EST. 2002

125, 250: nem mindenkinek kell a négy ütem

Forradalmi a hangulat a gyorsasági világbajnokságban. Taccsvonalon kívülre került a legtöbb dohánygyár, egyre nehezebb olyan tehet?s szponzort találni, amely valóban érdekelt a csapatok fenntartásában és gazdasági egyensúlyában. Ha csak a MotoGp osztályt nézzük, a rajtrácson tizenkilenc motort találunk, majdnemhogy elég eljutni a célvonalig, hogy pontot szerezzen az induló pilóta. A Dorna f?nöke, Carmelo Ezpeleta mégsem akar krízisr?l hallani, sokkal inkább tetszik fülének az ‘átalakulás’
kifejezés. Az átalakulással alighanem nem is volna senkinek különös baja, hiszen az egy természetes folyamat, a változás maga. Az átalakítással már annál inkább, f?ként, ha az a technikai szabályozásokat olyan drasztikusan érinti, mint amit a jogtulajdonos a
125-ös és 250-es kategóriákkal tervez
, a korábban megszell?ztetett hírek szerint legalábbis.

Jó ideje hallani már az úgynevezett kis osztályok, a 125 és a 250 eltörlésér?l, és a 400 köbcentis MotoGp 2 illetve a 200-as MotoGP 3 behelyettesítésér?l. Az új kategóriákban csak négyütem? motorokat engednének versenyezni, vagyis a két ütem 2008 után végleg elt?nne a gyorsasági motorsport elitjéb?l (és nem csak onnan).

Hogy a kétütemtelenít?
hadm?velet
nem fog olyan simán menni, arra többek között Giampiero Sacchi apriliás sportigazgató személye a garancia, aki Ezpeleta projektjét abszurdnak és képtelennek nevezte.
‘Ha lesz is változtatás, 2012-t?l legyen, és ne 2008-tól vagy 2009-t?l. Vagyis tartsuk be azt az írott szabályt, miszerint egy ilyen mérv? átalakítás bevezetéséhez meg kell hagyni az öt éves átfutási id?szakot.
Következ? közgy?lésünkön meg fogjuk vitatni a kialakult helyzetet, és igyekszünk majd valamiféle kompromisszumra jutni.’ Az elmúlt napokban arról lehetett hallani nem hivatalos forrásokból, hogy az Aprilia kemény hangon tervez politizálni, ha a Dorna ragaszkodik eredeti elképzeléséhez: ez azt jelentené, hogy véglegesen megszakítanának minden kapcsolatot a szövetséggel, vagy egyszer?bben fogalmazva, kiszállnának a MotoGp-b?l.

ugrás fel