Pedrosa nagyon magabiztosan hozza el a 25 pontot a Sachsenringr?l, dobogón Capirossi és Hayden. Az összetettben vezet? Stoner ötödikként a célban Edwards mögött és Melandri el?tt. Rossi az elején kicsúszott, miközben De Puniet-t kísérelte megel?zni.
A hibákért fizetni kell. Mindenkinek. Drágán. Még akkor is, ha történetesen Valentino Rossinak hívják az embert. Ahogy valamennyire el?re sejthet? volt, a rajt után a yamahás olasz nem jött el túl jól, a felzárkózás pedig a hatodik körben véget is ért egy kicsúszással, miközben De Puniet Kawasakiját el?zte épp a Doki. Pedrosa ekkor már biztosan vezetett, Stoner a második helyen haladt… A Sachsenring afrikai klímája alaposan próbára tette a gumikat, és ez a stressz rányomta a bélyegét az egész hétvégére – a hondások örülhettek csak felh?tlenül, hiszen két motorjuk is a dobogón végzett. A kis Pedró uralta az egész futamot, Hayden pedig a semmib?l – a 14. helyr?l – indulva zárt a dobogón, rácáfolva az edzésturnusok után ?t ért kritikákra és a lehet? legjobb módon készülve a jöv? héten esedékes Laguna Seca-i versenyre, melyet tavaly és tavalyel?tt is ? nyert meg.
De Capirossi is óriásit versenyzett, egyedüliként védve a Bridgestone-pilóták becsületét. Tökéletes motorozással szerezte meg évadja els? pódiumát, és végre mosolyogni láthattuk ?t. Felesége természetesen a leintés után azonmód felhívta urát – nagyon szép volt ez az ezüst Capirext?l, amellett, hogy persze kicsit váratlan is. Esetleg elgondolkodnak a ducatis vezérek, hogy mégis jó az öreg a háznál, és ajánlanak valami elfogadhatót a derék Lorisnak. Stoner most nagyot szakíthatott volna Rossival szemben, viszont sorra elbukta a párharcokat – egyetlenegyet hozott vissza, Melandrit meg tudta el?zni a hajrában, így ötödik lett.
Kesergésre így sincs oka az ausztrálnak, aki f?leg a verseny kezdeti szakaszában volt aktív: ekkor Pedrosa és Melandri társaságában haladt a közvetlen élbolyban. Rossi kilencedikként vette az els? kanyart, nyomában ott loholt Hayden – el?bb Barrost el?zte a 46-os, aztán, még miel?tt folytathatta volna, elesett: De Puniet kicsit elnézte a kanyart, Valentino egyb?l lecsapott, bels? ívre tette az M1-et, de túl korán nyitott rá a gázra – elfekvés a vége az amúgy 38 fokos lázzal bajlódó hétszeres világbajnoknak. Checa is megjárta a pálya szélét, miközben Pedrosa egyre csak növelte el?nyét. Barros és Gunitoli is esnek, a beugró Fabrizio ezzel már egy sima célbaéréssel is pontokat szerez. Vermeulent boxutcán áthajtással büntetik: a ride through oka kiugrás a rajtnál. Tamada m?szaki hiba miatt áll ki, egyre fogy a nép a pályán.
A harminc körös verseny huszadik fordulójában kezdenek veszíteni hatékonyságukból a Bridgestone-ok. A leglátványosabban Stoner esik vissza, aztán Melandrit is eléri a végzet. Capirossi úgy t?nik, már a gumiválasztásnál is rutinos volt, ? nem adja a második helyet. A Michelineknek nincsenek ilyen problémáik, Hayden úgy megy át a társakon, mint kés a vajban, meg sem áll a harmadik pozícióig. Csodálatos, amit a címvéd? csinált. Hopkins a hetedik helyre hozza azt a Suzukit, melyet elhagy – ? is ment becsülettel, de a fizika törvényeivel szemben tehetetlen volt.
Az összetettben így az állás: Stoner vezet 196 ponttal, Rossi 164-gyel követi, Pedrosa a maximális pontmennyiséget begy?jtve 144 egysélgre tornássza föl magát. Hopkins ?rzi negyedik helyét (103), Melandri 97-tel ötödik.
MotoGp Német Nagydíj, végeredmény
|
|
1 Dani PEDROSA SPA HONDA 41’53.196 Kiestek |
Legutóbbi hozzászólások