Kétség nem fér hozzá, hogy a gumik rengeteget számítanak, f?leg a gyorsasági motorsport csúcsán – ahol az abroncsverseny miatt a helyzet sokak szerint máris kritikus (ett?l még persze nem feltétlenül az). Az bizonyos, hogy tavalyel?tt kevesebbet nyomott a latban a dobogóközeli helyezések szempontjából, hogy éppen milyen nagydíjuk van a japán gumisoknak egy-egy pályán. Miképpen az is megkerülhetetlen tény, hogy az idei, 800 köbcentis sorozatban a Michelin vagy a Bridgestone képesek futamokat eldönteni a saját pilótáik javára – mint láttuk a Sachsenringen vagy Laguna Secában.
A világbajnokság félidejében kétfajta gondolatiság tartja magát ezzel kapcsolatban: az egyik azt mondja, a gumiknak nagy szerep jut ugyan, de az eredményességre önmagában nincs nagy hatással, a másik meg azt, hogy a kelleténél nagyobb százalékban döntenek a gumik, és ez minden egyéb rovására megy. Ez utóbbi áramlat képvisel?je a Doki is.
A gumiabroncsok körüli, néhol már heves vitákba torkolló diskurzus során, legyen bármily’ meglep?, egy platformra került a nyíltan az egygumis versenylebonyolítási rendszer mellé álló Valentino Rossi és a ‘monogomma Pirelli’ átitatta Superbike-ból a dolgot gyakorlatban mára már jól ismer? régi kedves ismer?s, Max Biaggi.
A Suzuki pilótája csehországi sikere (egy második hely, egy futamgy?zelem) után nyilatkozott így az MCN-nek: ‘A gumik alapvet? fontosságúak, tehát vannak el?nyösebb és hátrányosabb helyzet? pilóták. Évekkel ezel?tt magam is mondtam, hogy ezt az utat (az egygumisat, a szerk.) kéne választani, de senki nem vette figyelembe. Azt hiszem, jobb volna egyetlenegy gumiszállító és azt hiszem, ez lesz a jöv?. Ha mindenki azonos gumimárkát használ, jobban meg lehet érteni, ki az ügyesebb versenyz? vagy melyik a hatékonyabb motor. A pilótáknak is jobb, ha van verseny a pályán: ezért ment el a Forma-1 is ebbe az irányba.’
Legutóbbi hozzászólások