EST. 2002

Assen: Rossi gy?z a 11. helyr?l

‘A leglassabbak között vagyok’ – mondta Rossi a csütörtöki szabadedzések után, mert tényleg ott volt, ha nem is KR-i mélységekben, de valahol a középmez?ny oszlopos tagjaként. A pole-ért futott hivatalos id?mér?t a tizenegyedik helyen zárta az es?ben, s a nem túl reménykelt? eredmény után a Doki megjegyezte, célkit?zése az ötödik hely a versenyen. Most már tudjuk, oltás volt az egész, szómágia, nyilatkozatháború, sajt szájból történ? kiéneklése. Mert ha más mondja, anélkül, hogy bármelyik derék sportolót szándékunk lenne megbántani, akkor elkönyveljük rideg tényként: XY pilótának nem jött ki a lépés az edzésen, hátulról indul, de szeretne beérni a legjobb ötbe. Valentino esetében szögesen más a helyzet: ha ? azt mondja, célja az ötbe férk?zés, ott valami turpisság van.

De még mekkora. A yamahás olasz az évad bravúrját mutatta be, közvetlen harcban legy?zve Casey Stonert, akinek azért még így is elég jók az állásai, tekintve, hogy 21 pontnyit meg?rzött el?nyéb?l. Mestermunka azért, mert a semmib?l hozta föl magát, és az egyetlenegy ok, ami miatt teljesen mégsem vagyunk letaglózva, az az, hogy nem ez volt az els? ilyen húzása a 46-osnak. Stoner nem sokáig vacakolt, az élre állt és szökni kezdett, nyomában a Suzukikkal, ekkor Rossi valahol a darálóban küzdött – meg kell hagyni, cseppet sem demoralizáltan, hisz’ úgy ugrálta át egyik ellenfelét a másik után, mintha csak dámát játszana. A markáns el?zések mellett b?dületes versenytempót tudott menni az olasz kiskedvenc, ezt legalább hét alkalommal jegyzett leggyorsabb kör jelezte, na meg a menetrendszerinti érkezés a második pozícióba, a tizenkettedik körben. A rajt másik nagy nyertese a vb-címvéd? Nicky Hayden volt, aki mindenkit körbemotorozott az indítólámpa kialvása után, a 13. helyr?l hozta föl magát egycsapásra.

Stoner igyekezett tartani a vezetést és a rákényszerített ?rült tempót, próbált nem hibázni – mint tette a bemelegít? edzésen, amelyen pár kör leforgása alatt egyszer kicsúszott, aztán kiegyenesítette a pályát a tartalékmotorral. Pszichológiailag ezúttal Rossi volt az er?sebb: ragyogó stratégiát dolgozott ki az el?zésre, a huszonhat körös futam huszonharmadik fordulójában tette bels? ívre a Yamahát, válaszlehet?séget nem hagyva ducatis riválisának. Fél körrel odébb már súlyos tizedekkel ment az olasz, végül közel két másodperces el?nnyel nyert. A leintés után Stoner Ducatija a pálya szélén leállt, valószín?leg üzemanyaghiány miatt. Hayden a végére elég rendesen leszakította magáról a csapattárs Pedrosát, ez az amerikai számára dobogót ért, az els?t a 2007-es idényben. Mégsem felejtett el vezetni, na. Ezzel – és persze a hét közbeni epizódokkal – könnyen lehet, hogy megfordul a lapjárás kettejük, mármint Nicky és Dani között, és a világbajnoki címvéd?höz kerül a képzeletbeli marsallbot.

Keményen küzdöttek a suzukisok, John Hopkins abszolút megérdemelten lett ötödik, Chris Vermeulen pedig egyedül Randy De Puniet-n kérheti számon az elvesztegetett pontjait: ütközésük után a francia kiállt, az ausztrál pole-ember meg vissza, de csak 16.-ként érte el a kockás zászlót. Colin Edwards az 5-ös rajtszámú csiricsáré Yamahával hatodikként a célban, mutatott jó dolgokat a texasi. Barros, Hofmann, West a további sorrend, az itt felsoroltakban pedig az a közös, hogy mind megel?zték szegény Marco Melandrit, aki el?bb az élbolyban harcolt, utóbb tizediknek csúszott vissza érthetetlenül, vagy nagyon is érthet?en. Hogy az ‘ügyfél’-Hondák csapnivalóan teljesítenek, nem újdonság: Carlos Checa (11.) és Shinya Nakano (12.) tudnának err?l mesélni. Pontszerz? Makoto Tamada és Sylvain Guintoli, de még Kurtis Roberts is, hiába kap utóbbi b? egy percet az elejét?l. Loris Capirossi nulla ponttal hagyja el Assent, kilenc körrel a vége el?tt kényszerült kiállni Borgo Panigale házioroszlánja, hivatalosan az els? gumi miatt, de er?s a gyanú, hogy itt nem csak a gumi a ludas.

A vb-t továbbra is Stoner vezeti 185 ponttal, Rossi öt egységgel közelebb lép, 164-et gy?jtött eddig, a virtuális dobogón Pedrosa 119-cel.

MotoGp, Holland Nagydíj: végeredmény

1. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 42’37.149
2. DUCATI Casey STONER AUS 42’39.058
3. HONDA Nicky HAYDEN USA 42’43.226
4. HONDA Dani PEDROSA SPA 42’47.614
5. SUZUKI John HOPKINS USA 42’50.287
6. YAMAHA Colin EDWARDS USA 42’52.288
7. DUCATI Alex BARROS BRA 43’13.224
8. DUCATI Alex HOFMANN GER 43’18.917
9. KAWASAKI Anthony WEST AUS 43’20.754
10. HONDA Marco MELANDRI ITA 43’20.945
11. HONDA Carlos CHECA SPA 43’20.975
12. HONDA Shinya NAKANO JPN 43’25.045
13. YAMAHA Makoto TAMADA JPN 43’31.217
14. YAMAHA Sylvain GUINTOLI FRA 43’34.867
15. KR212V Kurtis ROBERTS USA 44’05.786
16. SUZUKI Chris VERMEULEN AUS 44’11.957

Kiestek

DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 28’48.517, a 9. körben
KAWASAKI Randy DE PUNIET FRA 18’14.507, a 15. körben

ugrás fel