Még hogy drága az MV Agusta CC potom százezer euróért. Ugyan, kérem. Ducati 1098R harminchatezerért? Hármat rendeltünk bel?le. Micsoda arcátlan olcsóság. Létezik azonban egy egészen más árkategória is: egy gyártó, amely nem átall annyi pénzt kérni egy motorért, amennyiért más már kocsit vesz.
A szóban forgó konstrukt?r az amerikai Ecosse, amely kizárólag ebben a luxus-osztályban mozog. Ott viszont a jelek szerint eléggé otthonosan. Kéthengeres alkotásuk, a Heretic Ti a katalógusban 275 ezer dolláros ellenértékkel szerepel, ami aktuális árfolyamon száznyolcvanhétezer-ötszáz eurónak felel meg, bár, ismerve az USA közelmúltbeli pénzpiaci ingadozásait lehet, hogy mire ezt a mondatot leírjuk, már csak száznyolcvanhétezer-négyszáznak. Aki nem hiszi, járjon utána: a Robb Report honlapján ott van minden fekete-fehéren. Olvasóink szíves engedelmével a nevezett oldalt nem linkeljük be, és nyomatékosan felhívjuk a figyelmet: óvatosan a klikkelésekkel, mert on-line lehet rendelni. Nem vicc. A gyönyör? motorhoz egy gyönyör? BRM karóra is jár. A hülyének is megéri.
Jogosan vet?dhet fel a kérdés, mi a fityfene kerül egy motoron annyiba, mint a Gellérthegy? Tulajdonképpen semmi. Vagy minden. Néz?pont kérdése. Az Ecosse nem kezd? a szakmában: 2001-es alapításukkor nem mást t?ztek ki célul, mint hogy két keréken guruló ékszerdobozokat alkotnak. Már az alapmodellek sem tréfálnak, tekintve, hogy a Heretic sztenderd változatban is belekerül vagy hetvenégyezer dollárba. A Ti esetében aztán végképp elszaladt velük a ló. Az alapverzión 1.960 köbcentis, 130 lóer?t teljesít? er?forrás hipp-hopp 200 lovasra kompresszálódik föl, amihez 284 Nm-es (29 kgm) forgatónyomaték társul.
A blokk tehát bivalyer?s, a váz ugyanakkor ultrakönny?. A Ti, a titánium vegyjele már sejtet valamit, ugye? Nos, a Heretic-nek nemcsak a kipufogódobja van ebb?l a nemes matériából, hanem szinte a teljes alkatrészállománya, ideértve a komplett vázszerkezetet is! A felfüggesztések az Öhlins legbecsesebb szériájából valók, a hatdugattyús féknyergek radiális felfogatásúak. Mindent egybevéve az 1.536 mm tengelytávú motor tömege 199 kg.
A modell még rendelhet?, tíz darab készül bel?le. Viccel?dhetnénk tovább, hogy akinek megtetszett, siessen, mert elfogy – de nagyobb összegben mernénk fogadni, hogy a készlet így is, úgy is elkel majd.
|
Legutóbbi hozzászólások