EST. 2002

Sepang, 3. nap: a bukósisakból

Szöveg: motorinfo.hu Forrás és Képek: csapatok

Yamaha Racing

Rossi: „Legtöbbet a motor egyensúlyán dolgoztunk. Még nem tökéletes, f?leg fékezéskor instabil a gép, de 10 nap múlva, amikor újra Sepangban tesztelünk lesz alkalmunk még csiszolni ezen. A Michelin edzésgumijait is kipróbálhattam, ezért sikerült átlépni a 2:01-es határt. A 16 colos kerékkel mentem, ez lesz a nekünk megfelel? méret, de még finomításra szorul. A motor erejével még nem foglalkoztunk behatóbban, arra ott lesz a többi teszt.”

Rossi sz?rme-csukára váltott

Edwards: „Jó munkát végeztünk a három nap során. A ma megtett 22 kör elég volt arra, hogy megbizonyosodjunk az elvégzett munkában. Valentino tapasztalatait felhasználva el?rébb tudtunk lépni a gumikérdést illet?en is. Az edzésgumikat hanyagoltam, a leggyorsabb körömet verseny-abroncsokon értem el. Dicséret illeti a Michelin szakembereit is. Kipróbáltam Vale beállításait is, de az nem passzolt a stílusomhoz, ezért visszatértünk inkább a korábbira.”

Rizla Suzuki

Hopkins: „Elégedett vagyok az eredményekkel. Az els? nap rátaláltunk a helyes beállításokra, kés?bb már csak apróbb változtatásokat kellett végrehajtani a motoron. A Bridgestone-abroncsok jól m?ködtek: az edzésgumival is mentem és verseny-szimulációkat is végeztem. Úgy érzem a 2007-es az én évem lesz, az új szponzoraimnak is szeretnék megfelelni (Monster Energy, Amp’d Mobile).”

Jó irányba haladnak a világoskékek

Vermeulen: „Jól sikerült a teszt. Nem esett az es? majd’ három napig, ami erre kicsit szokatlan, de így legalább tudtuk tartani magunkat a tesztprogramhoz. Minden újítást sikerült kipróbálnom, folyamatosan fejl?dtem, a harmadik napra értem el a legjobb körid?met. A verseny-szimulációm végére aztán megjött az égi áldás.”

Ducati Marlboro Team

Capirossi: „Nagy el?relépéseket tettünk a három nap során. A leggyorsabb körömet verseny-szimuláció alatt teljesítettem, ami azt jelenti, hogy összeállt a csomag. A 800-as motorra el?ször tettük fel az edzésgumikat. Egy valamit azonnal lesz?rtünk: teljesen más keverékre van szükség, mint az ezres gépnél, mivel a kanyarokban jobban be lehet dönteni a gépet, ezáltal nagyobb nyomás éri az abroncsot. Várom már az ausztrál teszteket.”

Csodafegyver: Ducati GP7

Stoner: „Sokáig szenvedtem a megfelel? beállítások megtalálásával. Rengeteget változtattunk a motoron, dél körül már kezdtem elveszteni a fonalat, amit a nap végére sikerült megtalálni. Köszönetet kell mondanom a mobil klinika orvosainak, akik rendbe tették a karomat.”

Repsol Honda

Hayden: Sokat tanultunk a motorról. Érzésem szerint jobban motoroztam, mint novemberben, mondjuk végezhettem volna kicsit közelebb az élmez?nyhöz. Akadt pár Showa villa, ami tetszett, és a 16-os els? kereket is kipróbáltam. Els?sorban az egyenesekben maradtam le, lehet hogy a motorer?, lehet hogy az aerodinamika miatt. Phillip Island-en folytatódik a munka. Hosszú távot nem tudtam menni, mert még nincs elég er? a vállamban, a legtöbb 10 kör volt egyhuzamban. Még id?re van szükségem a gyógyuláshoz.”

Hol keressem a hibát?

Pedrosa: „Fejl?dés volt ez a mai nap. Egyre jobban érzem magam a motoron, ez pozitív. Én is kipróbáltam a 16-os Michelin-eket, el?ször az els?t, aztán a hátsót, de még korai lenne bármit is mondanom.”

Gresini Racing

Melandri: „A kit?zött célt elértük, jó irányba haladunk a motorral és a Bridgestone gumikkal egyaránt. Jól együtt tudok m?ködni a japán gyártó szakembereivel, a segítségükkel megértettem, hogy mi miért történik. A verseny-szimulációmat nem sikerült befejeznem, mivel a lábam nem bírta a strapát. Valamit csinálnom kell a csizmámmal, hogy ne forduljon ez el? többet. Folyt. Köv Ausztráliában.”

Melandriék már kezdenek megbarátkozni az új csomaggal

Elias: „Ahogy tegnap mondtam, a vázzal és a geometriájával foglalkoztam, a nap végére pár új gumit is kipróbáltam. Sokat számított ez a teszt a motor fejlesztésévét tekintve, a körid?im viszont borzalmasak lettek.”

LCR Honda

Checa: „A mai nap sokkal jobb volt! Meg vagyok elégedve a munkával és a fejlesztésekkel. A legtöbb id?t versenygumikon töltöttem el, a legjobb körid?m az ötödik helyre volt jó. Az utolsó etapomon már a kvalifikációs papucsokkal gurultam ki a pályára, de még nem igazán érzem ?ket, több id?re van szükségem, hogy összeszokjak a motorral.

Checa ment pár kört Roberts motorjával is, hogy legyen összehasonlítási alapja. A képen a Hondát tereli

A Hondának sokkal kisebb a teste, ezért a vezetési stílusomat is meg kellett változtatnom, de még a sasszét is rám kell szabni. Az télen sikerült leadnom három kilót, kaptam egy új ülést, így már bizakodóbban várom az ausztráliai teszteket’.

Nemhivatalos körid?k, január 24., szerda

1. Valentino Rossi ITA Factory Yamaha Team (M) 2’0.936
2. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 2’1.026
3. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 2’1.274
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 2’1.664
5. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 2’1.691
6. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 2’1.878
7. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 2′ 1.884
8. Colin Edwards USA Factory Yamaha Team (M) 2’2.266
9. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 2’2.407
10. Marco Melandri ITA Gresini Honda (B) 2’2.489
11. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 2’2.583
12. Alex Barros BRA Pramac d’Antin MotoG (B) 2′ 2.630
13. Toni Elias SPA Gresini Honda (B) 2’2.927
14. Alex Hofmann GER Pramac d’Antin MotoGP (B) 2’3.040
15. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 2’3.077
16. Makoto Tamada JPN Tech 3 Yamaha (D) 2’3.308
17. Kenny Roberts USA Team Roberts (M) 2’3.330
18. Olivier Jacque FRA Kawasaki Racing Team (B) 2’3.572
19. Shinichi Ito JPN Ducati Marlboro Team (B) 2’3.973
Sylvain Guintoli FRA Tech 3 Yamaha (D) Nem motorozott az utolsó napon

Sepang kör rekord: Loris Capirossi (Ducati) 2006, 2’02.127
Sepang pole rekord: Valentino Rossi (Yamaha) 2006, 2’00.605
Hétf?i leggyorsabb kör: Hopkins (Suzuki) 2’02.277
Keddi leggyorsabb kör: Hopkins (Suzuki) 2:01,806

ugrás fel