Hosszú évekig csak pletyka volt, prófécia, ígéret és sokak várakozásának éteri hírfoszlányokból összerakott
tárgya. Az ezres Hornet. Nos, a Honda nagy nakedje megérkezett, méghozzá CB 1000 R jelzéssel, a Hornet
fantázianév tehát nem bukkan fel, csak a még Párizsban bemutatott új 600-as esetében. Milánóban a sajtóanyagok
nem szólnak semmiféle darázsról. Pedig az sem volna meglep?, ha szólnának: a m?szaki alapok hasonlóak, lényegében
kevés a változás: a nagy csupaszok bestsellere itt van 1000 köbcentis változatban, egyértelm?en sikerre tör?
ambíciókkal.
Nem is csak modernebb. Sokkal találóbb futurisztikusban nevezni a Honda megrögzött geometriai kísérleteit, amelyek
határozott vonalakkal operálnak, a gömbölydedséget pedig ha nem is kerülik, mint ördög a szenteltvizet, de
csínján bánnak vele. A stílus mindenesetre nagyvonalú: a masszív járm?test éles kontrasztban áll a hegyes farokkal;
ránézésre lélegzetelállító küllem? motor, él?ben legalábbis az, részleteiben pedig szépen kidolgozott darab.
A fejidom háromszög alapú, alaposan munkával formálták meg a 17 liter benzin befogadására alkalmas tankot. A
légterel? idomokat mintha maga Zorró skiccelte volna a helyükre. A vonalvezetés fontos bástyája a rövid, csapott
kipufogó, amit inox acél dobozba csomagoltak olyan szögben, hogy az a tekintetet egyb?l a hátsó felnire, erre a
négyküll?s alumínium alkatrészre irányítja, amit az egykarú leng?villa az egyik oldalról szépen látni hagy.
Nemcsak a kerekek, a leng?villa is alumíniumból készül, ahogy a váz is. A gerincbe építve a 2007-es CBR1000RR-b?l
származó blokkot találunk: a négyhengeres er?leadásán és nyomatékgörbéjén alaposan módosítottak, hogy az alacsony
fordulattartományokban úgy muzsikáljon, ahogyan kell és ahogyan egy sportmotornál semmiképpen nem ildomos. Ebben
a konfigurációban 128 lóer? körüli a legnagyobb teljesítmény 10.000 percenkénti fordulaton, a forgatónyomaték
pedig 97,5 Nm 8.000-en. Visszatérve még a futóm?-adatokhoz, a gyár összefoglalója 25 fokos kormányd?lési szögr?l,
1.445 mm-es tengelytávról és 217 kg-os menetkész tömegr?l számol be.
A fordított teleszkópvilla teljesen állítható, szárátmér?je 43 mm, de az állíthatóság opciójával kecsegtet a
rugóstag is hátul. A fékberendezés három tárcsára alapoz: el?l két darab 310 mm-esre, radiálisan szerelt
nyereggel, míg a hátsó féktárcsa 256 mm-es. A CB1000R ABS-CBS-es változatban is érkezik, ebben az esetben
hagyományos háromdugattyús féknyergekkel, szemben az alapmodell négydugattyúséival.
Legutóbbi hozzászólások