‘Stoner úgy vezetett, mint az ördög, tökéletes versenyt futott. Biztos, hogy 800-ason ül?’ A humoros kérdést a verseny után a második helyezett tette föl, de lehetséges, hogy sokan a Yamaha-boxban is morfondíroztak ezen elnézve a Ducatit. A Losail célegyenesében átlagosan jó 10 km/órával (de volt kör, amelyben 15-tel is) volt gyorsabb a bolognai vörös, mint a torinói kék. Ez az aprónak cseppet sem mondható különbség épp elég volt ahhoz Casey Stonernek, hogy hozza a 25 pontot a Doktorral szemben – de nem csak ezen múlott, hiszen Rossi többször k?keményen megtámadta és be is vette az ausztrál várát. A hosszú egyenesekben azonban képtelenség volt tartani az ellenfelet, az elszakadás meg végképp nem ment – pedig az lett volna talán az egyedüli lehet?ség. Egy másik helyszínen talán leszámolt volna Valentino a riválissal, de ezzel a lóer?mínusszal Katarban erre nem volt módja.
Bridgestone-talpas motor haladt át els?ként a célvonalon, és a negyedik helyezett John Hopkins is japán abroncsokkal megy – Hopper mellesleg alaposan megkeserítette a végül a dobogó alsó fokára felálló Daniel Pedrosa életét. Stoner és Rossi eltér? márkájú és keverék? gumikat használtak: el?bbi médium Bridgestone-okat, utóbbi kemény Michelineket kapott. Nem ez döntött. Fantasztikus csatát vívtak ?k ketten a gy?zelemért, miközben a többiek bottal ütötték a nyomukat.
Pedrosa mehetett volna velük, de nagyjából féltávnál elkövetett egy hibát, amit?l ritmust vesztett. Hopkins el?tt le a kalappal: törött lábbal és két illesztéssel a csuklójában, borzasztó körülmények között versenyzett és harcolt a dobogóért.
Az ünneplés azonban nem lehetett teljes a Ducati-táborban: Loris Capirossi a hetedik körben, felzárkózása közben esett el… rövidesen Randy De Puniet másolta le ?t a Kawasakival, és Carlos Checa is követte ?ket. Hét körrel a vége el?tt adta föl Pitt Ilmorja – az egyetlen, amely elindult a futamon, miután McWilliams nem vállalta a rajtot az edzésen való újabb esése után. Áldozatok tehát vannak. Colin Edwards még nem nevezhet? annak, hiszen a hatodik hely mégsem szégyen – Marco Melandri elkapta a texasi frakkját, bár rajta sem segítettek az elkeseredett precíziós kigyorsítások a pálya lassú részein. Nicky Hayden esete már elgondolkodtató. A címvéd? nyolcadik lett, nem éppen világbajnoki teljesítménnyel.
Innent?l a futam hogyanjait és mikéntjeit elemezzék a technikusok, számunkra b?ven eleget mond a két csúcssebesség-adat: Stoner 317,8 km/óra, Rossi 302,4 km/óra. Ehhez adjunk hozzá egy motivált fiatal sportolót, akinek ráadásul a ring is tetszik, szorozzuk meg egy jó napot kifogó Bridgestone-nal és máris megkapjuk, miért nem a nagy esélyes Rossi zárt 25 ponttal a sivatagban. Utólag mindig minden olyan egyszer?…
Katari Nagydíj, MotoGP
|
|
1. DUCATI Casey STONER AUS 43’02.788 Kiestek Nem indult el
|
Legutóbbi hozzászólások