Tavaly koncepcióként mutatta be a Ducati a Pierre Terblanche tervezte Hypermotard modellt, azzal a nyíltan bevallott céllal, hogy szondázzák, miként reagál rá a közönség és a szakma. A fogadtatás ragyogó volt, a Szalon legszebb motorjának járó design-elismerést is bezsebelte a vas, és pár órával a 2005-ös prezentáció után már álommotorként lehetett számontartani. A gyors sikert mi más követhette volna, mint munka: szinte azonnal megkezdték a szériagyártás előkészítését, és egy esztendő elteltével íme, megérkezett a végleges változat.
A Hypermotard alig változott, továbbra is ugyanolyan szép és agresszív, még a közúti homologizációhoz szükséges felszerelésekkel is. A vonalvezetés önmagáért beszél, a nyereg alatti dupla kipufogó, az egykarú lengővilla, a radiális féknyergek és az eredeti, szinte eldugott, beépített visszapillantó tükrök mind egyedi megoldások.
Az alapötlet is maradt, miért ne maradt volna. A Ducati szerette volna megalkotni a valaha gyártott legtartalmasabb desmót, és ez alighanem sikerült is, tekintve, hogy a mérlegelésnél mindösszesen 180 kg-ot nyom a motor szárazon, sőt még kevesebbet a nemes S változat, amely Showa helyett Öhlins felfüggesztésekkel, könnyűnél is könnyebb öntött felnikkel gurul elő a homályból, fokozva a vezetési élvezetet és a Hyper körüli turbulenciát. Ami viszont időközben módosult, az a blokk.
A 2005-ös prototípus |
A legutolsó generációs Desmodue erőforrást a Multistradáéval párhuzamosan fejlesztették: 1.078 köbcentire nőtt, 95 LE lakik benne és 10,5 kgm-es nyomatékát már 4.750 percenkénti fodulat mellett leadja, mindezt az Euro-3 környezeti norma teljesítése mellett. A Multistrada szívével ellentétben a Hypermotardot a Borgo Panigale-i tradícióval összhangban többtárcsás száraz kuplunggal látják el.
A radiális felfogatású féknyergek 305 mm átmérőjű tárcsákkal dolgoznak együtt, a felfüggesztések állíthatóak. Összességében a Hypermotard lenyűgöző szórakozást ígér a vegyes útszakaszokon. Az egyetlen gyenge pont a tanktérfogat lehet, mert ugyan a Desmo megrögzötten keveset iszik, a 11 és fél literes kapacitás tudatában senki nem fog világ körüli túrára indulni. A "dinamikus" bemutatóra 2007 áprilisában kerül sor, érkezése és árképzése késő tavasszal várható.
Legutóbbi hozzászólások