EST. 2002

Barcelona: Rossi, Talmácsi és Lorenzo pole-ban

Rossi és pole – jól megfér egymás mellett ez a két szó, ha a helyszín Barcelona. Félelmetes, ahogyan az id?mér? utolsó másodperceiben, mondhatni óram? pontossággal jött a meger?sítés – nincs mese, a kis Valentino borzasztóan jól megy. Persze ? ebb?l a helyzetb?l is képes lesz kilencedikként fordulni az els? kanyarban, de legalább presztízsveszteség nem érte szombaton: az végzetes lenne olyasvalakinek, aki megállás nélkül arról beszél, hogy az olasz, a katalán, a holland és az angol versenyek után már megnyugtató el?nnyel szeretné vezetni a vb-t.

Mindössze 61 ezreddel kapott ki viszont Randy De Puniet, aki ritkán tapasztalható magasságokba repítette a Kawasakit – mellesleg akkorára dagadt térddel, mint egy dinnye – még a Mugellón ütötte meg a lelkem. Els? soros eredményét egy nemrégiben elhunyt barátja emlékének ajánlotta a francia, aki f?hajtást érdemel. 162 ezred plussszal még els? sorban Dani Pedrosa, aki, biztosra vehetjük, támadólag fog föllépni Rossival – és mindenki mással – szemben. Ezt minden kavics, minden f?szál tudja Katalánföldön. Ám a második sort épp Casey Stoner nyitja, aki versenyre felkészített Ducatijával továbbra is roppant magabiztos: végsebesség tekintetében 320-307-re nyert ma Rossival szemben, no de nem csak a végsebesség számít. Második sorban az immáron élpilótaként említhet? John Hopkins a Suzukival, de odaért végül – köhög?s kezdés után – Colin Edwards is.

A Bridgestone-Michelin meccs teljesen els? félideje vegyes eredményekkel zárult, az összecsapás az id?- és a versenygumik frontján egyaránt dúl. A harmadik sor összetétele sokban árulkodó: a címvéd? Hayden mellett Elias és Melandri rajtolhatnak onnnan – utóbbi kett?s még vitte valamire a privát Hondákkal, nem úgy Nakano és Checa (12. ill. 14.). Hiányzik Jacque, aki a délel?tti szabadedzésen esett és ütötte meg a nyakát. Stonerén kívül nem nagyon muzsikálnak a Ducatik az edzésen: Hofmann tizedik (ez t?le még jó eredménynek mondható), Barros a Mugello dobogója után csak 14., Capirossi meg nagyon mélyen, 17. helyen zár, pedig három gumit is ell?tt. Csak a Roberts-fivérek KR-ei lassabbak a gyári vörösnél.

MotoGp: a rajtrács

1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’41.840
2. Randy DE PUNIET FRA KAWASAKI 1’41.901
3. Dani PEDROSA SPA HONDA 1’42.002
4. Casey STONER AUS DUCATI 1’42.117
5. John HOPKINS USA SUZUKI 1’42.233
6. Colin EDWARDS USA YAMAHA 1’42.283
7. Nicky HAYDEN USA HONDA 1’42.522
8. Toni ELIAS SPA HONDA 1’42.607
9. Marco MELANDRI ITA HONDA 1’42.623
10. Alex HOFMANN GER DUCATI 1’42.860
11. Chris VERMEULEN AUS SUZUKI 1’42.967
12. Shinya NAKANO JPN HONDA 1’43.334
13. Sylvain GUINTOLI FRA YAMAHA 1’43.557
14. Alex BARROS BRA DUCATI 1’43.722
15. Carlos CHECA SPA HONDA 1’43.729
16. Makoto TAMADA JPN YAMAHA 1’43.947
17. Loris CAPIROSSI ITA DUCATI 1’43.948
18. Kenny ROBERTS JR USA KR212V 1’44.263
19. Kurtis ROBERTS USA KR212V 1’45.223

125

Els? sorban az Aspar csapat három Apriliája Katalóniában: Talmácsi Gábor új pályarekordot motorozva szerezte meg a pole pozíciót Faubel és Gadea el?tt, míg Smith a negyedik helyre volt jó a Hondával. Nyilván sokan választották volna szívesebben a tenger h?sít? habjait az éget? aszfalt és perzsel? napon aszalódás helyett. De biztosan nem az asparosok, akik sokadszor oktatták ellenfeleiket – a spanyol derbib?l ezúttal mégis egy magyar, a mi Gáborunk jött ki gy?ztesként, átadva a múltnak Pedrosa régi csúcsát, 324 ezreddel leszakítva az összetett-éllovas Faubel pajtást, több mint fél mp-t mérve Gadea kollégára. Bradley Smith teljesítménye meglepetés, de ha jól meggondoljuk, annyira mégsem: Alberto Puig tanítványa remek formában megy futamról futamra, a Montmelót nagyszer?en érti a Hondával – azzal a motorral, ami nyilván nem olyan gyors, mint az Apriliák (hogy az RSÁ-kat ne is említsük). A kölyökkorában krossz-csillagnak készül? angol alighanem mégsem bánja, hogy a gyorsasági mez?nyben villant – Peseket verte meg ezen a szombaton, azt a csehet, aki bízik a feltámadásban, és csak a vb-címre gondol.

De Rosa legjobb olaszként hatodik, Pasini pedig, mint kiderült, megsérült, így aztán nem tudott javítani, a gyári KTM-es Koyama mell?l indulhat. Nagyon érdekes a harmadik sor is, innen l?hetnek ki az olasz reménységek, mint Corsi, Iannone vagy a német színekben versenyz? Cortese.

Talmácsi: „Nagyon boldog és elégedett vagyok. Minden rendben volt, nagyon motivált vagyok. Végig keménygumikkal mentem, ezeket használjuk majd a versenyen is, hiszen nagyon meleg van. Véleményem szerint azok fognak tudni harcolni az els? helyért, akiknek végig bírni fogják majd a gumijai, ezen most sok múlhat.”

125, a rajtrács

1. Gabor TALMACSI APRILIA 1’50.012
2. Hector FAUBEL SPA APRILIA 1’50.336
3. Sergio GADEA SPA APRILIA 1’50.529
4. Bradley SMITH GBR HONDA 1’50.806
5. Lukas PESEK CZE DERBI 1’50.933
6. Raffaele DE ROSA ITA APRILIA 1’50.945
7. Tomoyoshi KOYAMA JPN KTM 1’51.072
8. Simone CORSI ITA APRILIA 1’51.170
9. Mattia PASINI ITA APRILIA 1’51.224
10. Andrea IANNONE ITA APRILIA 1’51.295
11. Sandro CORTESE GER APRILIA 1’51.744
12. Esteve RABAT SPA HONDA 1’51.799
13. Stefan BRADL GER APRILIA 1’51.801
14. Joan OLIVE SPA APRILIA 1’51.925
15. Randy KRUMMENACHER SWI KTM 1’51.930
16. Mike DI MEGLIO FRA HONDA 1’51.985
17. Michael RANSEDER AUT DERBI 1’51.995
18. Pol ESPARGARO SPA APRILIA 1’52.050
19. Nicolas TEROL SPA DERBI 1’52.069
20. Pablo NIETO SPA APRILIA 1’52.113
21. Robert MURESAN ROU DERBI 1’52.386
22. Lorenzo ZANETTI ITA APRILIA 1’52.473
23. Hugo VAN DEN BERG NED APRILIA 1’52.676
24. Federico SANDI ITA APRILIA 1’52.699
25. Alexis MASBOU FRA HONDA 1’52.728
26. Dominique AEGERTER SWI APRILIA 1’52.819
27. Simone GROTZKYJ ITA APRILIA 1’53.072
28. Pere TUTUSAUS SPA APRILIA 1’53.101
29. Roberto TAMBURINI ITA APRILIA 1’53.195
30. Philipp EITZINGER AUT HONDA 1’53.619
31. Joey LITJENS NED HONDA 1’53.648
32. Steve BONSEY USA KTM 1’53.662
33. Dino LOMBARDI ITA HONDA 1’53.688
34. Ivan MAESTRO SPA APRILIA 1’53.859
35. Daniel WEBB GBR HONDA 1’54.939

250

Jorge Lorenzo megszerezte az évad ötödik pole pozícióját is, ami korántsem megy szenzációszámba. Annál inkább meglep? (?) az, amekkora fölénnyel vert mindenkit a nyalókás spanyol: a második helyét meg?rz?, Tóthék sorait er?sít? Hector Barbera kilenc tizedet kapott Jorgét?l – borzalom, amit a címvéd? m?velt, annó az 500-as géposztályban is versenyképes lett volna ezzel a teljesítménnyel (valóban állta volna a sarat Doohanékkal, s?t Rossi 2001-ben 1’45’507-tel szerezte meg a kategória pole-ját Barcelonában). Egy körb?l sok minden kiderülhet, de azért mégsem minden… nagy reményeket f?zünk hozzá, hogy Barbera vasárnap valahogy mégis elkapja honfitársát. Andrea Dovizioso már kívül a másodpercen, harmadik, majd jön – zárva az els? sort – Alex Debon, aki péntekr?l szombatra 1’3-mal javította idejét az ?j fejlesztés? RSÁ-val és Thomas Lüthi. Javított De Angelis, de így is csak a hatodik kockába parkolhatja holnap RSW-jét a San Marinói. Nyolcadik-kilencedik a két KTM, Kallio, Aoyama a sorrend. Locatelli ott van, 15. a Gilera LE-vel. Tóth Imi 1’50.012-e a 26. helyre volt elég.

250, a rajtrács

1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 1’45.098
2. Hector BARBERA SPA APRILIA 1’46.246
3. Alex DEBON SPA APRILIA 1’46.333
4. Thomas LUTHI SWI APRILIA 1’46.382
5. Alex DE ANGELIS RSM APRILIA 1’46.422
6. Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 1’46.470
7. Andrea DOVIZIOSO ITA HONDA 1’46.573
8. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 1’46.664
9. Marco SIMONCELLI ITA GILERA 1’46.666
10. Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 1’46.667
11. Julian SIMON SPA HONDA 1’46.836
12. Mika KALLIO FIN KTM 1’47.035
13. Shuhei AOYAMA JPN HONDA 1’47.037
14. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 1’47.100
15. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 1’47.820
16. Anthony WEST AUS APRILIA 1’47.894
17. Dirk HEIDOLF GER APRILIA 1’47.903
18. Taro SEKIGUCHI JPN APRILIA 1’47.932
19. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 1’48.180
20. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 1’48.383
21. Fabrizio LAI ITA APRILIA 1’48.452
22. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 1’49.139
23. Eugene LAVERTY IRL HONDA 1’49.310
24. Alvaro MOLINA SPA APRILIA 1’49.416
25. Jules CLUZEL FRA APRILIA 1’49.638
26. Imre TOTH HUN APRILIA 1’50.012
27. Arturo TIZON SPA APRILIA 1’50.888

Id?n túl (107%) 1’52.454
Santiago BARRAGAN SPA HONDA 1’54.203

ugrás fel