Mindig többet, mindig többet… az MV megint hozzányúl az örökérvény? Brutale-témához, és hát, a maga módján
teszi. Nagystíl?en, túlozva. Mintha az aktuális varesei nagycsupasz nem lett volna eléggé odacsapós. Két új
modell érkezik, mindkett? Euro-3-as, de mondkett? vadabb, mint eddig bármikor.
Az S változat új blokkot kap, egy
989 köbcetiméteresig növesztett lökettérfogatút (furata és lökete is módosult), aminek maximális teljesítménye
immár 141 lóer?, a gyár ígérete szerint pediglen a változtatások nemcsak nyers izomtöbbletet jelentenek, hanem
finomabb er?leadást is, meg kiegyensúlyozott nyomatékgörbét. Hosszabb lett a végáttétel, ami szintén a puhább
gázreakcióknak kedvez… az egyetlen terület, amiben kevésbé brutális a Brutale, az az er?leadás. Futóm? tekintetében már kevesebb a változás: meg?rizték a vázat, a leng?villát, a rugóstagot, míg az 50 mm
szárátmér?j? Marzocchi-villa csak alapbeállításában változik, meg felépítésében, annyiban, hogy a lábánál
elférjenek az F4-r?l származó radiális Brembo-féknyergek.
Akinek esetleg nem lenne elég a 989 S, az még mindig leteheti voksát a Brutale RR mellett, amelynek nevében a
plusz ‘R’ karakter természetesen nem a véletlen m?ve. Ennek a modellnek új márkakupát dedikálnak jöv?re,
máskülönben pedig azt az 1078 köbcentis négyhengerest kapja meg (79 x 55 mm), ami az új F4-ben is brummog. Ennek
nyomán tovább n? a teljesítmény, s eléri a 154 lóer?t, de ebben az esetben is finomabb vezethet?séget ígér az
Agusta. Ahogy az S esetében, itt is csak a villa beállításában és a radiális, egyblokkos féknyergek terén
módosul a futóm?. Az ultrakönny? felnik szintén az F4 1000-r?l érkeznek.
Az idén hatvanötödik alkalommal megrendezett milánói motorszalonon az MV RR-je elsöpr? arányban nyerte meg a hagyományos ‘legszebb vas’-választást. A szimpátiaszavazáson a modell több, mint egynegyedét bezsebelte a voksoknak – a Ducati új Monstere 15% körül, a harmadik helyezett BMW HP2 Sport 9% felett kapott a mintegy 26 ezer szavazatból. Az expó történetében ilyen nagy arányú gy?zelemre még nem volt példa ezel?tt.
Legutóbbi hozzászólások