EST. 2002

Ezpeleta gondolkodóban: visszatérés elektronika nélkül?

Mind többször szóba kerül a kisegít? elektronika jelenléte a MotoGP-ben, amely az érdekeltek és a szurkolók egy jelent?s részét zavarja, feszélyezi, irritálja, fogalmazzunk, ahogy akarunk. Következésképp mind többször vet?dik föl az a lehet?ség, hogy a gyorsasági motoros világbajnokság csúcskategóriájának is vissza kéne térnie a régi ösvényre elektronika tekintetében, ahogy a Forma-1 tette. Megszólalt immár Carmelo Ezpeleta, a Dorna teljhatalmú ura is, aki több pilóta nyomására – élen Valentino Rossival és Loris Capirossival – elismerte, fontolóra vesz egy sor szabálymódosítási javaslatot, mely a vezérl? agyakkal az egyéb kisegít? rendszerekkel kapcsolatos.

Ide sok tréfás képaláírás kerülhetne

Változásokat máris közölt a jogtulajdonos szervezet, a legkülönfélébb témákban – rajtlebonyolítás, privát tesztek, paddock-beléptetés, gumihasználat és fellebbezési lehet?ségek, címszavakban ez az eddigi termés. Következ? lépésként pedig ezek szerint jöhet a sokat vitatott elektronika. Ahogy Ezpeleta mondta: ‘szabályoznunk kell ezt a kérdést, és az ideális megoldás egy mindenki számára azonos, sztenderd vezérl? egység lehetne, de ez az ötlet nemigen nyerte el a konstrukt?rök tetszését. Tehát további egyeztetésekre van szükség, személyesen kell megbeszélnünk ezt pilótákkal, m?szakiakkal és minden érintett személlyel.’

Ide is

Az biztos, hogy sokan lelkesen fogadnák a változást, avagy az elektronika letiltását illetve visszafogását. Ugyanakkor vannak csapatok – els?sorban a Ducati – , amelynek nincs ínyére a ‘reakciós lobbi’ tevékenysége; nem csoda, hiszen a vörösök alkalmazzák a legkifinomultabb szisztémát. A döntés – mint mindig – a Dorna kezében van. Érdekes lesz, hogy vajon a 2008-tól e tekintetben jelent?sen átalakuló Forma-1 példáját tekintik-e követend? precedensnek Ezpeletáék.

ugrás fel