Ha egy szép napon, a nem is olyan távoli jöv?ben féktávon beszúr nektek egy két keréken guruló, hiperdizájnos kézmosószappan, ?rizzétek meg a hidegvéreteket. Nem a képzelet szüleménye lesz az agyatok által összerakott kép. Nem elfogyasztott étketek volt romlott, nem a mustár volt penészes, az üdít?be sem került hallucinogén adalék. Egy Monotracerrel találkoztatok.
Svájcban egészen más az életritmus, tapasztalhatta, aki járt a szabad kantonok országában. Anélkül, hogy el?szednénk a sztereotípiákat Tell Vilmos hazájáról (csoki, friss leveg?, stb.), jegyezzük meg: az ottaniak megengedhetik maguknak, hogy korszakalkotó ötleteik legyenek, és azokat meg is valósítsák. A Monotracer ott született, igen. Ha eredetinek neveznénk, az elég slampos kifejezés volna.
|
|
|
A járm?nek – tervez?i szerint – minden adottsága megvan ahhoz, hogy t?kéletes vegyülete legyen egy sportautónak és egy -motornak. Motorkerékpáros kormánnyal lehet irányt váltani vele, de az ülés mégis olyasmi, mint egy kocsiban. A m?szaki megoldások majdnem száz százalékig motorosak, de van benne hi-fi meg légkondi, a kuplung pedig hasonlóképpen pedálos, mint egy autóban. Szóval egy vegyesfelvágott, ami – ugyancsak a mérnökök szerint – kiugróan jó teljesítménnyel és a motorokénál jobb bedönthet?séggel ruházza fel ezt a csodát – 52°, amíg a támasztókerék földet nem ér kanyarban. Szíve a BMW K-szériás négyhengerese, 130 lóer? 8.750 percenkénti fordulaton. Ezzel a mi kis torpedónk b?ven képes önerejéb?l túlszárnyalni a 250 kilométeres óránkénti sebességet.
|
|
|
Az autós megoldások ott jelentkeznek, ahol az autó, jellegéb?l adódóan praktikusabb egy motornál. Egyrészt nagyobb a tanktérfogat – a Monotracer esetében ötven liter – másrészt van ún. tágas csomagtartó, ami egy motornál ugye nonszensz. Szám szerint kétszáz literes, ebb?l a szempontból a kétkerek? torpedó simán versenyre kel mondjuk egy Smarttal. Pilóta és utasa egymás mögött foglalnak helyet, mint egy motoron, de nem nyeregben, hanem viszonylag kényelmesnek t?n?, fejtámaszos ülésekben.
|
|
|
?szintén szólva városban nagyon is érvényes lehet ez az alternatíva – azoknak, akik nem sajnálnak rá egy kazal pénzt, tizenhárom millió forint körüli összeget alsó hangon – hiszen a Monotracer két személyt és cókmókjaikat nagyon hatékony helykihasználással képes szállítani. 3,65 méter hosszú és mindössze 1,25 m széles. Megálláskor egy ugyancsak bonyolult vezérl? rendszer aktiválja a támasztókerekeket, pont amikor arra szükség van.
|
A fékrendszer is a K 1200-r?l érkezett, azzal a különbséggel, hogy a hátsó féktárcsa átmér?je 320 mm-esre n?tt, tehát akkora, mint az els? tárcsapáré. A szerkezet, hiába készült könny? és kompozit anyagokból, sokkal nagyobb súlyú, mint egy motor: 485 kilogrammról hallani. A Monotracerhez, kell-e mondani, egy sor kiegészít? (GPS, xenon fényszórók, fedélzeti zene, stb.) rendelhet?, vagyis az alapár szinte a csillagos égig tornászható.
Legutóbbi hozzászólások