Barcelonában megtartották az els?, de bizonyára nem utolsó m?helytalálkozót a MotoGP szponzorizációs problémáiról. Az esemény szervez?je a versenysorozat jogtulajdonosa, a Dorna volt – a beszélgetésen a csapatok képvisel?i mellett tiszteletüket tették az MSMA (a motorgyártók szövetsége) és az IRTA (a csapatoké) tisztségvisel?i. A 125-ös, 250-es együttesek nem kaptak meghívót. Más kérdés, hogy például Fausto Gresinit jóformán észre sem lehetett venni. A Dorna igyekezete mindenesetre helyénvaló, a találkozás pedig ha nem is zárult hurráhangulatban, valamire azért jó volt. A véleményét legalább mindenki szabadon elmondhatta: meg is tették többen, így Luca Montiron, a szebb napokat látott Konica Minolta csapat menedzsere, aki szerint a privát csapatok akkor vannak bajban, amikor a jöv?be, a közép- vagy hosszútávú stratégiákba kell fektetniük, ezt ugyanis nagyon nehéz megtenniük. Természetesen megoldási javaslatok is elhangzottak, így az, hogy a konstrukt?rök igazán adhatnák jelképes áron – vagy egyenesen ingyen – a motor(oka)t a magánistállóknak.
‘Pozitív volt a találkozás’ értékelt az esemény után Gresini. ‘Problémáknak éppenséggel nem vagyunk híján, és ebb?l az általános eszmecseréb?l azért kisült ez-az. Mindenki elmondta a tapasztalatait, megosztotta a gondjait, javaslatait.’ Arra a kérdésre, miszerint van-e reális esély egy csapatmenedzseri kartell megalakítására, amely meghatározná a pilóták gázsijának fels? határát, az egykori világbajnok határozottan nemet mondott: ‘no de kérem, nem, és nem is volna tisztességes. Ett?l persze még van egy-két fizetés, ami magasabb, mint a motorlízing. S?t, hogy statisztikázzak egy kicsit, százalékos arányban a mi versenyz?ink jobban meg vannak fizetve, mint a Forma-1-esek.’
Kár, hogy a MotoGP piaci értéke az autós csúcskategóriáénak egynegyedét sem éri el. ‘Ez igaz, de véleményem szerint a GP sokkal többet ér, mint amennyire taksálják. A kérdés inkább az, hogyan tudnánk elérni, hogy növekedjen az ágazat és hogyan tudjuk ezt az üzenetet eljuttatni a szponzorok felé?’ Ez tényleg jó kérdés – f?leg attól a Fausto Gresinit?l, akinek csapatát idén nem veti föl a pénz… ‘Nincs f?támogatónk, de itt vagyunk és versenyzünk, míg mások a mi helyzetünkben már befejezték‘ pontosít a szakember. ‘Aki kiszáll, az kinn is marad. Mikor a dolgok nem a legjobban alakulnak, akkor szükség van egy kis képzel?er?re. És még több komolyságra. Az Ilmor-féle esetnek nem szabad megismétl?dnie. Helyesnek tartanám, hogy a MotoGP-s csapatok kauciót vagy bankgaranciát tegyenek le, hogy jogostultságot szerezzenek a bajnoki induláshoz.’
A barcelonai workshop a majdhogynem kötetlen eszmecserér?l szólt – el?adók és el?re kitalált program persze volt, de kétséges, hogy bárki, aki a katedrára állt, bármi újat tudott volna mondani a motorsporttal nap mint nap együtt lélegz? döntéshozóknak. Apropó: döntést például semmifélét nem hoztak, pedig akár hozhattak volna.
Legutóbbi hozzászólások