Két MotoGP-boxban is visszafogott ünnepléssel vette kezdetét a jerezi nagydíj hétvégéje. Loris Capirossi vasárnap 250. világbajnoki futamán áll föl a rajtrácsra, míg Fausto Gresini éppen tíz éve dolgozik csapatvezet?ként.
A szél és az ilyenkor szokottnál h?vösebb id?járás ellenére máris ünnepi a hangulat Jerezben: az edzések megkezdése el?tt többeknek van okuk az örömre. Ilyen Capirossi, aki könnyen lehet, hogy éppen a rajt pillanataiban lesz apuka, amellett pedig kett?százötvenedik alkalommal indul el vb-versenyen. Története 1990-ben kezd?dött a 125-ös kategória bajnoki címének megnyerésével a Pileri csapat Honda RS-ével. Azóta történt egy s más. Loris a nemzetközi sajtó képvisel?it?l egy szép tortát kapott megemlékezésül. „Többre számítottam ezek után, hogy 250 verseny óta elvisellek titeket” mondta. „Felemel? érzés még mindig itt lenni, ráadásul a jobbak között. Nagyon jól szórakozom, tetszene elérni a háromszázas álomhatárt, de tudom, hogy nem lesz egyszer?.”
Loris Capirossi Az 1990-es szuzukai versenyen mutatkozott be egy hatodik hellyel a Pileri csapat Hondáján, tíz nappal a tizenhetedik születésnapja el?tt, csapattársa Fausto Gresini volt. Még abban az évben megnyeri els? nagydíját, a doningtonit (azóta is ? a legfiatalabb GP-gy?ztes) és a világbajnokságot. A következ? szezonban megvédi címét a Hondával. 1992-ben szerz?dik a 250-es géposztályba, 1993-ban bajnokká avatják ott is, azt a titulust nem tudja megvédeni ’94-ben. 1995-ben igazol a királykategóriába és ül 500-as Hondára. Abban az évadban csak egy dobogós hely jut ki. 1996-ban Yamahára vált és megszerzi els? futamgy?zelmét az 500-ban, ám az év végén úgy dönt, visszatér a 250-es kategóriába apriliásként. 1997-ben sikert sikerre halmoz a negyed literesek között, a bajnok mégis a hondás Max Biaggi lesz. 1998-ban a végs?kig csatázik a címért Tetsuya Haradával és Valentino Rossival, végül parádés hajrával gy?z. 1999-ben, vb-cím ide vagy oda, az Apriliánál ajtót mutatnak neki – így kerül Capirex az egykori csapattárs Fausto Gresini együttesébe. A világbajnok abban az évben Rossi, Capirossi bronzérmes. 2000-ben visszatér az 500-ba a Sito Pons dirigálta alakulat színeiben, megnyeri az Olasz Nagydíjat is, az összetettben csak hetedik. A rákövetkez? szezonban ugyan egy futamot sem nyer, a végelszámolásnál mégis harmadik Rossi és Biaggi mögött. 2002-ben bemutatkoznak a MotoGP-k, Capirossi egy 500-assal motorozik, és nem versenyképes. 2003-ban ajánlja föl neki a Ducati az újszülött Desmosedicit, már a debütálás évében sikerül szép eredményeket hozni és futamot nyerni. 2004-ben nincs gy?zelem, dobogó is csak egyszer, egy harmadik hely. 2005-ben két megnyert GP a mérleg. 2006-ban három gy?zelem a Ducatival, négy második- és egy harmadik helyezés. A 990-es korszak lezárásával, sérülései után Loris Capirossi ott van a Ducati GP7 nyergében, Casey Stoner csapattársaként. |
Van egy másik jubileum is: Fausto Gresini szintén bulit szervezett egy, a pálya közelében lév? hagyományos andalúz mulatóban. Tíz éve tevékenykedik sportvezet?ként. Gresini és Capirossi útjai folyton-folyvást keresztezték egymást: Lorist els? világbajnoki címe megszerzéséhez sokban segítette a versenyz? Gresini, majd 1999-ben, már csapatf?nökként 250-es Hondáját éppen az akkor Apriliával friss bajnok Capirexre bízta.
Fausto Gresini és Marco Melandri |
„A motorversenyzés nem csak pezsg?zésr?l szól. Minden futam egy vizsga, és a maximumot kívánja meg mindannyiunktól. Minden alkalommal, mikor átmegyünk ezen a vizsgán, teszünk egy lépést a ragyogó jöv? felé.” Gresini pilótaként világbajnok 1985-ben és 1987-ben, háromszor ezüstérmes. Egy 250-es címet nyert Katóval, a MotoGP-ben eddig aranyat még nem, második helyezést viszont már háromszor is elért csapatmenedzserként (Gibernauval 2002-ben és 2003-ben, Melandrival 2005-ben).
Legutóbbi hozzászólások