EST. 2002

Fischer MRX 650

Egyre jobban divatba jönnek a sportmotorok a nagy vízen túl, ami ha úgy vesszük, önmagában csoda a nyugis cirkálók hazájában, ha meg úgy vesszük, cseppet sem meglep?, mert a versenysorozatok révén mindinkább trenddé lesz a m?nem. Bárhogy is, az Államok motorgyártásáról már nem csak a sok króm és a hosszú villák kellenek, hogy eszünkbe jussanak. A Buell kísérletei mellé kezdenek felzárkózni újabb gyártók, amelyeknek a neve ideát talán semmit nem mond a köznek. Szinte egyt?l egyig exkluzív masinák ezek, kis szériában készülnek egy roppant sz?k rétegnek, horribilis árfekvésben.

Ebben az esetben valami mással állunk szemben: a Fischer MRX 650 már nemcsak Dagobert bácsi egyenesági leszármazottainak való, sokkal inkább afféle ‘népmotor’. Természetesen egyel?re csak az USÁ-ban. Hasonló adottságokkal lép színre, mint az osztálybéli, kéthengeres, közepes lökettérfogatú japánok: tartalmas m?szaki felszereltség, hozzáférhet? ár. Dan Fischer, a márka tulajdonosa nyolcezer dolláros ellenértéken számítja meg 2008-as húzómodelljét, ami annak tanúbizonysága, hogy egy gyár akkor is képes lehet piacra bocsátani viszonylag olcsó motorokat, ha éppen nem kolosszus, anélkül, hogy lemondana a min?ségr?l.

A Fischer váza egy kett?s ferde szerkezet alumíniumból, a leng?villa pedig alighanem bármelyik kategóriabéli motoron megállná a helyét, ahogy a progresszív csillapítású Öhlins rugóstag is. A kipufogó a farokidom alól bukkan el?, a fékek a Brembótól valók. A fordított villa hidraulikusan állítható. Egész jó, nem? A svéd és olasz gyártmányú alkatrészek biztosan jó védjegyek, de itt még nincs vége… az MRX egy igazi globális motor, hiszen a blokkja meg a világ ellenkez? szegletéb?l származik, Koreából, a Hyosung gyártósorairól.

A kéthengeres hatötvenest egyel?re karburátorok etetik: ugyanezzel az egységgel találkozhattunk már a távol-keleti csapat csupaszain. Koreát sokan hajlamosak lebecsülni, ne adj’isten becsmérelni, amit igazán nem kéne: az er?forrás semmivel sem teljesít rosszabbul, mint a közvetlen vetélytársaké (74 lóer? f?tengelyen mérve), ami a Fischer-konfigurációban 77 LE 9.400 percenkénti fordulaton a hivatalos adat szerint. Az MRX mindehhez még megfelel?en könnyednek és kompaktnak is ígérkezik, a tengelytáv megáll 1.397 mm-nél, a száraz tömeg pedig 166 kg.

Nem mondható el róla, hogy kézm?vestermék lenne, hiszen 2008-ban már több, mint kett?ezer példányt szeretnének átadni bel?le. A feltörekv? márka karbon elemekkel turbózza fel a kínálatot, illetve speciális, könny? versenyfelnikkel és hiperteljesítmény? fékrendszerrel.

ugrás fel