Niccolò Canepa egyike a gyorsasági szcéna legnagyobb tehetségeinek, tartja a szakma: a fiatal olasz a legutóbbi jerezi MotoGP tesztelésen ülhetett el?ször a királykategóriás Ducatira, és mindenki nagy meglepetésére kimondottan jól teljesített – olyannyira, hogy alig egy hét telt el, hogy meginduljon a pusmogás egy esetleges 2008-as szerz?désr?l. De hogyan, amikor a felállások már kialakultak? Nos, talán mégsem alakultak még ki teljesen…
…tudvalév?, hogy a létszám egyre csökken a MotoGP osztályban. A legutóbbi drámai bejelentés – a KR csapat kiszállása – után úgy fest, a rajtrácsra mindösszesen tizennyolc stabil induló áll fel jöv?re. Mindeközben a f? rivális Superbike vb soraiba egyre többen és többen iratkoznak be, nemcsak pilóták lelnek új otthonra, de friss együttesek is leadták nevezésüket, a gyári jelenlét pedig minden korábbinál er?sebb lesz. Mit tesz erre Carmelo Ezpeleta, a Dorna kapitánya? Természetesen lép, és igyekszik kihasználni ezeregy forrását. Van miért aggódnia a spanyol vezet?nek, aki er?sen hajlik arra, hogy megfinanszírozza az idén Stoner által használt GP7 bérleti díját id?sb Kenny Roberts gárdájának (akit els? körben visszautasított a bolognai gyár).
Ha ezt sikerül kivitelezni – nem könny?, de nyilván nem is lehetetlen az operáció – , akkor az els?számú jelölt a versenyz?i feladatok ellátására természetszer?en nem más, mint Canepa. Így mindenki jól járna: Robertsék visszatérnének a játékba, a Dornát nem fenyegetné a kritikusan létszámhiányos GPOne réme, a Ducati pedig bedobhatná a mélyvízbe ifjú (olasz!) tehetségét anélkül, hogy komolyabb terheket tenne Niccolò vállára, aki imígyen fokozatosan szokhatna bele a királykategóriába. Amennyiben mindez így alakulna – Roberts, a Dorna és a talján szurkolók nagy megelégedésére – az a maga nemében rekord volna Carlo Pernat részére is: a menedzser három pártfogoltja is ott lenne a pályán (Canepa, Capirossi és De Angelis, ábécésorrendben) a legmagasabb gyorsasági kategóriában.
Legutóbbi hozzászólások