Casey Stoner még 250-es pilótaként gy?zött a 2005-ös idényben a sanghaji ringen, most pedig a királykategóriában is a dobogó tetejére állhatott. Fölösleges a technikai különbségeken lovagolni a futam után, a végeredmény ismeretében: tudjuk, a Bridgestone-ok mindegyre jobbak, a Ducati a leggyorsabb motor a mez?nyben, de a nagy csatát – Stoner és Rossi párharcát – nem ez döntötte el. A Doktor, tán el?ször GP-s pályafutása során, olyan ellenfélre talált, akit?l félnie, de legalábbis tartania – kell. Mert az eddigi kihívókat többnyire azért sikerült felülmúlni a játszmákban klasszissal, rutinnal és rettegett eszköztárral. Stoner viszont nem teszi meg azt a szívességet Rossinak, hogy megijedjen: akkor sem, ha – láthattuk – az els? adandó résen betámadnak neki, akkor sem, ha ott lihegnek a nyakán és k?keményen nyomás alá helyezik. A Casey kölyök tartja magát. Olyannyira, hogy a hibát ezúttal (megint) Valentino követte el egy elmért kigyorsításnál a 22 körös verseny 16. fordulójában. Ezzel az ifjú ausztrál el?tt már nyitva volt a pálya, hogy belemotorozzon élete harmadik GP-gy?zelmébe.
Stoner kínai teljesítményében keresve sem találnánk kivetnivalót. Megingathatatlanul, egyenletesen, precízen ment, kihasználva mindazt, amit a technika számára ma nyújtott. Rossi húsz ponttal a zsebében hagyja el Sanghajt, és azért elég jó helyzetb?l várja az európai futamokat: tizenöt egységnyi hátránya van Casey-vel szemben, ami sok is meg nem is: az biztos, hogy b?ven ledolgozható, f?leg, hogy hagyományosan az Öreg Kontinens a Doki vadászterülete. De ki tudja már, ezek után?
Dobogón – karrierje során el?ször, teljesen megérdemelten és végre, végre, végre – John Hopkins az egyre jobban formába jöv? Suzukival. A Hondák újabb csalódásszagú hétvégén vannak túl, Pedrosa negyedik ugyan, de jó tizenöt másodperces lemaradással, Melandrival a nyakán. Az olasz legalább csatázott a dobogós helyekért a futam elején, Pedrosának nem voltak efféle sanszai. A kelleténél tán cseppet jobban feltüzelt Elias az els? körben tett arról, hogy a címvéd? Haydennek megint ne teremjen babér: az els? körben Barrost és a végül tizenkettedik Nicky srácot vonta bele egy balesetbe. Szép versenyt futott Capirossi, aki csak a tizennegyedik rajtkockából indult, miután az id?mér?n Vermeulen hibájából elesett: a hatodik helyig hozta föl a Ducatit, éppen a suzukis ausztrál elé. De Puniet, Hofmann, Checa mindent megtettek, ennyire tellett, Edwards jó kezdés után egyre hátrébb csúszott vissza.
Dobogó ide, hondások oda, az összetett pillanatnyi állására pillantva láthatjuk: a harc itt Stoner és Rossi, vagy ha úgy tetszik, a Ducati és a Yamaha között zajlik a világbajnoki címért. A Suzuki egyre jobb, végre stabilan f?szerephez jut, ha nem is hozza mindig Borgo Panigale vagy Iwata klasszisát. Horiike, a HRC vezet?je kerek-perec kimondta, hogy az RC212V-t felül kell vizsgálni, mert nem elegend? a teljesítménye, futóm?vileg pedig kizárólag Pedrosának felel meg (de legalább ‘olvas pilótája gondolataiban’ – némi malíciával visszaidézhetnénk a szakember idény el?tti mondtatait). Nemes beismerés, tán egy kicsit megkésett, mert a többiek már messze eveznek.
‘Nagyon nehéz verseny volt, f?leg amiatt a nyomás miatt, amit Rossi gyakorolt rám. Csak az ? hibájának köszönhet?, hogy egy kis el?nyh?z jutottam, és meg is tudtam tartani a leintésig’ mondta a sajtószobában a sportszer?sége okán újabb piros pontot érdeml? Stoner. ‘Igen, kés?n fékeztem, de ez néha el?fordul. A bajnokság még hosszú, és a Törökországban történtek nélkül most Stoner el?tt lennék. A lényeg, hogy a csata teljesen nyílt’ így Rossi. Hopkins még nincs hozzászokva a dobogóra álláshoz: ‘minden tökéletesen ment ma, nagyon boldog vagyok, hihetetlenül jól szórakoztam.’
MotoGp: az összetett állása a Kínai Nagydíj után
|
|
1. STONER Casey AUS 86
|
Legutóbbi hozzászólások