‘Isten hozott, Capirex’ – lóg a felirat a Suzuki boxában, ahol az aranyba és olasz nemzeti trikolorba öltözött Loris várja türelmetlenül, hogy kipróbálhassa a GSV-R-t. Már csak pár perc hiányzik, de Capirossi majd’ kibújik a b?rébb?l. Olyan benyomást kelt, mintha most készülne debütálni a 125-ben, pedig dehogy. És valahogy így viseli minden ‘új srác’.
Jorge Lorenzo egy fehér Yamahával barikádozza el magát a tengersok spanyol szurkoló el?l, és várja a kalandot. Andrea Dovizioso a Honda m?szaki rajzait tanulmányozza legott, Alex De Angelis introvertált, összpontosít. Toni Elias lazán kezeli a dolgot, röhigcsél, miközben a szerel?k a farokidommal babrálnak. Jó nagy neki a Ducati. Marco Melandri olyan arcot vág, mintha a házasságköt? terembe készülne éppen belépni: vörös-fehér b?rruha, nagy ‘Marco’-felirat, új sisak és az el?térben egy Desmosedici. Valahogy így fest a nagy bemutatkozások napja.
A 250-eseknél hasonló a helyzet, Pesek, Pasini és Faubel pajtás néznek igen komolyan új motorjaikra, de el ne felejtsük még az el?z? tablóhoz hozzáadni Nakanót, aki Bridgestone-ra vált, Guintolit, aki ducatis lesz, Hopkinst, aki kawasakis és De Puniet-t, aki Hondával próbálkozhat jöv?re a bajnokságban.
Ja, és magáról az ‘új’ Hondáról, ami furcsa és fenyeget?en fekete, s japán mérnökök áthatolhatatlan szövedéke övezi. Még a kipufogójából is egy távol-keleti ember lóg ki laptoppal a kezében. Aztán egyszer csak felgyorsulnak az események, felb?g a 27-es számú Ducati, a világbajnoké. Stoner azon kevesek egyike, aki marad a helyén. De már ? is 2008-ban érezheti magát.
Délután kett?kör aztán megkezd?dik a tánc a Ricardo Tormón. A körid?k eléggé magasak, de ez nem csoda, senki nem vár pályarekordokat ett?l az eseményt?l. A leggyorsabb, kell-e mondani, Stoner a Ducatin, majd Hayden (Repsol Honda), utána Chris Vermeulen (Rizla Suzuki). Rögtön versenyképes Capirossi a Suzukival. Rossi hiányzót jelent a tesztr?l, számára most a rehabilitáció az els?dleges. A Doki id?közben azt nyilatkozta, aláírt a Bridgestone-nal, meg azt is, hogy ezt az évet a Yamaha vesztette el, nem ?. A menedzsment ezt egy percig sem vitatja: a legnagyobb kihívás számukra most az, hogy megtartsák a 46-ost a háznál.
Ha bárkinek szemernyi kétsége is akadt volna még Casey Stoner világbajnoki címe témában, a második valenciai tesztnapon végleg kiverhette a fejéb?l. A Ducati ausztrálja tovább javította köridejét, 1:32.095-ig apasztva azt. Mögötte a leköszönt bajnok, Nicky Hayden, majd az LCR csapat újdonsült er?ssége, Randy De Puniet, aki az idei ezüstérmes Dani Pedrosát el?zi meg. Három Honda tehát, ebb?l kett? a Michelinnel szerz?dést hosszabbító Repsol gyári együttesb?l, egy pedig – Randy-é – a sokra hivatott Cecchinello-alakulatból. Vermeulen és a már kawasakis Hopkins a további sorrend. Szépen halad és jól érzi magát Capirex a Suzukin. A 250-es jövevények közül Lorenzo a leggyorsabb, Dovizioso és De Angelis 14-15., de ?k is szépen fejl?dgetnek.
Az id?eredmények alakulása kedd délutántól
|
|
Casey Stoner (Ducati) – 1’32”393 Az els? tesztnap zárásakor 1 Casey Stoner (Ducati) 1’32.348 A szerdai eredmények 1. Casey Stoner Ducati Marlboro 1:32.095 |
Legutóbbi hozzászólások