‘Factory’ gépként már csodálhatta ezt a modellt a versenyek közönsége világszerte, nem is titkolták különösebben, hogy a 450-es BMW enduró el?bb-utóbb a szalonban fog kikötni.
De persze inkább el?bb, mint utóbb. Nem is kellett sokat várni, máris itt a G 450 X, amely eredeti megoldásaival és Euro-3-as mignon-blokkjával bátran néz szembe a kategória szent teheneivel.
A motor vezérlési rendszere a K-szériáéval azonos, és mi tagadás, eléggé kompakt maga az alkotmány, f?leg az olajtekn?-rész. Új a hengerek d?lési szöge is, ami nagyobb, mint a sokéves átlag (30°). A sz?r?ház blokk fölé helyezése tette lehet?vé azt, hogy a szívócs? gyakorlatilag mer?legesen állhasson. A kis méretekhez hozzájárul, hogy a kuplung közvetlenül a
f?tengelyre van téve, így direktben kapja a nyomatékot és kisebb átmér?j?
is lehet. A BMW egyhengerese jó harminc kilóval könnyebb így (a motor 120
kg-ot nyom telitankolva), miközben 50 lóer? körül teljesít, Euro-3-asként.
A nyolc és fél literes üzemanyagtank a nyereg alatt végezte, ami már-már klasszikus bajor megoldásnak nevezhet?, azzal az apró különbséggel, hogy ez szinte teljesen középen helyezkedik el, nagyon közel a járm? tömegközéppontjához, ami a tesztel?k szerint valóban áldásos hatással van a menettulajdonságokra.
Ha a blokk – amellett, hogy nóvum – érdekes, akkor milyen a futóm?? Az acél váz tömege mindössze 8,6 kg, és az offroad-ban eleddig ismeretlen megoldást alkalmaz ezzel a kétcsöves variánssal. Az igazi poén a leng?villa felfogatása, amit biztosan nem két per alatt gyúrtak ki a bajor mérnökök.
Apropó. A bajor mérnökök munkájához Tajvanból érkezik majd hozzáadott érték, tajvani mérnökök és gyártókapacitás formájában; a BMW és a Kymco ugyanis stratégiai és operatív megállapodást kötött egymással, amennyiben többek közt a G 450 X motorjai is a Távol-Keleten készülnek majd.
A felfüggesztések egyszer?ek, de min?ségiek. A rugóstag egy 320 mm-es Öhlins, a leng?villa egy többszörösen állítható Marzocchi (45 mm, 300 mm). Érdekes, hogy a 450-esen nem alkalmazták a progresszív csillapítást, ehelyett történetünk egy centilever sémáról szól.
|
És akkor jöjjön a végs?, más esetben ostobácskának t?n? kérdés: hol fogják árusítani? A helyzet az, hogy a BMW-nek nagyszer? bemutatótermei vannak kontinensszerte, ám egy, az eddigi modellpalettához képest ilyen markánsan más profilú motort még talán az ottani értékesít?k is nehezen kezelnének. Talán majd az Husqvarna-dealerek – érdekes lesz, mennyire lesz közeli családtag az új családtag Husky. Egy biztos: tavasszal biztosan érkezik a G 450 X.
Legutóbbi hozzászólások