Az amerikai illet?ség? Gowheel vállalat mely f? profiljá tekintve lítium-akkumulátorok gyártója, elkészítette a méltán népszer? Triumph Daytona elektromos változatát. Nem kell motorszakért?nek lenni ahhoz, hogy bárki megállapítsa, az eredeti motorhoz kevés köze van a prototípusnak esztétikailag, ennek ellenére nagyon érdekes próbálkozás a tengerentúlaiké.
Az EcDaytona névre keresztelt modellben egy sor 84 voltos, Sys A123 típusú telep dolgozik, ami elegend? er?t biztosít az óránkénti 103 mérföldes (165 km/ó) végsebesség eléréséhez, míg a gyorsulás álló helyzetb?l 100-ra 2,7 másodperc alatt történik meg. A lánc végáttétel? motor tömege 223 kg, tehát nem pehelysúlyú az evolúciós Daytona.
Ryan Lashlee, a Gowheel.com hálózat vezet?je így beszélt a fejlesztésr?l: ‘Azért hoztuk létre ezt a járm?vet, mert mókás és egyedi projektnek találtuk. Választásunk a Daytona modellre esett, ezt alakítottuk át egyszer? okokból kifolyólag: nagyszer? motornak tartjuk, ami remek kiindulási alapot biztosított nekünk, ráadásul korábban már volt szerencsénk együtt dolgozni a Triumph-fal, s?t reméljük, erre a jöv?ben is lesz módunk.’
‘Egy különleges idomzatot terveztünk, ami lehet?vé teszi, hogy legalább száz mérföldet tudjon haladni a járm?, 75 mérföldes óránkénti átlagsebességgel. Sokat tanakodtunk, végül a megnagyobbított fejidom mellett tettük le a voksunkat. Még rengeteg teszt áll el?ttünk, de igen elégedettek vagyunk az eddigi eredmények tükrében. Az általunk kigondolt eladási ár nem éppen versenyképes (nagyjából 77 ezer dollár – a szerk.), de ez az els? elektromos motorkerékpár elfogadható teljesítménnyel és hatósugárral. Nincsenek határid?ink, nem vagyunk senkihez sem kötve, így felszabadultan, nyomás nélkül, puszta szenvedélyb?l dolgozhatunk, éppen ezért biztosak vagyunk benne, hogy a végeredmény valami jó dolog lesz.’
M?szaki adatok
|
|
Végsebesség: 165 km/ó.
|
Legutóbbi hozzászólások