Az már most látszik, hogy Gabeszt nem lesz könny? elkapni hazatérte után, tekintve, hogy a vb-címnek köszönhet?en a tömegmédia totális érdekl?dését élvezi. Rajta vagyunk, hogy Magyarország els? gyorsasági motoros világbajnokát (aki legutóbbi találkozásunkkor, az év elején kerek-perec megmondta: célkit?zés a végs? gy?zelem) új min?ségében is megkérdezhessük majd err?l-arról. Addig is álljon itt a GPOne friss interjúja, eredeti formában. Idegennyelvb?l fordítunk magyarra Talmácsi-interjút, juhé!
Talmácsi Gábor huszonhat évesen lett a 125cc világbajnoka. Abban a kategóriában, amelyben huszonnyolc esztend?sen már nyugdíjasként kezelik az embert, a budapesti srác mindenkinek elhúzta a nótáját. Megcsinálta, végre: ‘Talma’, a rendben lév? fizikumával pilóta helyett inkább egy harcosra emlékeztet. Talmácsi gy?zelme azt példázza, hogy sosincs kés?n és hogy sosem szabad megh?kölni a nehézségek el?tt. A magyar már 2005-ben is nyerhetett volna világbajnokságot, ám a KTM-mel – amely a szezon végén a Mika Kalliónak adott Losail-célegyenesi fricska miatt elbocsátotta – csak közelébe ért a címnek. A motor nélkül maradt Gábor 2006-ban egy, a versenyképességt?l jó messze lév? Hondával versenyzett végig egy z?rös évadot. Mérlege egy dobogó, összetettben hetedik hely.
Menedzserének, az olasz Stefano Favarónak is köszönhet?en az Aspar csapathoz szerz?dhetett aztán, ahol ismét kiváló körülmények között motorozhatott. Az Italjet, a Malaguti, a KTM és a Honda után az Aprilia meghozta a világbajnoki címet. Történelmi siker Magyarországnak és egész Kelet-Európának.
‘Fantasztikus érzés. Hittem benne, természetesen, de nagyon nehéz verseny volt. Faubel a mez?ny leggyorsabb motorjára számíthatott, és többször megel?zött a célegyenesben, aztán próbált blokkolni, lassítani a ritmusomat, hogy ránk érkenek az üldöz?k. Azt hiszem, párszor súrolta a sportszer?ség határát, de végül minden rendben volt így. A pit board-on rengeteg információ volt, nem nagyon tudtam mindent elolvasni és értelmezni, csak húztam neki, akkor is, ha tudtam, hogy Faubel bármikor megel?zhet és talán ?rült dolgokat is csinál majd. Aztán második lettem, és világbajnok. Hadd mondjak mindekel?tt köszönetet az Apriliának, mert mindvégig tisztességgel támogatott. Megtanultam, hogyan kell mindig gyorsan menni ezzel a motorral, hogyan kell versenyeket nyerni, és most világbajnok vagyok.’
Mit jelent ez a cím Magyarországnak?
Magyarországon mindenki meg lesz ?rülve. Ezer sms-em van a telefonomon. A következ? napok biztosan fárasztóak, de kétségkívül gyönyör?ek lesznek. Karácsonyig megállás nélkül ünnepelni fogunk.
Nehéz volt higgadtnak maradni a téged zavaró Faubellel szemben?
Az utolsó két körben csak arra koncentráltam, hogy nyomjam neki, nem foglalkozva azzal, ki van mögöttem. Persze minvégig számítanom kellett rá, hogy Faubel csinál valamit. Nem volt könny?, mert párszor hozzám ért, ami nem t?nik túl korrekt dolognak, de minden rendben, mert így is megcsináltam. A legnehezebb valóban a higgadtság és a koncentráció meg?rzése volt, mert Faubel, mivel gyorsabb motorja volt, könnyedén utolérhetett. Egy pillanatig sem gondoltam arra, hogy elveszíthetem a címet: a pszichológusom megtanított rá, hogy ne gondoljak a verseny végére, csak a következ? kannyarra. Hogy összpontosítsak és a maximumot adjam.
2006 nagyon nehéz év volt a Hondával, de aztán jött az Aspar-szerz?dés.
Köszönetet kell mondanom a menedzseremnek ezért. ? kezdett tárgyalni Gino Borsoival és Aspar Martinezzel a múlt szezon közepén. Nagyszer? dolog, igen boldog voltam, mikor aláírtam a csapathoz. Aztán hosszabbítottunk két évre, ami szintén pozitív, mert folytathatom a szerel?immel, míg az utóbbi hat évben minden télen azzal kellett kezdenem, hogy alkalmazkodjak egy új csapathoz és megszokjak egy új motort.’
Nem voltak problémák csapaton belül?
A legcsodálatosabb dolog, hogy egész évben ugyanazt a támogatást kaptam meg. Ez hihetetlen talán, mert hiszen nem spanyol vagyok, hanem magyar, mégis azt tudom mondani, és tényleg, hogy ugyanazok voltak a lehet?ségeim, mint Faubelnek és Gadeának. Martinez egy nagy személyiség, mert nem lehetett könny? garantálni egy efféle dolgot egy spanyol csapatban, spanyol szponzorokkal.’
Jöv?re téged kell majd megverni?
A vb sosem könny?. Jelenleg nehéz megmondani, hogy engem kell-e majd megverni, mert a csata mindig nagyon kemény, jönnek az új generáció versenyz?i, akik nagyon er?sek. Meglátjuk.
Beszéltél Faubellel a verseny után?
Nem, nem beszéltem Faubellel, mert nem tud angolul. Rendben, az én angoltudásom sem tökéletes. Gadeával többet beszélek. Egyébként nagyon örülök Hectornak, mert a csapatba érkezésemmel megtalálta a helyes motivációt, hogy gyors legyen. Toltuk egymást, ? is remek évet ment. Hogy problémái voltak év elején a motorral? Az enyémmel is voltak. A bajnokságnak vége, megvan, pont. Beszélhetnénk róla hosszasan, hogy mi lett volna, ha, így meg úgy, satöbbi. Világbajnok vagyok.’
Legutóbbi hozzászólások