Aki az Eicmán járt, hiába kereste a Husqvarna standját a megszokott helyén, azaz
a Cagiva és az MV bemutatóhelyének közelében. BMW anya azt szerette volna, ha az
‘új szerzemény’ a közelben marad, ezzel is aláhúzva: itt bizony új szelek fújnak.
Mindegyik lökettérfogat-kategóriában hoz valami újat a varesei gyár, kezdve a
kis SM 125-tel, ami az ECS nev? elektronikus vezérlés? karburátorral gazdagodott.
Ezzel a kétütem? gép befér az Euro-3 norma hatáskörébe: minden bizonnyal egy
bonyolult tervezés? darab ez, amivel a nyolcadliteres Husky igazi avantgárd
szerepl?je lesz az osztálynak. Módosulnak a rászerelt elemek is, többek közt
az idomzat és a tank.
A 450-es és 510-es modellek még mélyrehatóbb változásokat érnek meg: az történik meg
most a supermotókkal, mint ami az enduró szériával már megesett: megkapják a
Mikunival közösen fejlesztett elektronikus befecskendezést, ami 42 mm-es
pillangószeleppel operál. Több apró részletben módosulnak a blokkok, egyébként
designban is…
Ugyancsak megmásították a futóm?vet, cserélve a váz, a leng?villa, a
rugóstag és az els? villa is – összesen négy kilót adott ezzel le a modell. És
természetesen mindkét esetben újak a rászerelt elemek – vagyis lényegében
tet?t?l talpig átalakultak a Husqvarna ‘racing’ supermotói.
A 610-es meg?rzi a már ismert vonalakat, ám az elektronikus befecskendezés
megérkezése mellett a motor egésze mintha a városias jelleg? használat felé
mozdult volna el. A nyereg a korábbinál komfortosabb kivitelben készül, opcióként
középsztender választható, amit akár németes hatásnak is betudhatunk már.
Az egyedi sorozatok szerelmeseinek is tartogatott valamit a gyártó. Az SM 450 RR
nem más, mint Adrien Chareyre S1 kategóriás világbajnok motorjának h? mása. Az RR
replika a maximuma annak, amit a Husqvarna kínálhat ebben a szegmensben. Minden
részletében megegyezik a vb-géppel, kormánya állítható, szériában kap 16,5′-es
Tubeless felnit el?re, 120/70-es gumival, míg hátulra (17′) 170/70-es slickkel.
Fékek
terén is a maximumot nyújtja ez a darab, 16×16-os radiális fékpumpa dolgozik együtt a
szintén radiális nyereggel, ami 320 mm átmér?j? tárcsába harap. Csúcsmin?ség?ek a
felfüggesztések: 50 mm-es Marzocchi villa és Sachs Racing rugóstag, mindkett?
többszörösen
állítható. A potens motort hatsebességes váltóval szerelik, ezenkívül szériában
megkapja
az STM kuplungot. Ergal alkatrészek egész hada borítja ezt a gyönyör? supermotót, ami
közúti forgalomba nem helyezhet?, ráadásul mindössze száz példány készül bel?le.
Legutóbbi hozzászólások