Miután az IRTA tesztelés els? két napján
Marco Melandri futotta meg a legjobb körid?t – felemás, többnyire siralmas, ködöt és es?t hozó id?járási körülmények között – mindenki izgatottan várta, mit hoz a dönt? próbatétel, a gyors körök tét nélküli, de nagy presztízst jelent? viadala. A f?díj egy BMW, ahogy minden évben, idén szép piros. Macio a távol-keleti teszteken középmez?nybeli szerepl? volt eredményei alapján, a jerezi péntek és szombat azonban az egyik legnagyobb esélyessé léptette el? ?t. Randy Mamola egyenesen Casey Stoner sikerét jósolta – nem is sejtette, micsoda szenvedés elé néznek a Bridgestone gumikat használók (nota bene, tavaly Melandri épp idént?l tartozik közéjük). Favoritként ment neki a tréningnek Dani Pedrosa, aki legutóbb Katarban is a puha gumis fejezetben teljesített kimagaslóan. És persze számítani lehetett Valentino ‘A Kannibál’ Rossira a kék Yamaha M1-en: aki már nyert egypár BMW-t, de mindig jól jön még egy. Meg aztán Biaggi, a Superbike-ban aratott gy?zelme révén f?helyre került a címlapokon, fura is lett volna, ha Rossi nem vadássza le valahogy onnan a római riválist.
Az el?zetes latolgatások szinte mosolyogtatónak t?ntek, miután megkezd?dött maga az id?mér?. A Doktor 1’38’394-es körével nemcsak vert mindenkit, de az új jerezi pályarekordot is beállította. Ez sok mindent elárul a 800 köbcentis motorok teljesít?képességér?l – már most gyorsabbak a korábbi 990-eseknél. Az olasszal egyvalaki tudta tartani a ‘lépést’: a jerezi gyorskörök másik nagymestere, Pedrosa. Mindössze 133 ezred a hondás hátránya.
Vajon a futamgy?zelemért is ?k ketten mérk?znek meg Katarban, két hét múlva? Mert mögöttük az ?r tényleg nem mindennapi: majd’ egy mp-n belül következik csak Colin Edwards Yamahája, a címvéd? Nicky Hayden már kívül is van a szekundumon. Az ötödik helyezett Randy De Puniet lemaradása 1,5 mp körüli: a Kawasaki franciája egyben a legjobb bridgestone-os. Rossi tehát nem sok esélyt hagyott a többieknek, a közel 30 ezer egybegy?lt él?ben tapasztalhatta, hogy a legy?zend? páros a 2007-es szezon kezdetén a Valentino-Yamaha formáció. A Doki négy puha Michelint l?tt el, folyamatosan javított és f?leg a pálya utolsó harmadában vezetett sebészi pontossággal, azon a technikás részen, amit a Forma-1-es tesztelések alaposan igénybevettek, ‘kiluggattak’. Pedrosa az utolsó pillanatig próbálkozott, ma ennyire tellett.
A Honda gyári együttese közel van, ami viszont a Bridgestone-nal szerelt motorokon ül?ket illeti, rájuk feszültséggel teli beszélgetések várnak még, ha teljesítményük olyan marad a világbajnoki nyitányon, mint amilyen ez alkalommal volt. Capirossi szintén a másfél másodperces mezsgyén mozog, Stoner mögött éppen. A vörösöknek igazság szerint versenyabroncsokkal sem sikerült nagy áttörést elérniük. A Pramac csapat ugyancsak sötét napon van túl. Messzemen? következtetéseket azért még ne vonjunk le.
Melandri sem brillírozott úgy, mint pénteken és szombaton, 14. az új fényezés? Hondán – nem is volt a legjobb fizikai állapotban, jobb keze és háta is érezte a szombati csúnya esést. A Suzukit Hopkins távollétében Vermeulen képviselte, az ausztrál nyolcadik az Irta zárónapján, Roberts-t és Checát el?zi meg a tabellán.
|
|
Jerez, IRTA-teszt, harmadik nap: eredmények
1. Valentino ROSSI ITA YAMAHA 1’38.394
Leggyorsabb kör: Valentino ROSSI 1’38.394 (2007) |
Legutóbbi hozzászólások