EST. 2002

Barbera az élen az els? jerezi napon

Gyönyör? nap virradt a 250-es géposztály Jerezben tesztel? különítményére a spanyolországi sorozat nyitónapján. Meg is érdemelték, ami azt illeti, mert az eddigi próbák inkább az elemekkel és a hideggel való harcról szóltak; most viszont szinte tökéletes körülmények között dolgozhattak a csapatok a beállításokon és minden máson. Magyar (és spanyol) szempontból biztatóbb el?jelekkel aligha kezd?dhetne az Irta-tesztek hete: Hector Barbera a Team Toth gyári Apriliájával, Rossano Brazzi boxparancsnok felügyelete alatt a leggyorsabb id?t motorozta, maga mögött tartva els?számú riválisát, a honfi- és tavaly még csapattárs Jorge Lorenzót (Fortuna Aprilia). ‘Nagyon elégedett vagyok ezzel az eredménnyel, remekül dolgoztunk, f?leg az új felfüggesztésekkel. Ezzel a csapattal máris ragyogóan érzem magam‘ mondta Hector az este eljöttével.

De nem lazsáltak az olaszok sem, Andrea Dovizioso a 2007-es Hondával harmadik az els? napon a Humangest színeiben, ?t a San Marinói Alex De Angelis és az új kategóriában egyre javuló Thomas Lüthi követi. A 2005-ös 125 köbcentis világbajnok svájci a tabellán azt a Julian Simont el?zi meg, aki nap közben elesett a Repsol Hondával és kificamította a csuklóját – ezért ? a második felvonást a kórházban kezdi a pálya helyett.

Hetedik Hondáján a japán Shuei Aoyama, majd a 125 bajnoki címvéd?je, Alvaro Bautista – neki ez az els? igazán komoly találkozása a negyedliteres Apriliával. Marco Simoncelli az LE jel? (félgyári), Gilerának maszkírozott Aprililia nyergében a legjobb privát motoros. Nem villognak egyel?re a KTM-ek: Hiroshi Aoyama tizedik csupán, megel?zve Roberto Locatellit, aki a 2006-os Gilera RSW-vel fut (? maga döntött így, azt a gépet jobban érzi).

Mika Kallio tizenharmadik Alex Debon ‘kísérleti’ Apriliája mögött. Lai, West és Tóth Imre (16.) a további sorrend – a magyar fiú Yuki Takahashit el?zi meg és további tíz versenyz?társat, köztük néhány ‘rezidens’ 250-es arcot. Legjobb köre 1’45’920 alatt sikerült. Az alvégen a thai Wilairot a javulás útjára lépett: már jobbat ment az LCR csapatot er?sít? ausztrál Laverty-nél. Visszatért a pályára Taro Sekiguchi a Campatella együttes második motorján, Fabrizio Lai csapattársaként: a japán szinte az egész telet m?tétekkel és rehabilitációjával töltötte. Kedden még a 250-eseké Jerez, aztán szerdán és csütörtökön jönnek a 125-ösök, a hétvégére pedig a MotoGP mez?nyéé a terep.

Hector Barbera, Team Toth – APRILIA 1’43”451
Jorge Lorenzo, Fortuna Aprilia – APRILIA 1’43”525
Andrea Dovizioso, Team Humangest – HONDA 1’43”848
Alex De Angelis, Master MVA Aspar – APRILIA 1’44”001
Thomas Lüthi, Emmi Caffè Latte – APRILIA 1’44”038
Julian Simon, Repsol Honda 250cc – HONDA 1’44”282
Shuei Aoyama, Repsol Honda 250cc – HONDA 1’44”321
Alvaro Bautista, Master MVA Aspar – APRILIA 1’44”379
Marco Simoncelli, Team Metis Gilera – GILERA 1’44”544
Hiroshi Aoyama, Red Bull KTM 250 – KTM 1’44”692

Tóth Imre, Team Toth – APRILIA 1’45’920

ugrás fel