Négy hónapnyi munka után ismét megnyitotta kapuit a misanói Santa Monica versenypálya, amely idén újra fogadja a gyorsasági motoros vébét (szeptember másodikán), miután évek óta stabil helyszíne volt a Superbike világsorozatban. A ringet alaposan átépítették, ebben az új formában 4.180 méter hosszú, egyenletesen 12 méter széles (a boxoknál lév? egyenesnél 14 m). Ttizennégy kanyar teszi próbára a pilótákat, újdonság, hogy az óra járásával megegyez? irányba haladnak a motorok. Összességében elmondható, hogy az Adria-parti aszfaltcsík gyors (három egyenes része van), de nagyon technikás is, kedvez az improvizációnak, több ideális ívet is felkínál.
A hivatalos átadó ünnepségen a nagy szervezetek – FIM, Dorna – képvisel?i mellett ott volt Loris Reggiani, egykor a 250 köbcentis géposztályban versenyz? pilóta, aki ki is próbálta az új Misanót. ‘A néz?knek fantasztikus élményt fog nyújtani a pálya, és miután mentem rajta, motorosként is pozitívak a benyomásaim. Ahogy sokakban, bennem is lesz egyfajta nosztalgia a régi ring, f?leg a Tramonto (Naplemente, a szerk.) kanyar iránt, de meg tudom érteni a biztonsági felvetéseket és az azokból ered? változtatásokat. Széles, összetett, közepesen gyors pálya, a kanyargós részeken tudni kell vezetni és az utolsó fordulóig van lehet?ség el?zésre. Garantált a show.’
Reggiani mellett Guido Meda, a jelenkor elismert olasz sportújságírója, a GP-közvetítések állandó kommentátora is tesztelte a Santa Monicát: ‘Pár kört mentem amat?rként, és meg kell mondanom, ragyogó a pálya. Lelke van, semmiben nem hasonlít a közelmúltban született új építés? ringekhez. Szórakoztató már rögtön a legelején, az utolsó hármas kanyarkombináció csodálatos.’
Legutóbbi hozzászólások