Szöveg: Benk? Zsolt – Fotó: motorinfo.hu, Magyar Krisztián
Június utolsó el?tti hétvégéje, a SUZUKI már-már hagyományos rendezvénye, a Szu-Csa-Mo-Ta jegyében zajlott. A szombati nyílt napon építették a hatalmas színpadot, a keresked?k hozták ki a kiállítandó és a kipróbálható motorokat. A gyerekek szórakozásáról rengeteg lég és ugráló vár gondoskodott, amiket ezen a napon állítottak fel. Mindenki tette a kis dolgát, hogy a következ? napi rendezvény zökken?mentes legyen. Mi, versenyz?k is ezért voltunk itt. A másnapi futamok el?tt egy pár kilométert mehettünk, ami egyben az id?mér? edzés is volt.
Szombat délel?tt a Hungaroringen, versenyz?i megbeszéléssel kezdtük a hétvégi programot. Itt Szabó Attila elmondta, hogy a fékkel mindenki vigyázzon, mert teljesen új fékbetétek lettek berakva az összes motorba, és ezért az elején óvatosan, be kellett koptatni a Lucas fékbetéteket. Ezen kívül bemutatta az újonnan érkezett versenyz?ket, akikkel együtt 24 f?sre duzzadt a mez?ny. Végre ez már egy rendes létszám, egy jó verseny lebonyolításához, az el?z? hungaroringi tizenakárhányf?s mez?nyhöz képest.
Az újoncok bemutatása Molnár Ágnessel kezd?dött, ? az els? hölgy, aki részt vesz ezen a versenysorozaton, majd ?t követték a fiúk: Ágh Bence, Paulik István, és Raffay János. A profik közül ismét itt volt a tavalyi kupagy?ztes Rizmayer Gábor is, aki idén el?ször indult el a hazai GSXR kupán. A többiek mind ?t akarták lenyomni. Ennek az esélye Magda Attilának Székely Zsoltinak és Benner Zsoltinak adathatott volna meg, akik a profik divíziójának az élén tanyáznak általában.
Az amat?röknél Szabó Gábor várja vezet? pozícióból a kihívókat, akik Szabó Henrik és Kurta Jani személyében jelentek meg ezen a hétvégén. Bodnár Laci ezen a napon már esett egyet így ? kizárta magát a jó edzéseredmény eléréséb?l a fájdalmai miatt. Az újságírók közül is mindenki itt volt, aki számít ebben a szakmában, csak a Motor Revü nem képviseltette magát. A Superbike magazintól Szabó Henrik, a Motomixt?l Zsilják Lali, a Motorshow1-t?l Fodor Donát jött versenyezni. Ja és én is itt voltam, mint [motorinfo.hu] és az Autó Motor versenyz?je.
Elérkezett az id?, beröffentették a motorokat a szerel? srácok. Sajnos Molnár Ariel a Motomix csapatából és innen a szerel?gárdából is nagyon hiányzik. ? az a szerel?, aki eddig nekem nagyon sokat segített. Sajnos lassan lábadozik a gerinctöréséb?l ezért még nem lehetett velünk, de ezúton is nagyon gyors gyógyulást kívánok neki, mert szeretném újra egészségesen látni!!!
Az id?mér? edzés majdnem másfél órás motorozási lehet?séget biztosított nekünk a másnapi versenyek kvalifikációjára. Sajnos én 20 percet tudtam csak motorozni, mert az év végi vizsgáim is pont ebben az id?pontban kezd?dtek. Ezért rögtön belehúztam, és a 20 perc alatt 2.05,7-es id?vel a 10. helyre rangsoroltam magam a GSXR 600-as Suzukival. Miel?tt eljöttem, még szóltam az egyik szerel?nek, hogy a fékemmel csináljanak valamit, mert minden féktávon a gázmarkolaton koppan a fékkar. Majd elindultam vizsgázni.
Este, a vizsga után végig gondoltam, hogy is fogom kivitelezni a következ? nap a versenyeket. Ilyen még nem volt amióta ebben a sorozatban versenyzem, hogy mindkét futam egy napon legyen, Superbike-VB módira.
Vasárnap reggel a pálya felé tartva dugóba kerültünk a párommal, annyira sokan próbálták megközelíteni a pályát. Abban a pillanatban kiderült, hogy végre nem titkos motorversenyz?k leszünk, hanem igazi néz?közönségünk lesz majd. Nem is akármennyien jöttek, több ezer néz? volt kíváncsi ránk. De jó lenne, ha ez minden versenyen így lehetne, remélem ti, akik ezt olvassátok, ott voltatok!
Els? verseny
A verseny, mint mindig két bemelegít? körrel kezd?dött, hogy a Michelin Pilot Sport 2 CT-s gumik elérjék üzemi h?fokukat. Általában ennyi id? alatt teljesen felmelegszenek még ezek az utcai gumik is. Aztán ott álltunk a rajtrácson és pirosra váltott a lámpa. Majd elaludt és t?z!
Az indulás pillanatában megsz?nt az a feszültség, ami bennem volt el?tte és csak a féktávra koncentráltam. Elkezdtünk fékezni, én kívülre helyezkedtem. Aztán egyszer csak Henrik hasított el mellettem belülr?l, és Dodor kívülr?l. Kb. a 18-20. helyen sikerült beforduljak, úgy kiszorultam a szélére. Majd rettenetes csörtébe kezdtem, megel?ztem Dodort, aki azonnal visszael?zött. Gondoltam, hogy nem lesz egyszer? a helyzet, de hogy ennyire nem, arra nem gondoltam volna.
Összeszedtem minden tudásomat és a második körben visszael?ztem a nagyszájú m?sorvezet?t, majd Paulik Pistit is legy?rtem – aki Floridából jött haza versenyezni – és Zsilják Lalit, aki bámulatosan jól rajtolt Dodorrral együtt, majd elléptem t?lük. A következ? bolyban ott volt Hoffmeister Zoli, Kurta Jani és Szabó Henrik, akiket le kellett volna gy?rnöm. Két kör alatt utolértem ?ket és megel?zetem a boly végén haladó Zolit. Aki nem nagyon hagyta magát és keményen visszael?zött. Majd megint megpróbáltam elé kerülni, ami sikerült is, de kicsit nagy volt a lendületem és a Mansell kanyar kigyorsításán, a rázókövön találtam magam.
Ott elpattant jó 50 méterre t?lem. Megint kezdhettem, el?röl a felzárkózást. Egy kör alatt kerültem ismét támadási pozícióba, és onnantól kezdve már magam mögött tudtam tartani a rámen?s Hofit. Aztán jött a fekete leves, Kurta Jani személyében. Pikk-pakk leszakítottam magamról Zolit és rátapadtam Kurtira. ? hátranézett és amint észrevette, hogy ott vagyok mögötte, rettenetes kacsázásba kezdett el?ttem. Nagyon jó volt belülr?l a meccs. Kigyorsításokon rendszeresen ellépett a könnyebb súlya miatt, de kanyarban mindig behoztam a lemaradást, de valahogy soha sem találtam olyan helyet, ahová biztonságosan beereszthettem volna a 26-os számú gépemet.
Így amíg elbíbel?dtünk egymással, Henrik egy kis egérutat nyert, pedig jóval gyorsabb voltam náluk mindenhol. A legmelegebb helyzet, a célegyenes féktávján volt, ahol Jani háromszor készült rá a fordulóra addig ficergett el?ttem az ülésen és billegtette a motorját, amíg majdnem összeért az én els? kerekem az ? hátsójával. Na, ez megint egy kis lemaradást intézett nekem ennek a körnek az elején, de a végére megint ott voltam mögötte. Csak az volt a rossz, hogy valami kockás zászlót lebegtettek a célvonalnál, így már nem volt esély megel?zni. Na mindegy, jó kis verseny volt, ennyit még soha nem csatáztam egy versenyen sem.
Ja majd elfelejtettem, hogy Székely Zsoltit kiintették korai rajt miatt. Át kellett hajtani a boxutcán, büntetésképpen és utána eredt a nyomunkba. Azért a sok éves supersport versenytapasztalatával úgy ment át rajtunk, mint kés a vajon. ? 2.02-es id?ket motorozott, míg nekem 2.04,4 volt a legjobb, amikor felzárkóztam Kurta mögé. ?k, akik közvetlenül el?ttem mentek több mint fél másodperccel voltak ennél lassabbak, de hát ez ilyen sport, el?zni is tudni kell,valahogy úgy, mint ahogy Talmáék csinálják a 125-ben.
Második verseny
A délutáni futamra rettenetesen meleg lett. A programok véget nem ér?en történtek a színpad körül, és fölötte a leveg?ben. Bessenyei Péter m?repül? világbajnokunk tartott bemutatót, majd leszállt a célegyenesbe, és megnézte a Suzukikat, újra beállt a rajtvonalhoz és felszállt. Ezután az Swift kupások vették birtokba a pályát és futottak egy bemutató versenyt.
Az autósok egy kicsit összekoszolták a ringet, ami után a nagy gumidarabokat le kellett takarítani az aszfaltról. Skót, a GSXR kupa egyik szervez?je (Szabó Attila jobb keze) figyelmeztetett, hogy ha maradt még a gumidarabokból, akkor a versenyen óvatosan kerülgessük ki azokat.
A felvezet? körökben feltérképeztük ezeket a gumidarabokat, amik nem nagyon voltak zavaró helyen, és felálltunk a rajtrácsra. Itt már az járt a fejemben, amit a szünetben hallottam Dodortól. ? az, aki általában jól szokott rajtolni, az el?z? futamban is a 17. helyr?l jött el?re egészen a 4. helyig. T?le kérdeztem, hogy csinálja ezt, mert én mindig csak azt veszem észre, hogy mindenki elhúz mellettem. Elárulta a titkos rajt-receptet: piros lámpánál 10-12000-es fordulaton kell tartani a motort, és amikor kialszik a lámpa, akkor ameddig csak lehet csúsztatni kell a kuplungot.
Ez a fajta stílus elég messze áll t?lem, mert szeretek vigyázni a rám bízott motorokra, de ha csak így lehet normálisan elrajtolni, akkor legyen… Kialudt a piros lámpa és iszkiri. Minden úgy történt, ahogy vártam. Végre jól sikerült a rajtom a 6-7. helyen fordultam be. El?ttem Kurta Jani volt. Most nem akartam beragadni mögé, támadni kezdtem. A második körben sikerült megel?zni és tudtam, hogy gyorsabb vagyok nála ezért rákapcsoltam, hogy el tudjak lépni t?le. Minden jól alakult végre. Fel tudtam venni a saját tempómat. A harmadik körben egyre közelebb kerültem Szabó Gáborhoz: már tervezgettem, hogy hol fogom megel?zni.
Minden kanyarban hoztam rajta pár centimétert. A Mansell kanyarba iszonyú gyorsan tudtam fordultam, jól kijött utána a jobbos is, a sikánon is úgy mentem keresztül, mint kés a vajon.
Aztán megszagoltam a rajtszámom a motor elején. Nem tudom mi történhetett, mert ugyanúgy húztam a gázt, mint az el?z? két körben csak most lehet, hogy gyorsabban mentem???
A motor hátulja megcsúszott, elvettem a gázt, majd átcsapott a másik oldalra, engem meg orbitális pályára katapultált. Innen már csak lefelé vezetetett az út, méghozzá elég gyorsan. Aztán nyekk, és iszonyú hempergésbe kezdtem, ahogy ezt Magyar Krisztiánnak sikerült megörökítenie az unokáim számára. Nem fognak unatkozni, ha el?húzom majd ezeket a képeket valamelyik fiók mélyér?l. Addigra remélem már csak szép emlék marad, de most még rettenetesen fáj mindenhol.
Volt egy kis baj a hempergés után, mert – azt hallottam, hogy hárman pár centire a fejemt?l elhúznak gázelvétel nélkül, – nem nagyon tudtam megmozdulni. Ott feküdtem a pályán és el kellett telni néhány másodpercnek, mire újra indult a rendszer a fejemben. Lemásztam a pályáról, egyenesen Krisztiánhoz mentem és megkérdeztem, hogy – megvan? Mármint a sorozat. Azt válaszolta, hogy van bel?le valami, de teljesen nem tudta lekövetni az esést. Közben leintették a futamot.
A motorra rá sem mertem nézni, annyira csúnyán összetört. Jött a ment?, beültem és bevittek a pályán lév? dokihoz. Itt még rendesen dolgozott az adrenalin, de pár perc múlva kezdett elmúlni a jótékony hatása. Kedvesem odatámogatott az újraindított rajthoz, így még azt meg tudtam nézni, aztán valahová gyorsan le kellett raknom a fájós seggem. Megnéztem a ruhámat, a kopásnyomoktól eltekintve mindössze 1 centis szakadás lett rajta. Ez a Dainese már a harmadik esést élte túl.
Hála a cég jól m?köd? gerincvéd?jének, nagyobb baj nélkül megúsztam a buktát, pedig komolyabban is megsérülhettem volna. Megvártam a verseny végét a pályán, de mivel mindenhol fájt mindenem, ezért jobbnak láttam egy alapos kivizsgálásra kórházba menni. Nyolc helyen röntgeneztek meg, de szerencsére semmim nem tört el.
Ezek után, csak dicsérni tudom a remek olasz véd?felszerelés-gyártót, akinek köszönhetem, hogy egyben vagyok, és elmehettem Rómába a Suzuki 2008-as modellbemutatójára.
Arai: www.motoroazis.hu
Dainese: www.karasna.hu
Legutóbbi hozzászólások