Megvan az els? rajtkocka Talmának a vasárnapi, mindent eldönt? világbajnoki futamra, miután a szombati Q2 utolsó negyedórájában frenetikusan motorozott, és egészen 1’39’029-ig, azaz Alvaro Bautista tavalyi (RSÁ-val futott) pályarekordja alá vitte köridejét. Gábor pole-ját nem nagyon fenyegette senki: Faubel 1’39’402-vel második, míg a harmadik helyet a harmadik asparos, Gadea biztosította be magának és a valenciai illet?ség? csapatnak. A délel?tti szabadedzést még Gadea nyerte, 88′-del megel?zve Talmácsit, a nagy ellenfél Hector ekkor ötödik lett. Biztató az eddigi teljesítmény, csupa els? és második hely – vasárnap bármelyik elég lesz, hogy vb-címet ünnepelhessünk. További beszámolók, nyilatkozatok és id?táblák rövidesen.
Közeledik a végs? összecsapás, és az eddigiek alapján okkal-joggal lehetünk optimisták. Egyrészt a vb-összetettben tíz ponttal vezet? Talmácsi kiegyensúlyozottan teljesít Valenciában, ahogy az egész évben, másrészt tud valamit, amit Faubel nem. Van benne valami, ami a spanyolban nincs. Fölösleges a frázisokat szaporítani, mert úgysem fogható meg ez a különbség szavakkal. De hogy lélektanilag nálunk a fór, az biztos. Gabesz els?ként javít pénteki idején, és egészen az 1’39 legaljára nyomja le a kört, és erre az óriási nyomástól láthatóan sokkal jobban szenved? spanyol nem tud válaszolni – 372 ezreddel kap ki. Micsoda meccs lesz. Egy valenciai Valenciában (a csapat is valenciai, de ezt most hagyjuk, Martinez próbálja legalább fenntartani a politikai korrektség látszatát, várja Gábort a boxnál, kezel a szerel?kkel, de a testbeszéd azért sokat elárul) szemben egy magyar sráccal, akit egyes források szerint kétszáz, mások szerint ezer szurkoló kísért el a hispán kiköt?városba.
‘Talmácsi Gábor minden t?le telhet?t megtett eddig a hétvégén, hogy valóra váltsa
önmaga és sok ezer magyar álmát, vágyát. Megszerezte a pole pozíciót, új
pályacsúcsot állított fel, pénteken és szombaton is maximális, állandó teljesítményt
nyújtott. Ennél többet egyel?re nem tehet. Azonban a java még hátravan. Holnap
11.00 órakor startol a mez?ny, idén utoljára, és 24 kör megtétele után kiderül, hogy
Talmácsi vagy Faubel, Faubel vagy Talmácsi lesz-e a végs? sorrend. Történjen azonban
bármi, egy dolog megkérd?jelezhetetlen: TALMÁCSI GÁBOR 2007-es évben nyújtott
teljesítménye egyedülálló, fantasztikus, zseniális!’ – írja spanyolországi beszámolójában a Faster.
‘Jól indult a reggeli h?vösebb edzés, Talmácsi második lett, majd az id?mér?n ismét
odatette magát. Sorozatban motorozta a jobbnál jobb körid?ket, majd pályacsúccsal
megszerezte az idei ötödik Tissot karórát, amivel a rajtels?séget díjazzák.
Az edzés végén a boxba visszatérve vastaps és fotósok sokasága várta a magyar motorost.’
Talmácsi Gábor nyilatkozata: „Én is és a motorom is készen állunk a holnapi versenyre. Remek munkát végeztünk ma,
amit köszönök a csapatnak, a beállítások a topon vannak. Végig azt csináltam a
géppel, amit csak akartam. Könnyedén jöttek a jó id?k és élveztem minden percét a
munkának. A fejemben már megvan a taktika a versenyre, készen állok az utolsó
csatára.”
Gadea harmadik jelent?snek tetsz?, 716 ezredes lemaradással úgy, hogy nem javít a Q1-es idején, majd Lukas Pesek, csak hogy ne lehessünk egészen nyugodtak, 763 ezred plusszal. A második sorban Pablo Nieto, Simone Corsi, aki váltóprobléma miatt vesztegette el a turnus els? félidejét. Aztán Mattia Pasini, aki lélekben talán már le is zárta életének 125-ös fejezetét, és a keddi, 250-es debütálására koncentrál. Azért csodálnánk, ha nem villantana vasárnap Mattia. Gy?rfi Alen ott lesz hazánk színeiben a rajtrácson, a 36. helyet szerezte meg, megel?zve az apriliás Lamborghinit.
Valencia: 125, szombat után
|
|
1. APRILIA Gabor TALMACSI HUN 1’39.029 |
MotoGP
Ünnepi légkör sok napsütéssel, boldog emberekkel, szép lányokkal és egy szinte másodlagos jelent?ség? motorversennyel, ami azért mégiscsak amolyan kötelez? tartozék. A f? téma szombaton a gumiszabály, hiszen ezt tárgyalták – vagy tárgyalták volna – a döntéshozók. Volna, mert a konstrukt?rök között az egyetértés legcsekélyebb jele sem vehet? észre. Szóba kerül persze Rossi is, meg felvet?dik, hogy a Michelin engedélyére talán mégsem lenne szükség, hogy Bridgesone-gumit tesztelhessen jöv? hét kedden. És aztán jön a feketeleves… a Doki az id?mér? edzésen éppen ötödik mért körét teljesíti, mikor a célegyenes utáni kanyarban elveszíti uralmát az M1 felett és a küls? kordonnak ütközik nagyon csúnyán. Három kézcsontja bánja, meg egy edzés, meg egy verseny is tán (err?l még nincs hír, de megérzéseir?l hírhedett szerkeszt?ségi házinyestünk szerint meglep? lenne, ha visszamondaná az indulást), meg ugye ott van az a teszt is. A borzalmas évad a Mobil Klinika röngtensugarai alatt érhet véget a 46-osnak.
Dani Pedrosa zsinórban negyedik edzését nyeri meg, nagy id?t ment a kis spanyol hazai pályán. Casey Stoner egy hajszállal második, 86 ezred a distancia. Nicky Hayden, aki ruhájára a ‘last call’ (utolsó hívás) szófordulatot varratta utalva utolsó világbajnokként futandó versenyére, harmadik, azaz els? soros – +386′-tal. Vagyis a szokásos Ducati és gyári Honda-kombó el?l. Két Michelin és egy Bridgestone. A második sor ennél sokkal egzotikusabb, Randy De Puniet-vel és a Kawával, az FP-t nyer? Sylvain Guintoli dunlopos Yamahájával és – min? meglepetés – a csapattárs Makoto Tamadával. Zárójelben, mindhárman váltani készülnek 2008-ra, zárójel bezár. A harmadik vonalban leljük Hopkinst, Capirossit és Checát – a spanyol kihagyta a délel?tti szabadedzést, mivel er?s fejfájás gyötörte és vérében túlzottan magas volt a fehérvértestek aránya… délután már jobban volt, bár a kvalifikációs menet után a valenciai kórház felé vette útját. 850′-del lemaradva jön aztán Melandri, majd Vermeulen és Barros, aki a GP el?estéjén egy szolid bulizással mond búcsút a sorozatnak. Rossz ránézni a tabellára annak, aki gyári Yamaha-drukker: Edwards 15., Rossi 17.
Valencia: MotoGP, a rajtrács
|
|
1. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’31.517 |
250
Négy különböz? motor az els? sorban a kett?ötveneseknél. Pole-ban Mika Kallio a KTM-mel, majd Jorge Lorenzo az RSW Apriliával, 167 ezredes hátrányban. Takahashi, aki jöv?re is Hondát vezet majd (egyedüliként a mez?nyben, na jó, Wilairottal együtt) a harmadik, majd Marco Simoncelli következik a Gilera LE nyergében. Élvezzük ki a 250 jelen valója nyújtotta utolsó pillanatokat, hiszen lehet, hogy ilyen diverzitással jó ideig nem találkozunk: 2008-ban sok Aprilia áll majd szemben két Hondával és három KTM-mel.
A második sor tömve van spanyolokkal, akik mind-mind szeretnének valami nagyot alakítani otthon. Sorrendben: Barbera, Team Tóth, ez jó. Bautista, Simon és Debon. Mindannyiukkal mint komoly bajnokesélyesekkel kell számolnunk jöv?re. A harmadik sorban De Angelis és Dovizioso, azonos id?eredménnyel, 819′-nyire a pole-tól. Az elég sok. Különös egyezés a két kategóriát váltó pilóta esete: kedden már mindketten RC212V-t tesztelhetnek. Tóth Imre 26. a Q2 után.
Valencia: 250, szombat után
|
|
1. KTM Mika KALLIO FIN 1’35.166 |
Legutóbbi hozzászólások