Mattia Pasini az évad nyolcadik pole pozícióját szerezte meg szombaton hajnalban, a páradús és forró Motegi versenypályán. Szokásához híven kés?n dugja ki az orrát a boxból, körbeszaglász, aztán elkezdi hozni gyors fordulókat, különösebb meger?ltetés nélkül. Teheti: övé az egyik (vagy a) leggyorsabb motor a mez?nyben, meg hát Mattia sem éppen a visszafogottságáról híres; nem véletlen, hogy már meg is találta a számítását az olasz, és gyári motorra szerz?dött a 250-be. Tomoyoshi Koyama, a KTM arrafelé igencsak népszer? minipilótája a második a rajtrácson, ? el?zi meg a napi szabadedzésen második Talmácsi Gábort, aki újfent az els? vonalból rajtolhat el vasárnap. Hogy egy percre se nyugodhassunk meg, arról Hector Faubel gondoskodik: negyedik, így a nagy ellenfél mell?l l?het ki. Újabb csata készül?dik… a tét nem kicsi.
A tini Bradley Smith villant meg, és hozta a Hondát a második sor elejére, megverve Cortesét, Olivét és Peseket. Simone Corsi kiírta magát a játékból, legalábbis az id?mér?n, miután elesett az els? és egyetlen motorjával – tartalékgép híján pedig számára véget is ért a Q2, el?z? napi idejével a tizedik hely az övé. Izgalmakban b?velked? viadalra készülnek a 125-ösök a két nagy asparos ellenféllel az els? sorban (Gadeának szombaton sem sikerült jelent?sen javulnia), az összetett-harmadik Koyamával az elején, széls?séges körülmények között. Érdemes lesz korán kelni az él? közvetítésért.
Talmácsi motorjának els? futóm?vén még van javítani való, de bíznak abban,
hogy a holnapi bemelegít?n orvosolni tudják a fennálló problémát. A kisebb
és a nagyobb gumikat is kipróbálta Talma, de utóbbi vált be, így versenyen
is maradnak majd annál. ‘A motor nem rossz, elégedett vagyok a 3. hellyel. Az els? futóm?n még
állítanunk kell, mert nagyon összeül a féktávokon. Nem tudok agresszíven,
nagyobbakat fékezni a kanyarokban, mert elmegy a motor eleje. Jobb id?t
sikerült ugyan mennem az új karbon kerekekkel, de nincs akkora különbség,
mint amire számítottunk. Pasini nagyon gyors, de mögötte eléggé együtt
vagyunk, így kemény verseny várható, ahogy az lenni szokott’ – mondta Talmácsi a Q2 után.
Motegi, 125, Q2
|
|
1. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’57.301 Id?n túl APRILIA Stefano BIANCO ITA |
Három michelines pilóta az els? sorban! A kis Dani Pedrosa, a pénteki szabadedzések után éles id?mér?n is hozta a formáját, majd’ négy tizedet adva a második helyezett Valentino Rossinak, 711 ezredet mérve a csapattárs Nicky Haydenre. Nem is rossz, miközben a világsorozat döntéshozói éppen az egygumis rendszer bevezetésén törik a fejüket, vagy legalábbis er?sen napirenden van a téma: mikor üssön a Michelin egy nagyot a Bridgestone-on, ha nem most, Japánban. Tiszta ?rület. Rendben, még csak az edzéseken vagyunk túl, a java még hátravan. Mellesleg a franciák versenyabroncsai is remekül teljesítettek eddig Motegiben. A második sorba szorult Randy De Puniet, és ott tanyázik majd Toni Elias és Anthony West. Elmondható, hogy ha pénteken még viszonylag nyugodtak voltak a pilóták – mondjuk Casey Stonert kivéve, aki dühösen gesztikulált az ?t feltartó Checának – , addig a szombati turnust meglehet?sen zaklatottan kezdte a mez?ny: az els? hét percben négyen is meglátogatták a bukóteret, név szerint De Puniet, Rossi, Edwards és Stoner… igen, az a Stoner, akit?l a fiesztát várnák a Ducati-szurkolók, de mindössze a kilencedik id?t motorozza. Egy kicsit ideges, egy kicsit vágyja a magányt, de nincs ezzel semmi baj: egy karnyújtásnyira van a vb-címt?l, érthet? ez a lélekállapot.
Ezzel együtt is képtelenség megjósolni, mi lesz a versenyen. Nagyon sok múlik Stoner rajtján. Egy Honda bizonyosan lesz a dobogón, ha nem, az blama. Rossi célkit?zése elrontani az ausztrál éllovas ünnepét. Aztán: hogyan bírják a gumik a versenytávot a b?dületes páratartalom és közel hatvan fokos aszfalth?mérséklet mellett? Sok múlik a választáson.
S?t, hogyan bírják a motorok? Jópár er?s kigyorsítási pont van a pályán, szinte álló helyzetb?l kell gyorsulni, a h?ség pedig nemcsak a gumikat, de a teljesítményt is eszi. Valentino alatt tegnap elfüstölt egy Yamaha-blokk, ma els? soros. Kiszámíthatatlan a királykategória. A 2004-es MotoGP motorok a háromszáztíz kilométeres óránkénti sebességet is hozták Motegiben, a mostani 800-asok kett?kilencven körül (sem) mennek, Capirossi ezressel tartott körrekordja mégis csak egy hajszál híján nem d?lt még meg. Egy biztos: ez sem lesz egy egyszer? menet.
Motegi, MotoGP: a rajtrács összetétele
|
1. HONDA Dani PEDROSA SPA 1’45.864 |
A tavalyi évad újonca, Shuei Aoyama szerezte meg az els? rajtkockát a hondások nagy-nagy örömére és megelégedésére. Pedig az els? nap történései alapján az t?nt valószín?bbnek, hogy a fivér Hiroshi végez el?rébb a KTM-mel: ehelyett a narancsosok a második sorba szorultak vissza Kallio pénteki provizor pole-ja után.
Második Dovizioso, vagyis két Honda indul az élr?l. Lorenzo a harmadik helyr?l rajtol és minden esélye megvan arra, hogy ellen?rzése alatt tartsa a versenyt és a világbajnokságot. Hector Barbera folytatja remeklését, most az els? sorba repítette a Tóth csapat Apriliáját. A hetedik-nyolcadik helyen is két Honda végez Simon és Takahashi révén, visszaesnek ugyanakkor az apriliás élharcosok – Lüthi a kilencedik, De Angelis a tizedik, Bautista a tizenharmadik helyre. Tóth Imre a Q1 18. pozíciója után 24. Motegiben szombaton.
Motegi, 250: Q2
|
1. HONDA Shuhei AOYAMA JPN 1’51.327 |
Legutóbbi hozzászólások