EST. 2002

Egy becsületbeli ügy: a 2008-as Kawasaki ZZR-1400

Egy tipikusan ‘az úgy kezd?dött, hogy a másik visszatüzelt’-történettel állunk szemben a ZZR-rel kapcsolatban. Ebb?l az eszel?s sztoriból kihagyhatatlan egy másik japán konstrukt?r, jelesül a Suzuki, kettejük csatájában pedig a tét nem kis adag (kétes) presztízs.

Sem Akashi, sem pedig Hamamatsu büszkesége nem képes ellenállni egy ekkora csábításnak, hogy a földkerekség leger?sebb és leggyorsabb szériamotorját kínálja: mikor a Suzuki bemutatta a 197 lovas új Hayabusát, talán nem is sejtette, hogy az ellen már készen is áll a válaszcsapással, a még potensebb ZZ-R-rel. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Kawa maxihipergigaböszme gépezetét ért változtatások majdhogynem kötelez?nek nevezhet?ek, hiszen az aktuálisan piacon lév? Euro-2-es modell fölött bizony elrepült az id? vasfoga.

Szóval frissítés. A ZZ-R tisztább, köszönhet?en egy harmadik katalizátornak, ami a már meglev? kett? mellé szeg?dik. Sem ett?l, sem mástól nem csökkent azonban a Kawasaki teljesítménye: az ilyesmi szóba sem jöhetett. A mérnökök a szív?cs? és az injektorok módosításával (ez utóbbiak 15 helyett 20°-os d?lésszöget kaptak), valamint a kipufogórendszer átvariálásával reagáltak. És természetesen új motorbeállításokkal, aminek folyományaként az er?leadás javult az alacsony fordulattartományban.

A ZZ-R névleges teljesítménye n?tt, 3 LE-vel… így a teljes ménes 193 pacira rúg ‘nyugalmi állapotban’, ami a közlés szerint egészen 203-ig kúszik föl nyomás alatti airboxszal. Ennyi volt, kérem, átléptük a 200 lóer?s álomhatárt, megd?lt egy újabb rekord. A fura különmeccs állása ezzel: ZZ-R – Hayabusa 2:1.

ugrás fel