Miután a Buell alaposan meglepett mindenkit a forradalmi 1125 R sportmotor bemutatásával, érkeznek a hírek a ‘hagyományos’ modellpaletta frissítésér?l. Ezek közül a leginkább figyelemre érdemes példány egyértelm?en az Ulysses, A pár éve kibocsátott odüsszeuszi járgány nagyszer? országúti képességeknek adta tanúbizonyságát a tesztek során, de fény derült bizonyos hiányosságaira is – gyerekbetegségekre, amiket az amerikaiak feltett szándéka kiküszöbölni a 2008-as motorral.
A beavatkozások az er?forrásnál kezd?dnek. Az alapelrendezés maradt a régi, már ismert 1.203 köbcentis, légh?téses, 45°-os V2-es, de a blokkot többhelyütt módosították, hogy beleférjen az Euro-3 károsanyag-kibocsátási norma hatáskörébe, emiatt aztán enyhén változtak a teljesítmény és a forgatónyomaték adatai: 95 LE-t közölt a gyár 6.800 percenkénti fordulaton illetve 104 Nm 6.500-on. Igaz, a legnagyobb teljesítmény tartománya n?tt, a 2008-as Ulysses 7.100 fordulatnál szabályoz le.
Teljesen új az injekciós rendszer: egy, a korábbinál fejlettebb DDFI3 vezérl? egység végzi az etetés agymunkáját, optimalizálja a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és ütemét. Gyenge pont volt a motor nyersesége az alacsony fordulatokon, ezen szintén változtatott a Buell, miközben nagyobb lett a h?t? és a hajtókarcsapszeg (32-r?l 38 mm-es) is. Alakítottak a kenési rendszeren is, ami maradt száraz karteres.
Megújhodott a futóm? is, amire bizony szüksége volt a vizsgálatunk tárgyát képez? utazómotornak. Különleges, buelles ismertet?jelei megmaradtak (vázba épített üzemanyagtank, leng?villában helyet kapó olajtartály), ám funkcionalitásában változott, javára: a kormány fordulási szöge 54°-ról 74°-ra n?tt, amivel az Ulysses egyik legnagyobb, valós hibáját sikerült kiküszöbölni. Ezzel egyid?ben érkezett egy 47 mm-es szárátmér?j? villa (korábban 43 mm-es volt), de tetten érhet? a törekvés a jobb h?elvezetés biztosítására is – ez ugyancsak problémaként merült föl az el?z? változaton -, a meleg most a járm? hátsó részén, a vezet?t?l távol távozik.
Szériában kap az Ulysses markolatf?tést, és szintén újdonság, hogy a huszonötödik évfordulóra tekintettel Eric Buell személyes szignójával ellátott dísztábla kerül a gépre. A kínálat egy új kék színnel (a képen) b?vül. Az Ulysses ára egyel?re ismeretlen.
Legutóbbi hozzászólások