EST. 2002

MotoGP 2008

A Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) néhány aprócska szabálymódosítássl készült az év végére, ami a jöv? szezon MotoGP-jét illeti. Ezek a kis változtatások jóformán semmiben nem befolyásolják majd a fejleszt?ket, de azért érdemes róluk tudomást venni. A konstrukt?rök részér?l egyedül Filippo Preziosit, a Ducati Desmosedici atyját tudjuk közvetlenül idézni, aki szerint ez csak némely eddigi el?írás letisztázása, aminek ‘semmilyen hatása nem lesz a motortervezésre.’

Az egyik pont a gumitesztekkel kapcsolatos. Megszületett a döntés, miszerint az abroncsszállítók az évad legels? futama el?tt bejelenthetnek egy, azaz egy darab vb-pályát, amelyen a bajnokság alatt, illetve a tesztid?szak szüneteiben (például a nyári stop alatt) dolgozhatnak MotoGP kategóriás motorokkal, de nem világbajnoki pilótákkal, legfeljebb négy napig és nem az adott pályán rendezend? Nagydíj el?tt.

Továbbá, ha bármelyik gumis azt kéri, hogy tesztelhessen olyan pályán, ami az el?z? évben nem fogadott vb-futamot, illetve amelyet újraaszfaltoztak, megteheti: két nap erejéig próbálhatnak ebben a különleges esetben a kérvényezett ringen, feltéve, hogy ezt a kérdéses nagydíj el?tt legalább négy héttel teszik.

Egy további szabályozás az üzemanyagkezelésre vonatkozik. ‘Az üzemanyagot nem lehet mesterségesen nyomás alatt tartani a tankban. Nem szabad nyomásnövekedést el?idéz? adalékokat alkalmazni. A tank nyomását az airbox segítségével lehetséges kiegyensúlyozni.’ Ezek a f?bb rendelkezések, ezenkívül általános regulákat adott közre a FIM, de olyan technikai nüanszokról is szabályt alkotott, mint a farokidom hossza.

A 2008-as versenyszezonra kiadott el?zetes rajtlisták nem tartalmaztak semmi meghökkent? újdonságot, de azért sok érdekes dolog kiviláglott bel?lük. Történetesen az is, hogy kedvenc világbajnokunk és évsportolójánk, Talmácsi Gábor jöv?re is a #14-es számmal kíván nevezni a viadalokra a Bancaja Aspar csapat apriliásaként, pedig hát az egyes is az övé lehetne. Eléggé egyértelm?, hogy a KTM az eddigi oroszlánköröm-kivillantások után most aztán tényleg odadobja a keszty?t az Apriliának: az eddigi két gyári pilóta plusz ifik felállást elfelejthetjük a narancsosok részér?l, hiszen a Repsol, a Seedorf, a Scot Racing és a Red Bull is mattinghofeni motorral indul harcba, azaz legalább heten lesznek a KTM-esek. Derbib?l három darab indul majd jöv?re, Hondából mindegy, hogy mennyi, viszont üde színfolt a kínai illet?ség? Loncin jelenléte, amely természetesen nem saját technikai tartalommal veselkedik neki 2008-nak. Izgalmas menetekre számítunk a következ? évadban is, senki ne higgye, hogy Faubel, Pesek, Pasini és a többi pajtás 250-be távozásával Talma automatikusan megvédi a címét… persze védje meg, nem vitás!

Természetesen megvan a 250 és a királykategória majdhogynem végleges nevezési listája is. Ahogy azt sejteni lehetett, a GPOne bajnoka, Casey Stoner az #1 mellett teszi le a voksát, hátrahagyva a 27-est, amellyel tíz versenyt nyert meg idén. James Toseland, a Superbike világbajnoka a jól bevált #52-es-t importálja, míg Alex De Angelis a Max Biaggihoz társítható védjegyet, a #3-ast viseli majd paripáján. Andrea Dovizioso a barrosi #4-essel száll síkra, Chris Vermeulen pedig a Checa által szabadon hagyott #7-esre csapott le. Egyel?re nincsenek hírek a Kenny Roberts-féle gárda pilótáiról, már ha lesznek ilyenek: a KR kiszállásáról szóló szomorú bejelentés után úgy t?nik, még lehet visszaút a családi vállalkozás számára, de ahhoz, költ?i képpel élve hegyeknek kell megmozdulniuk. A 250-ben, ahogy azt már korábban tudtuk, a magyar színeket a Tóth csapat színeiben Hector Barbera és Tóth Imre képviseli. Hajrá magyarok!!!!

MotoGP

1 CASEY STONER AUS DUCATI
3 ALEX DE ANGELIS RSM HONDA
4 ANDREA DOVIZIOSO ITA HONDA
5 COLIN EDWARDS USA YAMAHA

7 CHRIS VERMEULEN AUS SUZUKI

13 ANTHONY WEST AUS KAWASAKI

14 RANDY DE PUNIET FRA HONDA

21 JOHN HOPKINS USA KAWASAKI

24 TONI ELIAS SPA DUCATI

26 DANI PEDROSA SPA HONDA

33 MARCO MELANDRI ITA DUCATI

46 VALENTINO ROSSI ITA YAMAHA

48 JORGE LORENZO SPA YAMAHA

50 SYLVAIN GUINTOLI FRA DUCATI

52 JAMES TOSELAND GBR YAMAHA

56 SHINYA NAKANO JPN HONDA

65 LORIS CAPIROSSI ITA SUZUKI

69 NICKY HAYDEN USA HONDA

250

4 HIROSHI AOYAMA JPN KTM

5 HECTOR FAUBEL SPA APRILIA

6 ALEX DEBON SPA APRLIA

7 RUSSEL GOMEZ SPA APRILIA

10 IMRE TOTH HUN APRILIA

12 THOMAS LUTHI SUI APRILIA

14 RATTHAPARK WILAIROT THA HONDA

15 ROBERTO LOCATELLI ITA GILERA

17 KAREL ABRAHAM CZE APRILIA

19 ALVARO BAUTISTA SPA APRILIA

21 HECTOR BARBERA SPA APRILIA

25 ALEX BALDOLINI ITA APRILIA

32 FABRIZIO LAI ITA APRILIA

36 MIKA KALLIO FIN KTM

41 ALEIX ESPARGARO SPA APRLIA

45 DONI TATA PRADITA INA YAMAHA

50 EUGENE LAVERTY IRL APRILIA

52 LUKAS PESEK CZE APRILIA

54 MANUEL POGGIALI RSM APRILIA

55 YUKI TAKAHASHI JPN HONDA

58 MARCO SIMONCELLI ITA GILERA

60 JULIAN SIMON SPA KTM

75 MATTIA PASINI ITA APRILIA

125

5 EFREN VAZQUEZ SPA APRILIA

6 JOAN OLIVE SPA DERBI

7 ALEXIS MASBOU FRA LONCIN

8 LORENZO ZANETTI ITA KTM

11 SANDRO CORTESE GER APRILIA

12 ESTEVE RABAT SPA KTM

14 GABOR TALMACSI HUN APRILIA

16 JULES CLUZEL FRA LONCIN

17 STEFAN BRADL GER APRILIA

18 NICOLAS TEROL SPA APRILIA

21 ROBIN LASSER GER APRILIA

22 PABLO NIETO SPA KTM

24 SIMONE CORSI ITA APRILIA

27 STEFANO BIANCO ITA APRILIA

29 ANDREA IANNONE ITA APRILIA

30 PERE TUTUSAUS SPA APRILIA

33 SERGIO GADEA SPA APRILIA

34 RANDY KRUMMENACHER SUI KTM

35 RAFFAELE DE ROSA ITA KTM

38 BRADLEY SMITH GBR APRILIA

44 POL ESPARGARO SPA DERBI

45 SCOTT REDDING GBR APRILIA

51 STEVIE BONSEY USA APRILIA

55 HUGO VAN DEN BERG NED APRILIA

60 MICHAEL RANSEDER AUT APRILIA

63 MIKE DI MEGLIO FRA DERBI

69 LOUIS ROSSI FRA HONDA

71 TOMOYOSHI KOYAMA JPN KTM

73 TAKAAKI NAKAGAMI JPN APRILIA

77 DOMINIQUE AEGERTER SUI DERBI

87 ROBERTO LACALENDOLA ITA APRILIA

93 MARC MARQUEZ SPA KTM

95 ROBERT MURESAN ROM APRILIA

99 DANNY WEBB GBR APRILIA

ugrás fel