A Bugatti a yamahások vadászterülete, derült ki a szombati id?mér?n, amely a rajthelyekr?l hivatott dönteni. Ezúttal azonban az 5-ös számú motoros indulhat az élr?l, míg a 46-os a második sorba szorult. Colin Edwards, a texasi tornádó edzésteljesítményér?l tényleg csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, de nem csak ? tett ki magáért – Sylvain Guintoli a turnus felénél járva négy percig vezette a rangsort, gerjesztve ezzel a francia közönséget, amely már régóta álmodik egy gall bajnokról. Rossi a negyedik id?t motorozta, mindössze 259′-et kapva a csapattárstól, vagyis vasárnap nagy dobásra készülnek a hangvillások.
Persze lesznek egypáran, akik szeretnének belerondítani az ünnepbe – itt van mindjárt a vb-összetett éllovasa, Casey Stoner, aki a második rajtkockából l?het ki, miután 94′-del kapott ki amerikai ellenfelét?l. ‘Minden oké, jók a gumik, készen állunk a versenyre’ – hozta le a szokásos beharangozó szöveget az ifjú ducatis. Kurri Kurri szülötte nem riad meg senkit?l, ? a negyedik futamgy?zelmét akarja megszerezni Franciaországban, és fel?le állhatna a rajtrács csupa Rossiból is. Loris Capirossi ezzel szemben folytatta vigasztalan szereplését, tizenötödik csak Borgo Panigale harci oroszlánja, aki csak azt tudja remélni, hogy a Mugellóra összeáll egy olyan motor – beleértve egy új blokkot is -, amelyet ‘jobban tud vezetni’.
Az els? sorba kvalifikálta magát Stoner és Edwards mellé Carlos Checa, aki bizony rágós falatnak ígérkezik a Hondájával a Bugattin. ? egyébként az él? példa arra, milyen furi helyzetben is vannak az aranyszárnyasok: egy motorjuk az els? sorban, egy a másodikban, de mindkett? privát csapaté, míg Nicky Hayden a legjobb gyári RCV-vel csak a harmadik líneából kezdheti meg a nagydíjat. Pedrosáról jobb nem is beszélni, ? Melandri mögül indulhat a világ felforgatására megalkotott 212-essel, ami még a legutóbbi, 18.000 percenkénti fordulatra felhúzott változatában (szemben a szatelit-motorok 17.000-ével) sem mutatott semmi eklatánsat. Falra hányt borsó a retró kipufogó, amit hivatalosan a zajcsökkentés érdekében szereltek Pedrosa gépére, de az a húzás sem igazolta a mérnöki reményeket, hogy a pénteki men? Melandri megkapta a Dani által használt teleszkópot, Hayden motorfékjét és még ki tudja, mit. Aztán lehet, hogy éppen Le Mans-ban cáfolnak meg minden kétked?t a hondások, és a gyenge edzésteljesítmény után vasárnap vágják ki a rezet.
Ahogy szinte mindig, most is remek benyomást kelt John Hopkins a Suzukival és az ? evo-er?forrásával, de Randy De Puniet sem rossz a Kawasaki nyergében – nyolcadik azon a motoron, amely az Olasz Nagydíjra szintén új blokkot kap. A Kawával kapcsolatos híresztelés, hogy nagyon nézel?dik a márka a pilótapiacon: szeretnének egy nagymen?t leigazolni a csapathoz jöv?re, hogy végleg kitörjenek a középszer?ségb?l – jobban bíznak ezek szerint a motorjukban, mint az embereikben. Nem szabad megfeledkezni Toni Eliasról, aki a hatodik helyr?l bármire képes lehet, de ügyelnie kell: a Versenybíróság kitüntetett figyelemmel kíséri majd a futamát, és ha sportszer?tlenségen kapják, akár el is tilthatják egy GP-re.
MotoGp, a szombati hivatalos id?mér?
|
|
1 Colin EDWARDS USA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1’33.616
|
125
Négyszer szerezte meg a pole pozíciót Mattia Pasini az utóbbi négy világbajnoki versenyen (bár alighanem egyetlen pontocskára lecserélné mind a négyet), egyre határozottabban kell ?t úgy kezelnünk, mint a gyors körök nagymesterét. Most, Le Mans-ban is ugyanaz a helyzet, mint korábban több ízben: a pénteki provizor els? rajthely meger?sítést nyer szombaton. Aztán jön a vasárnap…
Pasini vezette a Q2 id?mér?t, aztán jött Lukas Pesek, és két perccel a turnus vége el?tt, hat tizeddel megjavítva addigi legjobb körét. Végül aztén mégsem ?, hanem a hondás Bradley Smith ért oda a második helyre – Alberto Puig felfedezettje a Honda idei legjobb edzéseredményét tette az asztalra, szélárnyékok és egyéb trükkök nélkül: nagy tehetség a srác. Tomoyoshi Koyama még kicsúszása ellenére is az els? sorba hozta a KTM-et, az RSÁ-k számát pedig Hector Faubel szaporítja az elején. Pesek nyitja a második sort, majd Sergio Gadea (jönnek föl az RSÁ-k, vagy csak a verseny maga más képet mutat majd?) és Andrea Iannone, akinek nevével ritkán találkozunk ilyen magasságokban. A pénteken még provizor pole-ért is küzd? Talmácsi Gábor a leggyorsabbak versenytempóját csak nagy er?feszítések árán hozta, a körök összevetésében mp körüli a lemaradása. A dolog azért távolról sem kilátástalan…
Nem úgy alakult a második edzésnap Talmácsi Gábor számára, ahogy szerette volna. A reggeli tréningen a 7. helyet szerezte meg, az id?mér?n pedig a második soros 8. hely lett az övé, így holnap kemény versenyre számíthatunk. Talma motorjának beállításain változtattak a szerel?k, ami azonban nem hogy eredményt hozott volna, inkább hátráltatta a magyar motorost. Az állítások ugyanis rossz irányba mentek és mivel a gép ezen a pályán rendkívül érzékenyen reagál minden módosításra, így nehéz feladata volt Gábornak. Mindent megpróbált, hogy javítson idején, de végül a 8. helyen zárt.
Talmácsi Gábor nyilatkozata: ‘Egyátalán nem vagyok boldog, hiszen nem erre az eredményre számítottam. A motor beállításaival rossz irányba mentünk és ez megbosszulta magát. Most lesz egy nagy technikai meeting, ahol igyekszünk megtalálni a hiba forrását és a holnapi versenyig orvosolni azt.’
|
125, Q2
|
|
1. APRILIA Mattia PASINI ITA 1’43.111 Id?n túl
|
250
Volt egyszer egy körrekord. Bezony, volt, mert a 250-ösök szombati Q2-jén a múltnak adta át egy bizonyos Jorge Lorenzo, lakhelye Palma de Mallorca, Nyalóka liget 1. A körrekord ripityára tört: Hiroshi Aoyama tavalyi legjobb idejét, és itt kapaszkodni tessék, két másodperccel javította meg a spanyol, jelét adva annak, hogy a Bugatti gyepére is kit?zné a kalózos zászlaját.
Alex De Angelis kezdte a legjobban a menetet, a 18. körben döntött úgy Lorenzo, hogy elég a játszadozásból: négy egymást követ? alkalommal vitte lejjebb és lejjebb a körid?t. A honfitársak talán éppen ett?l kaptak vérszemet, mert a végén Julian Simon jött be másodiknak a Hondával (+529′-nyire a pole-tól…), akit a Tóth csapat motorosa, Hector Barbera követ. Alvaro Bautista kellett volna még a kompletten hispán els? sorhoz, de nála jobbat tudott futni Thomas Lüthi. Amilyen jól ment a spanyoloknak, olyan bánatosak az olaszok: De Angelis visszaesett (hatodik hely, +892′), mögé ért Marco Simoncelli – aki végre a top tízbe verekedte magát. Andrea Dovizioso, akinek az összetettben llehetnének még sanszai, szintén nem alkotott maradandót ezen a szombaton. De Mika Kallio sem örülhet: kilencedik a márkatárs H. Aoyama és Anthony West el?tt úgy, hogy kicsúszása miatt nem javított pénteki köridején.
Roberto Locatelli bátran vállalta az indulást, egyel?re utolsó id?vel zárja a tabellát – a lényeg alighanem nem ez. A bergamói pilóta ott van, és versenyezni akar vasárnap, de indulásáról a szombat esti orvosi vizsgálat dönt. Tóth Imi a 21. helyen zárta a második turnust.
250, Q2
|
|
1. APRILIA Jorge LORENZO SPA 1’37.934
|
Legutóbbi hozzászólások