Talán kevesen hinnék, hogy a Transalp-projekt idén már húsz esztend?s: a múlt ködébe vesz? 1987-ben jött ki az els? ilyen nev? Honda motor, és az azóta eltelt két évtizedben mindvégig h? maradt alapfilozófiájához, amelyet a magyarra csak elég hülyén lefordítható All Round szókapcsolat fejez ki a legjobban. Megjelenésével gyakorlatilag egy új szegmenst hívott életre a Transalp, mint sokoldalú, több fronton bevethet? motorkerékpár. Mármost az új modell sem szakad el az eredeti ihletést?l, de az is biztos, hogy a 2008-as gép az, ami a legtöbb változtatást jegyzi az eddigiek során.
Kezdve mindjárt az er?forrással, ami egy 52°-os V2-es, igazi mérföldk? a Honda-blokkok közt. Néhány köbcentivel n?tt a lökettérfogata, így most 680-as, megkapta a PGM FI elektronikus befecskendezést, új, négyszelepes hengerfejeket (a korábbi hármasok helyett), ami révén a motor er?sebb, pedig már befér az Euro-3 környezeti norma hatáskörébe. A blokk gyakorlatilag az, amelyet a Deauville-en is alkalmaz a Honda, ebben a konfigurációban 60 LE leadására képes (7.750 percenkénti fordulaton) és 60 Nm forgatónyomatékot bocsát rendelkezésre 5.500-on.
Futóm? tekintetében a legnagyobb újdonság a 19′-es els? kerék, ami hatékonyabb vezethet?séget szavatol – ez jó dolog, tudva, hogy a Transalp kimondottan aszfaltra szánt motor. A 21′-es felnit szeret? konzervatívok talán ezen elhúzzák a szájuk szélét, de a mérnökök esküsznek rá, hogy megszokott offródos adottságaiból semmit nem vesztett el a modell. Hátulra egy 130/80-as abroncs került, ami szintén változás, míg a vázszerkezetet és a felfüggesztéseket nem érte módosítás.
Nem úgy a rászerelt elemeket: kompaktabb az idomzat, keskenyebb és szegletesebb a nyereg, a m?szerpanel analóg-digitális és másfél literrel kisebb a tank (17,5 literes kapacitású így), hogy ergonómikusabb vezetési testhelyzetet kínáljon a motor. Megmaradtak viszont a fékek, három tárcsa és úszó felfogatású féknyergek, amelyek a CBS-es és ABS-es változatokon kett? helyett három dugattyúsak.
|
Legutóbbi hozzászólások