250
Magabiztos Aprilia, még nem egészen tökéletes Honda és KTM: a konstrukt?rökre vetítve ennyit sz?rhettünk le a télen. A helyzet ennél persze árnyaltabb, annál is inkább, hiszen a 250-ben olyan társaság ver?dött össze idénre, amely alapján talán megel?legezhetjük a legkiélezettebb jelz?t a negyedliteres bajnoki kategóriának. F?szerepben Jorge Lorenzo, a 2006-os végs? gy?ztes, aki viszont nincs teljesen rendben – tesztformája legalábbis nem volt tökéletes. Legnagyobb kihívója, és ugye, milyen csodálatos, hogy ez így van: az eddig minden várakozáson felül teljesít? Hector Barbera, pályacsúcsok jegyz?je az el?szezonban a Tóth csapat gyári Apriliájával.
|
Aztán ott van Alex De Angelis, aki tavaly végre megkóstolhatta a gy?zelem ízét – és van alatta egy javarészt általa fejlesztett motor. 2006 ezüstérmese, Andrea Dovizioso egy új Hondával vág neki az esztend?nek. És a bemutatkozók: Mika Kallio, Alvaro Bautista, Thomas Lüthi – a 125 krémje az elmúlt évadokban. A más-más márka zászlaját viv? Aoyama fivérek és az élre oly’ régóta visszatérni szándékozó Simoncelli. Végül, de nem utolsósorban Roberto Locatelli, akinek tavalyról sok szép pillanatot köszönhetünk: idén Gilerával próbálkozhat futamot nyerni és minél jobban helytállni a világbajnokságban. Az osztály magyar képvisel?je, Tóth Imre debütáns a 250-ben – a félgyári Aprilia LE-t több helyszínen tesztelte a télen és csinált jó dolgokat. A tapasztalat- mellett drukkolunk, hogy a pontszerzés is összejöjjön. Katarban bravúr lenne az els? tizenötbe férk?zni.
2006-os gy?ztesek
|
|
250cc 125cc
|
Óriási bajnokság lesz a negyedlitereseké! A dobogóért legalább tizen harcolhatnak, bárki odaérhet, bárki okozhat meglepetést, bárki boríthatja a papírformát. Nincs is papírforma. Idén nem érdemes ‘átaludni’ egyetlen 250-es futamot sem a 125-ösök és a MotoGP között, sem a családi ebédet vagy kötelez? szociális életet akkorra id?zíteni. Motiváció van: év végén a legjobbak szinte borítékolhatóan fölszerz?dnek a királykategóriába. És, ha még kellenek érvek a 250 mellet: itt egygumis rendszer van (mindenki Dunloppal megy), nincsen annyi elektronikus ördöngösség és a pilóták nyíltan kimondják, amit a másikról gondolnak. Gyönyör? lesz, zamatos.
125
A tesztek világosan beszélnek: az idei bajnokság az Apriliák belharcát fogja hozni. Talmácsi Gábor RS-e villámként száguldott az IRTÁ-n alig egy hete, épp Katarban – ennek folyományaként, most el?ször Gabesz pályafutása és a magyar motorsport történetében ?t tartja favoritnak a nemzetközi média és a fogadóiroda is. Édes teher, de teher – Talma valószín?leg van már olyan dörzsölt, hogy tudja kezelni ezt az új, de korántsem váratlan helyzetet. Lukas Pesek és Mattia Pasini, Sergio Gadea és Hector Faubel – motorversenyz?nk életét ?k keseríthetik leginkább.
|
Az el?szezon alapján amolyan követ?szerep várható a Hondáktól és a KTM-ekt?l: el?bbiek nem valószín?, hogy varázsolni fognak a hosszú katari célegyenesben, míg a narancssárgák a ‘jöv? csapatával’ mennek neki az évadnak: Koyamát a vb-karrierjét befejez? Malagutitól hozták el (mint annak idején Talmácsit), és bár hatalmas potenciál van a japánban, még nem illeszkedett be rendesen a csapatba. Krummenacher és Bonsay révén két zöldfül? ül az osztrák motorra.
Mi dönthet Katarban? Hideg fej a forró sivatagban, er?s motor (ezzel fórban az Aprilia) és tökéletes beállítások. Hajrá magyarok!!!
Tévé
|
|
m1, szombat 9:55-t?l: 125kcm Katari Nagydíj, él? Hajnal 1:05-t?l: MotoGP Katari Nagydíj (felvételr?l) Eurosport, szombat 9.45-t?l 125 Katari Nagydíj
|
Legutóbbi hozzászólások