Újabb szerepl?vel, valószín?leg f?szerepl?vel b?vül a nagy országúti supermotók
mez?nye. A Dorsoduro modellnek
minden esélye megvan arra, hogy sikeres legyen: lendületes vonalvezetés és
grafika, háromnegyed literes, 95
lóer?t teljesít? blokk, rafinált futóm?…
Keményhátú barátunk (dorso duro) révén lép be az Aprilia a maxi motard osztályba – a
névválasztással persze
már most lehetne ironizálni, ám mindenekel?tt nem árt tudni, hogy nevét egy velencei
városnegyedr?l kapta
a motor. Most, hogy lekerült az oroszlán az idomokról, jönnek a lagúnák meg a
gondolák? Ha a kultúrtörténeti
vonatkozásoktól eltekintünk, és magát a puszta gépet nézzük, azt kell látnunk, hogy
teljesen rendben van –
valahol félúton az egyhengeresek és a kéthengeres ‘óriások’ között –
teljesítményében utóbbiakhoz igazodik, a
kéhengeres V-er?forrás 95 lóer?t ad le 9.000 percenkénti fordulaton, ami teljes
mértékben versenyképes az ezer
köbcentis blokkal szerelt piaci riválisokkal szemben – s?t, néhány esetben még
er?sebb is azoknál. A nyomaték
értéke megáll 75,3 Nm-en, ebb?l látszik, hogy azért mégsem 1.000-essel állunk szemben.
A Shiver leszármazási vonalához tartozik a Dorsoduro: a csupasztól vette örökbe
vázszerkezetét és motorját is az
SMV 750, de természetesen mindenen állítottak a m?nem követelményeinek megfelel?en.
A blokk második generációs
ride-by-wire rendszert alkalmaz, a futóm? pedig a váz kivételével majd’ minden
alkatrészében új. Így például a
leng?villa is. A rugóstag itt is oldalvást helyezkedik el, de szofisztikáltabb a
Shiverénél, állítható és
persze nagyobb rugóúttal bír (150 mm). Hasonló a helyzet a szintén hidraulikusan
állítható teleszkópvillával,
ami 167 mm-es úton rugózik.
Az Aprilia mindezt egy igen szép kipufogóval köríti, meg három hullámos féktárcsa
felszerelésével (320 mm
átmér?j?ek az els?k, 240-es a hátsó), radiális felfogatású gyári féknyergekkel,
amelyek nem rontanak az
összképen. Az alkatrészek kiváló min?ség?ek, amúgy noalei módra: a kormány anyaga
alumínium, a m?szerpanel
analóg/digitális és egyebek mellett körid?mér?vel szerelték fel, a kuplung
hidraulikus vezérlés?. Érkezése jöv?
tavaszra várható, ellenértékét várhatóan a Shiveréhez igazítják majd, megpróbálva
okosan a közvetlen piaci
konkurensek alá árazni.
Legutóbbi hozzászólások