EST. 2002

Barbera: Meglehet a világbajnoki cím

Szöveg: Nagy Norbert Fotó: Benk? Zsolt

El?lünk sem menekült az Aprilia Team Tóth együttesének új tagja, a spanyol vb-men?, Hector Barbera. A Mille Motor dunakeszi bemutatótermében tartott sajtótájékoztatón faggattam Barberát új csapatáról.

Mondták már neked, hogy megszólalásig hasonlítasz Juan-Pablo Montoyára? Az alkatodtól eltekintve.
Tényleg? Ezt még nem mondták nekem.

Láttam, hogy az RSV körül ólálkodsz! Neked is van egy ilyen a garázsodban?
Nem, nekem nincs utcai motorom. A versenyszezonban nem engedhetem meg magamnak, hogy lesérüljek, ezért nem is megyek motorral a közúton, de krosszmotorom van. Azzal rendszeresen eljárok: a felkészülésemben is nagy szerepet tölt be a krosszozás, de hobbiként is szívesen ?zöm.

Komolyra fordítva a szót; új motor, új csapat, új elvárások! Pontosan mik is ezek az elvárások?
Úgy érzem, ebben a csapatban meg tudom valósítani az elképzeléseimet.

Jobban érzed magad ebben a csapatban, mint a tavalyi bajnok alakulatban?
Határozottan. Igaz a versenyévad még nem kezd?dött el, de a két teszt alapján azt kell mondjam, teljesen befogadott a csapat. Tóthékat már korábbról is ismertem. A csapatváltásom f? oka a családias légkör volt, egyáltalán nem a tavalyi teljesítményen miatt hagytam el a korábbi együttesemet. A motorral is sikerült megbarátkoznom a teszteken, a csapat kiváló, minden együtt van a sikerhez.

Mennyiben változott a technika 2007-re?
Számottev? különbség nincs, mégis úgy érzem, hogy ez a gép jobban passzol a vezetési stílusomhoz, és otthonosabban is érzem magam rajta. Ugyan még pár új alkatrész tesztelése visszavan, de a jelenlegi szerel?-gárdával gyorsabban fog menni a fejl?dés.

Diplomatikuson kitértél az el?bbi kérdésem elöl, de akkor rákérdezek konkrétan. Hányadik helyre várod magad az év végi összesítésben?
Szerintem meglehet a világbajnoki cím, de azt se feledjük, hogy ez technikai sport, így nem csak rajtam múlik a siker. Mint már korábban említettem a csapat nagyon profi, én is jó formában érzem magam, de kérdezz majd meg az idény végén, és akkor már konkrétabb választ tudok neked adni.

Melyik motorosra összpontosítassz els?sorban?
Nehéz megmondani ezt így konkrétan, nagyon sok van bel?lük. Locatelli tavaly bizonyította, hogy nem kell még ?t leírni, Lorenzo a címvéd?, biztos ? is nagyon odateszi magát a futamokon, Bautista is gyors lesz. Pár futam után kiderül, hogy kik az els? számú favoritok.

Akkor szavadon foglak majd, és az idény után megint kikérdezlek. Sok szerencsét kívánok nektek a [motorinfo.hu] teljes stábja nevében a 2007-es évadhoz!

Barbera portré

Született: 1986.11.02-án
Nemzetisége: spanyol
Magasság és súly: 168 cm, 53 kg
Pole-ok száma: 3
Gy?zelmek száma:: 7
Rajtszám: 80

Eredményei:

1996
– Valenciai Triál Bajnokság – Bajnok

1997
– „Els Nanos” Területi Triál Bajnokság – 2. helyezett

1998
– „Els Nanos” Területi Triál Bajnokság -Bajnok

1999
– „Els Nanos” Területi Triál Bajnokság – 3. helyezett
– Caja Madrid, Spanyol Gyorsasági Bajnokság – 7. helyezett

2000
– Valenciai Gyorsasági bajnokság 50 ccm – Bajnok
– Caja Madrid Spanyol Gyorsasági Bajnokság – 4. helyezett

2001
– Fomla de Campeones Gyorsasági Bajnokság 125 ccm – Bajnok
– Aprilia kupa 125 ccm – 2. helyezett
– Spanyol Gyorsasági Bajnokság 125 ccm – 12. helyezett

2002
– Gyorsasági Motoros Világbajnokság 125 ccm – 14. helyezett
– Spanyol Gyorsasági Bajnokság 125 ccm – Bajnok

2003
– Gyorsasági Motoros Világbajnokság 125 ccm – 3. helyezett (2 gy?zelem: Donington Park, Motegi)

2004
– Gyorsasági Motoros Világbajnokság 125 ccm – 2. helyezett (4 gy?zelem: Barcelona, Rio, Estoril, Valencia)

2005
– Gyorsasági Motoros Világbajnokság 250 ccm – 9. helyezett

2006
– Gyorsasági Motoros Világbajnokság 250 ccm – 7. helyezett (1 gy?zelem: Shanghai, két második hely: Isztambul, Valencia)

ugrás fel