Azért nem egészen erre lehetett számítani a Kínai Nagydíj els? MotoGp szabadedzése el?tt: sokkal valószín?bbnek t?nt, hogy a Bridgestone, Ducati, Stoner kombináció isztambuli fölénye átível a sanghaji edzésekre, mint hogy tizennégy pilóta végezzen egy másodpercen belül. Pedig ez utóbbi történt: igaz, a prímet továbbra is egy japán gumikkal szerelt motor és lovasa viszi, jelesül John Hopkins. A mélypontról kilábalni látszó Honda három versenyz?jét delegálja az els? négybe, a Ducati ötödik Capirossi, és nyolcadik Stoner révén. Ebb?l bármi lehet.
Természetesen a gumikkal telt a legtöbb munka az els? napon, és a változtatgatás volt, akinek máris meghozta a várt eredményt: Melandri, Pedrosa és Hayden például elég meggy?z? köröket futottak a turnus vége felé – így zártak ?k, hondások, sorrendben Hopper mögött. Érdekes, hogy míg a Suzuki amerikánusa szárnyal, addig Vermeulen nem ment jobbat egy 12. helynél. Visszakanyarodva egy félmondat erejéig a Hondához: a Le Mans-i versenyre nagy újdonságok várhatóak, s ezek f?leg a privát istállókat érintik: több lóer? és több fordulat, szól az ígéret. Ami azt illeti, Melandri így is gyors a maga 212-esével, ami magyarázható a Bridgestone-okkal is. Meg persze az emberi tényez?vel…
Fejlesztéseket vár Capirossi is, legh?bb vágya egy kedvesebb er?leadású blokk, de azért így sem panaszkodhat az olasz a sanghaji péntek után: honfitársát, Rossit maga mögött tartotta körid? tekintetében, és persze Edwardsot is: nem mellesleg, a Yamahák jó tizenöt km/órát kapnak a célegyenesben a Desmóktól (részletesebben: Barros a leggyorsabb 329 km/ó-val, Stoner és Hofmann (!) 326, Capirossi 323,8, a leggyorsabb hondás Melandri 323,4-gyel, Rossi 315,7-tel haladt, ami azt jelzi, hogy a Yamaha az ellenfelekhez mérten nem gyors az egyenesben (a pálya többi részén viszont határozottan rendben van).
A hátsó traktus eredményeit nézve megállapíthatjuk, hogy Nakano egyre mélyebb gödörben van, el?tte Jacque végzett – a francia versenye veszélyben van, miután egy esés következtében csúnyán megvágta a kezét.
MotoGp, szabadedzések
|
|
1. John HOPKINS USA SUZUKI 2’01.204
|
125
Mattia Pasini egy fekete macskát tetováltatott a hátára, hogy elriassza a pechet. Egyel?re nem esett baja, de nem is a pénteki edzésen szokott. Pasini, a kategória egyik leggyorsabb és kétséget kizíróan legszerencsétlenebb versenyz?je: hiába a nagyszer? helytállás, akarás, gyorsaság, tudás, nulla pontot tud felmutatni az olasz három futam után. A babona majd tán segít. Szerkeszt?ségi házinyestünk szerint ha szombaton véglegesíti pole pozícióját Pasini, akkor biztosan kiáll majd vasárnap, vagy karburációs hiba miatt annyira lelassul, hogy nem szerez pontot. Mindazonáltal lehet, hogy végre felragyog a talján csillaga: Kína egyszer már bejött neki, élete els? futamgy?zelmét Sanghajban aratta.
Miután könnyen elképzelhet? az es?s id?járás a szombati id?mér?re, a 125-ösök egyb?l próbáltak jó köröket futni. Pasini 2’11’946-os fordulója már nagyon közelítette Kallio tavalyi pályacsúcsát, de nem sokkal maradtak el a provizor els? sorba kvalifikáltak sem: Pesek, Talmácsi és Gadea, sorrendben. A pálya inkább az RSÁ-knak kedvez a nagyobb végsebességük okán, de nem azon fog múlni minden. A hétvégén századik GP-versenyén induló Talma folytatjatja a pontvadászatot, és ez a legfontosabb. Faubellel szemben lépésel?nyben van, a – szintén RSÁ-s – spanyol nyitja a második sort, majd az isztambuli gy?z? Corsi és a Hondából mindent kihozó Smith. Szenvednek egyel?re a KTM-esek, Koyama kilencedik Cortese mögött.
125, Q1: az els? tíz
|
|
1. Mattia PASINI ITA APRILIA 2’11.946
|
250
Folytatódni látszik a spanyol uralom a 250-es kategóriában. Jorge Lorenzo a leggyorsabb pénteken – megadta a módját az ünneplésnek, születésnapos ugyanis a címvéd?. Az ég csatornái nem nyíltak meg, de könnyen elképzelhet?, hogy a meglehet?sen vészjósló felh?zet holnap már nem hagyja szárazon a ringet.
Meglepetések azért vannak, ha az edzés-els? személye nem is számít annak: a Honda két motorral is képviselteti magát az els? négyben, Dovizioso negyedik, de az igazi robbantást Julian Simon vitte véghez, aki négy versennyel a háta mögött már veteránnak számító, napi második Bautista el?tt. Az Aprilia és a Honda közt alsó hangon tíz km/óra a különbség az egyenesben, de a kanyargós részeken jól kompenzál a japán futóm?. Barbera a Team Toth motorján a második sorban van egyel?re, emlékezhetünk, tavaly ? nyerte meg a Kínai Nagydíjat. Innen kívánjuk, hogy idén se adja alább. Tóth Imi 23. a Q1 után.
250, Q1: az els? tíz
|
|
1. Jorge LORENZO SPA APRILIA 2’05.276 23. Imre TOTH HUN APRILIA 2’09.761
|
Legutóbbi hozzászólások