Casey Stoner a tavalyi törökországi versenyén életében el?ször állhatott dobogóra a MotoGP-ben. Idén futamgy?zelemig vitte: az idény során ez már a második az ausztrálnak, aki a fellegekbe röpítette a Ducatit és a Bridgestone-t. Második Toni Elias, harmadik Loris Capirossi, akinek óriásit kellett csatáznia Barrosszal a pódiumért. Hárman estek ki az els? körben, rögtön Rossi pályaelhagyása után: Jacque és Edwards mellett Pedrosa is a bukótérben végezte. Hayden hetedik, Rossi a végére teljesen lelassulva tizedik.
Casey Stonernek végülis összejött, amir?l csak nagyon halkan illett szót ejteni a rajt el?tt: az els? körben megkezdett szökési kísérlet lendülete nemhogy kitartott a célig, de nem mindennap látható el?nnyel abszolválta a Török Nagydíjat a fiatal ausztrál. Persze semmi sem véletlen: az els? hatból hat a Bridgestone-gumis motor, az els? négyb?l három a Ducati. A Yamaha, amely er?b?l nyerte az id?mér? edzést, egyetlen tizedik hellyel – a póruljárt Rossiéval – hagyja el Isztambult. Valentino remekül rajtolt, de aztán összetalálkozott a nagyszer? formában lév? Toni Eliasszal, hibázott és kiengedte kezéb?l a vezetést. Ez lett a veszte. Ráadásul a Michelinekkel látványosan szenvedett. Elias, dics? krosszmotoros nemzetség gyorsaságis sarja csak azt bánhatja, hogy Stoner is rajthoz állt a mai versenyen. Capirossinak nagyot kellett verekednie Barros márkatárssal, pedig a brazil egy alapos megfázással indult harcba. John Hopkins egy igen versenyképes Suzukit vezetett, még ha a befejezés nem is sikerült tökéletesre.
A MotoGP törökországi felvonásán több ‘mez?nybeli faltot’ láthattunk, mint egy angol superbike versenyen. Ha folynak is viták a királykategória szponzorizációs és egyéb problémáiról, a meccseken tapasztalható momentumok feledtetnek mindent. Aki látta a mai futamot, vagy akár az el?z? kett?t, az biztos remek marketinggel találta magát szembe. Április utolsó el?tti vasárnapján az emberi tényez? döntött az egy-egy elleni küzdelmekben. Látványos el?zésekhez és kiváló egyéni sportteljesítményekhez asszisztálhattunk.
A hétvége legnagyobb vesztese egyértelm?en Dani Pedrosa, aki szerencsétlenségére belekeveredett egy, rajta kívül még Jacque-ot, Edwardst és Vermeulent érint? balhéba, rögtön az els? körben. Nulla pont a kis spanyolnak. Nem sokkal boldogabb nála Rossi, aki összetett-éllovasként érkezett Ázsia küszöbére, és gyakorlatilag hátsó tapadás nélkül, tizedik helyre visszacsúszva zárta a nagydíjat. Koccanása Eliasszal sokban hasonlított arra az emlékezetes ‘vállas’ esetre, ami épp közte és Sete Gibernau közt történt tavalyel?tt. Néhány spanyol szurkoló most sem fogta vissza magát, kiabálva min?sítették nemes bosszúnak a dolgot. A legpechesebbnek járó különdíjat Chris Vermeulen kapná, aki szinte az egész verseny során a leggyorsabb motoros volt a pályán, Stonernél is sebesebben közlekedett, az utolsó el?tti körben megfutotta a leggyorsabb fordulót… és ha nem vonják bele az els? körben történt balesetbe, biztosan dobogós.
Rossi rakétaként indul, de elront egy kanyarkijövetet és már meg is el?zi Stoner, aki üdvözli a brigádot és innent?l már csak a hátát látják a többiek. Hátrébb kitör a háború és Pedrosáék balesete borzolja a kedélyeket: Hopkins nagyon él, Elias nemkevésbé, Melandri is jóval frissebbnek t?nik, mint az edzéseken. Loris Capirossi mintha nehézégekkel küzdene – mintha, mert a végére egészen más formát mutatott már. Nicky Hayden ekkor még dobogóközelben, de az el?zésekkel már bajban van, ahogy az összes michelines társa.
A továbbiakban Stoner stabilan ?rzi a vezetést, Elias védi a második helyet, Capirossi a harmadik helyen 270-es sebességnél fogja meg a motor megcsukló elejét, rányit a gázra és szépségdíjas man?verrel el?zi Barrost a kigyorsításnál. ‘A dobogón állva Stonerrel és Eliasszal úgy éreztem magam, mintha az apja lennék annak a két srácnak’ mondta Capirex, aki egyébként is eléggé rajta lehet mostanában az apaság-flessen. Melandri ötödikként zár, de még így is neki a legjobbak a mutatói Törökországban. Hatodik Hopkins, majd Hayden, De Puniet. Kilencedik Hofmann, aki Rossit el?zte a végjátékban. Checát és Nakanót, a Michelin hondásait csak Kenny Roberts tudta alulmúlni, akinél ezúttal még a dunlopos yamahások, Tamada és Guintoli is jobbat mentek. Két hét múlva a Kínában találkoznak megint a versenyz?k, a gyors sanghaji pálya a csízió szerint megint a Ducatinak kedvez…
MotoGp, Török Nagydíj
|
|
1. DUCATI Casey STONER AUS 42’02.850 Az els? körben kiestek
|
Legutóbbi hozzászólások