A nagysiker? RXV-k és SXV-k árnyéka olyan hosszúra nyúlt, hogy bizony a nyolcadliteres kategóriára is rávetül. A 450-es és 550-es géposztályban világbajnoki címekkel (a pályán) és csinos eladási statisztikákkal (a kereskedelemben) hódító offroad motorok kicsinyített megfelel?it ezentúl már a tizenéves korosztály is vidáman nyúzhatja. Valóságos másodvirágzását éli a 125, naná, hogy az Aprilia is teljes er?bedobással veti magát a harcba. Esztétikailag egyértelm?en a ‘nagyok’ ihlették ezeket a 2008-as újdonságokat, amik azért tartogatnak meglepetéseket.
Például sikerült az, ami a sportos RS esetében nem: ellenállni a négy ütem kísértésének. Az er?forrás maradt egyhengeres és kétütem?, amelyet a jeles alkalom tiszteletére átalakítottak annyira, hogy beférjen az Euro-3 környezeti norma hatáskörébe.
A régi krosszgéphez képest változott a vázszerkezet, ez is az RXS és az SXV csontozatához hasonul – bár valójában itt alumíniumot nem alkalmaznak a noaleiek, csak acélt. Ugyanilyen ötvözetb?l készül a leng?villa is, ami progresszív csillapítású rugóstaggal dolgozik együtt.
Érdemes még följegyezni a fordított teleszkópvillát, ami 40 mm szárátmér?j?, az alumínium kerekeket, a 250 illetve 220 mm-es féktárcsákat, amelyekre Brembo féknyergek leselkednek. Az RX, h?en a hagyományokhoz a klasszikus 18/21-es kerékmérettel jön ki, míg az SX, tiszteletben tartva a supermoto kánonját, 17 colos felnikkel operál, amiken 110/70-es és 150/60-as gumiabroncsok feszülnek.
Az Aprilia új 125-ösei jöv? tavasszal érkeznek a szalonokba, egyel?re még nem tudni, milyen áron, hamarosan biztosan tesztlehet?ségre is mód nyílik majd a hazai import?r Mille Motor jóvoltából.
Legutóbbi hozzászólások