képtelen élesen kezelni új szerzeményét, majd’ 2 másodpercet hagy „bent” körönként az ausztrál ellen.

A stílus változatlan, egyre komfortosabban

Hopkins egyre jobb, már a 2:02-s határ soványabbik felén, Capirex dettó, ráadásul csúnyán meglépett Vermeulent?l. Az els? tíz versenyz? egy szekundumon belül, élez?dik a harc!

Sepang, második nap

1. De Puniet (Honda-LCR) 2.01.139 (63 kör)
2. Edwards (Yamaha-Tech 3) 2.01.327 (46)
3. Rossi (Yamaha-Fiat) 2.01.437 (60)
4. Lorenzo (Yamaha-Fiat) 2.01.583 (54)
5. Stoner (Ducati Marlboro) 2.01.638 (34)
6. Hopkins (Kawasaki) 2.01.874 (50)
7. Capirossi (Suzuki-Rizla) 2.01.917 (59)
8. Dovizioso (Honda-Scot) 2.02.006 (54)
9. Nakano (Honda-Gresini) 2.02.095 (54)
10. Hayden (Honda-repsol) 2.02.102 (66)
11. Toseland (Yamaha-Tech 3) 2.02.276 (59)
12. Vermeulen (Suzuki-Rizla) 2.02.371 (44)
13. West (Kawasaki) 2.02.579 (59)
14. De Angelis (Honda-Gresini) 2.02.914 (41)
15. Elias (Ducati-Alice) 2.03.311 (57)
16. Melandri (Ducati-Marlboro) 2.03.380 (46)
17. Jacque (Kawasaki) 2.03.462 (36)
18. Guintoli (Ducati-Alice) 2.04.217 (37)
19. Serizawa (Kawasaki) 2.04.382 (49)
20. Canepa (Ducati) 2.04.427 (47)

ugrás fel